REKLAMA

Wola

drogi »

 

Czorsztyńska - Prymasa: "Rozwiązanie niebezpieczne i niewydolne"

  20 stycznia 2021

alt='Czorsztyńska - Prymasa: "Rozwiązanie niebezpieczne i niewydolne"'
źródło: UD Wola

Mieszkańcy Woli są podzieleni w sprawie pomysłów na poprawę bezpieczeństwa na ciasnym skrzyżowaniu z trasą szybkiego ruchu.

REKLAMA

Wolscy samorządowcy domagają się przebudowy dojazdu z trasy S8 na Koło. Dziś, żeby dostać się na Obozową, kierowcy muszą zjechać na trasę Prymasa Tysiąclecia, a następnie skręcić na ciasnym skrzyżowaniu z Czorsztyńską i przejechać przez osiedle.

Jak z Prymasa dostać się na Obozową?

- Po wschodniej stronie torów kolejowych powstaje bardzo wiele nowych bloków, a dla ich mieszkańców jest to najkrótsza droga z obwodnicy do domu - mówi radna Urszula Kęcik-Staniszewska.

Według radnych skręt z trasy S8 wymaga przebudowy, ponieważ w momencie, kiedy wąska Czorsztyńska stała się dojazdem do bloków, brak wydzielonego pasa do skrętu powoduje wiele niebezpiecznych sytuacji.

Zapraszamy na zakupy

Prymasa Tysiąclecia - przebudować trasę?

- Zwróciliśmy się o realizację dwóch rozwiązań: tymczasowego, zakładającego lepsze oznaczenie tego miejsca i docelowego w postaci budowy wydzielonego pasa do skrętu w Czorsztyńską - wyjaśnia radny Adam Matusik.

W przyjętej na początku roku uchwale komisja ładu przestrzennego zwróciła się o zabezpieczenie pieniędzy na ten cel. Zadanie należałoby do Zarządu Dróg Miejskich.

REKLAMA

Mnóstwo opinii

ZDM brał pod uwagę zamknięcie zjazdu z trasy Prymasa Tysiąclecia w Czorsztyńską, którego skutkiem byłoby wyeliminowanie stłuczek oraz zapewnienie bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom. Kierowcy jadący z trasy S8 na Obozową musieliby wówczas znacznie nadrabiać drogi, korzystając z Górczewskiej i Deotymy. Części naszych czytelników propozycja się podoba, ale radni stanowczo ją odrzucają.

Nie brakuje także głosów, że należy poświęcić wygodę pieszych i rowerzystów dla wygody kierowców. Pojawiła się np. propozycja odsunięcia przejścia i przejazdu przez Czorsztyńską z dala od trasy. Rowerzyści byliby niezadowoleni, ale zapewne jeździliby naokoło. Trudno jednak uwierzyć, że piesi byliby gotowi nadkładać drogi, czego skutkiem byłyby dodatkowe wypadki, tym razem z udziałem osób przechodzących przez Czorsztyńską w miejscu zlikwidowanej zebry.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (6)

# Marian

20.01.2021 11:44

To jeszcze Czaskoski nie zwęził Jana Pawła i nie zbudował progów przed tą uliczką?
Idealna okazji zeby po raz kolejny zrobić źle kierowcom.

# W-Wa

20.01.2021 13:15

Marian, jak nie podoba Ci się życie w mieście to proponuję wyprowadzkę na wieś. Tam będziesz miał święty spokój i nikt nie utrudni Ci jazdy autem.
Po twoich komentarzach widać, że jesteś bardzo aspołeczny i nie wiesz jak wygląda życie w dużej aglomeracji.

# MargaretII

20.01.2021 19:36

Przesunąć przejście 20 do 25 metrów w stronę Deotymy, a w miejscu obecnego postawić płotek metalowy o wysokości 2 metrów. A rowerzyści (w 90% rozpasana arogancka hołota, której rzekomo wszytko się należy, paru miejskich decydentów idiotów rozbuchało dwukołowych prostaków) niech sobie rowerki przeprowadzą pieszo grzecznie po pasach jak nakazuje prawo i potem niech odjadą w siną dal po dalszym odcinku swojej ścieżki.
Należy na jezdni zachodniej wiaduktu nad Obozową postawić znak ograniczenia prędkości do 50 km/h i na zjeździe z niego fotoradar i ruch na pasie do skrętu w Czorsztyńską zostanie uspokojony. A jak mało to przy wjeździe na wiadukt 50 km/g, fotoradat na środku wiaduktu nad Obozową i drugi przed Czorsztyńską. A koszty szybko się zwrócą i to z nawiązką.
Sama jestem zapaloną rowerzystką ale to jak potrafi się zachowywać niestety większość rowerzystów w Warszawie wobec pieszych a szczególnie kierowcó to jest chamska arogancja a wręcz czasami bandytyzm.

REKLAMA

# Nie dla aut

21.01.2021 11:28

A rowerzyści (w 90% rozpasana arogancka hołota, której rzekomo wszytko się należy, paru miejskich decydentów idiotów rozbuchało dwukołowych prostaków) niech sobie rowerki przeprowadzą pieszo grzecznie po pasach jak nakazuje prawo i potem niech odjadą w siną dal po dalszym odcinku swojej ścieżki.
To ja proponuję aby #Margaret II na każdym przejeździe kolejowym i skrzyżowaniu przepychała auta aby było bezpieczniej, a potem już tylko długa prosta.
Rozumowanie trzylatka.

# Nie dla aut

21.01.2021 11:29

A rowerzyści (w 90% rozpasana arogancka hołota, której rzekomo wszytko się należy, paru miejskich decydentów idiotów rozbuchało dwukołowych prostaków) niech sobie rowerki przeprowadzą pieszo grzecznie po pasach jak nakazuje prawo i potem niech odjadą w siną dal po dalszym odcinku swojej ścieżki.
To ja proponuję aby #Margaret II na każdym przejeździe kolejowym i skrzyżowaniu przepychała auta aby było bezpieczniej, a potem już tylko długa prosta.
Rozumowanie trzylatka.
#Nie dla aut napisał(a) 21.01.2021 11:28
A rowerzyści (w 90% rozpasana arogancka hołota, której rzekomo wszytko się należy, paru miejskich decydentów idiotów rozbuchało dwukołowych prostaków) niech sobie rowerki przeprowadzą pieszo grzecznie po pasach jak nakazuje prawo i potem niech odjadą w siną dal po dalszym odcinku swojej ścieżki.
To ja proponuję aby #Margaret II na każdym przejeździe kolejowym i skrzyżowaniu przepychała swoje auto aby było bezpieczniej, a potem już tylko długa prosta.
Rozumowanie trzylatki.

# wxb

21.01.2021 13:20

Zamknąć tę trasę posadzić drzewa i będzie spokój. I tak cały czas zakorkowana stoi.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024