REKLAMA

Wola

drogi »

 

Odciąć Prymasa od Czorsztyńskiej? "Nie ma naszej zgody"

  11 stycznia 2021

alt='Odciąć Prymasa od Czorsztyńskiej? "Nie ma naszej zgody"'
Tak skrzyżowanie trasy Prymasa Tysiąclecia z Czorsztyńską wyglądało przed ostatnią przebudową.
źródło: ZDM

Wyniesienie skrzyżowania do poziomu chodnika nie zapewniło bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom. Drogowcy zapowiadają dalsze działania.

REKLAMA

Z perspektywy trasy Prymasa Tysiąclecia skrzyżowanie z Czorsztyńską to zagadka dla wtajemniczonych. Kierowcy jadący tranzytem nie mają dużych szans na zauważenie go bez nawigacji, ale mieszkańcy Koła doskonale wiedzą, że zaraz za węzłem z Obozową trzeba zwolnić i skręcić ostro w prawo.

Prymasa róg Czorsztyńskiej - mamy problem

Zanim zjedziemy z trasy na lokalną ulicę Koła, musimy ustąpić miejsca pieszym i rowerzystom. Tu zaczynają się schody, bo wielu kierowców zapomina się rozejrzeć i w rezultacie powoduje kolizje. Wyniesienie skrzyżowania do poziomu chodnika i przejazdu rowerowego, które drogowcy wykonali podczas przebudowy drogi dla rowerów, nie rozwiązało problemu. Osobnym problemem są kierowcy jadący trasą Prymasa, zaskakiwani nagle przez zwalniające i skręcające w prawo auta.

- Od dwóch lat ślę pisma w sprawie wyżej wymienionego skrzyżowania, które w obecnym kształcie stanowi spore zagrożenie, zarówno dla pieszych i rowerzystów, jak i dla kierowców - pisze radna Urszula Kęcik-Staniszewska. - Moim celem jest wydłużenie obecnego pasa rozbiegowego z Obozowej do uzyskania bezkolizyjnego prawo skrętu w Czorsztyńską.

Do czasu przebudowy Zarząd Dróg Miejskich proponuje... całkowite zamknięcie zjazdu z trasy Prymasa Tysiąclecia. Propozycja nie spodobała się wolskim radnym, którzy ostro zaprotestowali i rozpoczęli prace nad alternatywnymi pomysłami.

Kup bilet

Przebudują ulice na Kole?

- Sprzeciwiamy się radykalnemu rozwiązaniu proponowanemu przez ZDM i pokazujemy alternatywne rozwiązania dla poprawienia bezpieczeństwa w tym miejscu - pisze radny Adam Matusik. - Wskazujemy aż osiem możliwych propozycji. Postuluję jako docelowe rozwiązanie, które znacznie poprawi bezpieczeństwo zjazdu dla kierowców, pieszych i rowerzystów, wydzielenie dodatkowego pasa skrętu w Czorsztyńską.

Wolscy radni z komisji ładu przestrzennego wystąpili do drogowców o oszacowanie kosztów przebudowy. Kolejnym krokiem powinno być wpisanie inwestycji do budżetu, co może być bardzo trudne zważywszy na zadłużenie samorządu i trwający kryzys gospodarczy.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# a_co_tam_zakorkujmy_miasto

12.01.2021 08:13

Propagandy głupoty ciąg dalszy.
Ile tam było wypadków przez 10 lat?

# MargaretII

15.01.2021 00:22

Przesunąć przejście dla pieszych o 20 metrów w kierunku zachodnim (w głąb Czorsztyńskiej) i to samo z przejazdem dla rowerów a w obecnym miejscu przejścia i przejazdu ścieżki rowerowej postawić barierki na 180 cm wysokości i po problemie. A jeżeli aż tak dużo było kolizji na trasie z pojazdami skręcającymi w Czorsztyńską wystarczy poszerzyć pas tak, aby skręcający w Czorsztyńską mieli długi pas od samej Obozowej. A szalonym rowerzystom w tym miejscu przydałby sie taki hamulec w postaci wymuszonego pieszego pokonania skrzyżowania na Czorsztyńskiej. Ostudzi to wiele tępych łbów rowerowych.

# Z woli

15.01.2021 19:21

Zamknąć uliczkę. Dojazd jest od obozowej. Miasto dla ludzi a nie szaleńców w samochodach!

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy