Jakie tramwaje dojadą do Winnicy? Mieszkańcy pełni obaw
9 marca 2021
Prawdopodobnie latem otwarty zostanie przystanek tramwajowy przy Dzierzgońskiej oraz nowa pętla. Mieszkańcy zbierają podpisy za przedłużeniem linii 17.
Najpierw decydujemy, jakie linie tramwajowe są potrzebne w danej okolicy, a następnie kładziemy dla nich tory - taka kolejność wydaje się oczywista. Przyjęte w Warszawie standardy są jednak inne: najpierw budujemy, potem ogłaszamy pasażerom zmiany w układzie tras, następnie się z nimi kłócimy, a na koniec zmieniamy zdanie.
Tramwajem do Winnicy
Jesienią Tramwaje Warszawskie zapowiedziały, że pierwsze składy dotrą do Winnicy w połowie 2021 roku, ale będzie to "w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej, która wpływa na wiele inwestycji".
- Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach, a bezpośrednio do centrum w około 40 minut - zapowiadały w listopadzie Tramwaje. Można to było odebrać jako zapowiedź przedłużenia linii 2 i 17, ale oficjalna obietnica ze strony Zarządu Transportu Miejskiego nie padła.
Linia 17 do Winnicy?
- W obliczu cięć wielu miejskich inwestycji, spowodowanych m.in. pandemią covid-19, pojawia się wiele głosów, w tym również głosów bezpośrednio od ZTM, że linia 17 do tego krańca nie jest planowana - twierdzi Damian Świecak, autor petycji w sprawie przedłużenia "siedemnastki". - Może się więc okazać, że na wiele kolejnych lat tysiące mieszkańców Comfort City, Przystanku Tarchomin, Osiedla Winnica, Tarasów Dionizosa, Tritonu Winnica oraz wielu innych domów i okolicznych osiedli zostanie pozbawiona wygodnego, bezpośredniego dojazdu do centrum i nie tylko, tworząc jeszcze większy tłok w i tak przeładowanej już linii 2.
Według naszych szacunków dojazd z Winnicy do ścisłego centrum Warszawy "siedemnastką" trwałby dokładnie tyle samo, co "dwójką" i metrem z przesiadką na Młocinach. Linia 17 byłaby także znacznie wygodniejsza w dojazdach do takich miejsc, jak Akademia Wychowania Fizycznego czy Westfield Arkadia. Petycję o jej przedłużenie podpisało już ponad pół tysiąca osób.
- Planujemy przedłużenie linii 17 oraz kursów linii 2 kończących się na Nowodworach - mówi rzecznik Tomasz Kunert. - Ostatecznych decyzji jeszcze nie ma.
(dg)