REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Jakie tramwaje dojadą do Winnicy? Mieszkańcy pełni obaw

  9 marca 2021

alt='Jakie tramwaje dojadą do Winnicy? Mieszkańcy pełni obaw'
źródło: ZTM

Prawdopodobnie latem otwarty zostanie przystanek tramwajowy przy Dzierzgońskiej oraz nowa pętla. Mieszkańcy zbierają podpisy za przedłużeniem linii 17.

REKLAMA

Najpierw decydujemy, jakie linie tramwajowe są potrzebne w danej okolicy, a następnie kładziemy dla nich tory - taka kolejność wydaje się oczywista. Przyjęte w Warszawie standardy są jednak inne: najpierw budujemy, potem ogłaszamy pasażerom zmiany w układzie tras, następnie się z nimi kłócimy, a na koniec zmieniamy zdanie.

Tramwajem do Winnicy

Jesienią Tramwaje Warszawskie zapowiedziały, że pierwsze składy dotrą do Winnicy w połowie 2021 roku, ale będzie to "w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej, która wpływa na wiele inwestycji".

- Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach, a bezpośrednio do centrum w około 40 minut - zapowiadały w listopadzie Tramwaje. Można to było odebrać jako zapowiedź przedłużenia linii 2 i 17, ale oficjalna obietnica ze strony Zarządu Transportu Miejskiego nie padła.

Zapraszamy na zakupy

Linia 17 do Winnicy?

- W obliczu cięć wielu miejskich inwestycji, spowodowanych m.in. pandemią covid-19, pojawia się wiele głosów, w tym również głosów bezpośrednio od ZTM, że linia 17 do tego krańca nie jest planowana - twierdzi Damian Świecak, autor petycji w sprawie przedłużenia "siedemnastki". - Może się więc okazać, że na wiele kolejnych lat tysiące mieszkańców Comfort City, Przystanku Tarchomin, Osiedla Winnica, Tarasów Dionizosa, Tritonu Winnica oraz wielu innych domów i okolicznych osiedli zostanie pozbawiona wygodnego, bezpośredniego dojazdu do centrum i nie tylko, tworząc jeszcze większy tłok w i tak przeładowanej już linii 2.

Według naszych szacunków dojazd z Winnicy do ścisłego centrum Warszawy "siedemnastką" trwałby dokładnie tyle samo, co "dwójką" i metrem z przesiadką na Młocinach. Linia 17 byłaby także znacznie wygodniejsza w dojazdach do takich miejsc, jak Akademia Wychowania Fizycznego czy Westfield Arkadia. Petycję o jej przedłużenie podpisało już ponad pół tysiąca osób.

- Planujemy przedłużenie linii 17 oraz kursów linii 2 kończących się na Nowodworach - mówi rzecznik Tomasz Kunert. - Ostatecznych decyzji jeszcze nie ma.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (26)

# Czytelnik

09.03.2021 18:53

Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle? Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów - tam jest tylko jeden tor (w przeciwieństwie do pętli "technicznej" przy Mehoffera), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.

# eded

09.03.2021 19:53

#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53
Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle?

Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.

# nuevo

09.03.2021 20:50

#eded napisał(a) 09.03.2021 19:53
Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.

Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...

REKLAMA

# nuevo

09.03.2021 20:57

#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53
... Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów (...), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
Nie powinno być problemu - 2-ki zapewne będą jeździły dwukierunkowe, bo i tak jeżdżą częściej niż 17-ka, która ma postoje na krańcach.
Jeśli 17-ka by nie zmieniła trasy, to 2-ka mogła by 'śmigać ' po nowej pętli bez zmiany kierunku, co by trochę przyśpieszyło kursowanie.

# eded

09.03.2021 21:08

#nuevo napisał(a) 09.03.2021 20:50
zróbcie szybciej. Mondrale...

Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej. U nas też są pozytywne przykłady, np: przebudowa mostu grota 7 lat temu w 2 lata od A do Z. Fajnie. Za to na autobus u siebie czekałem kilka lat, bo jednego skrzyżowania nie dało się przerobić. Podobnie z drogami - np: trasa mostu północnego w stronę płochocińskiej miała być pierwotnie na Euro 2012....

# Bimba

09.03.2021 22:13

Pandemia spowodowała przyspieszoną korozję szyn tramwajowych i z tego powodu będą opóźnienia...

REKLAMA

# Marian

10.03.2021 08:10

20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.

# gregor

10.03.2021 09:51

#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
Marian do kogo masz pretensje, że cię nie stac mieszkanie w centrum?

# DBC

10.03.2021 10:18

#eded napisał(a) 09.03.2021 21:08

Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej.

No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.

REKLAMA

# autochton

10.03.2021 11:53

Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.
Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów.
Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów.
Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max.
17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów.
Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę.
Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy.
Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji.
W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem.
Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych.
A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych.

# Czytelnik

10.03.2021 12:31

Zgadzam sie szczególnie z uwagą o paraliżu pozostałej komunikacji przez tramwaje. Autobusy, teraz nawet elektryczne to rozwiazanie, tańsze, szybsze, nie blokujace całej dzielnicy przy awarii/wypadku, rozważace ludzi w róznych kierunkach, a nie tylko do metra, gdzie na peronie nie było już miejsca i trzeba było czekać na schodach wejściowych (do tego jeszcze te windy blokujące przejście).

# lookie

10.03.2021 13:59

Pewnie, przecież wszystko co zrobi urzędnik jest idealne więc skąd narzekania?

REKLAMA

# lutek

10.03.2021 15:10

a miało być metro i pirwszy przystanek na pętli gdzie koniec 700 setek z legionowa i tramwaje parking i co jeszcze PO nie naobiecywalo,a real pokazuje ze tylko wstydliwe i śmierdzące inwestycje lądują na białolęce,zielona białołeka chce sie oddzielać bo myśli ze wtedy u nich coś z inwestycjami sie poprawi a to nie tedy droga jak rządzący przesuną stosunek do białolęki z dolnych czesci ciała wyżej to może sie coś poprawi

# eeeee

11.03.2021 13:18

#DBC napisał(a) 10.03.2021 10:18
No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.

Ale pozostałe pominąłeś.... a fakty pozostają faktami - Warszawa rozwija się bardzo wolno a deweloperzy robią w mieście co chcą.

# B.Zubrzycka

11.03.2021 14:41

Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!

REKLAMA

# maxxx

11.03.2021 23:18

Białołęka to piękne zielone tereny. Tylko powinno być to wszystko sensownie zabudowywane z poszanowaniem przyrody. Jak to jednak osiągnąć skoro plany zabudowy są robione chaotycznie , w zasadzie nie wiadomo kto za nie odpowiada a mieszkańcy nie mają w ich sprawie głosu. Liberalizm ,, róbta co chceta ,

# Fan Pół Metra

12.03.2021 13:51

#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.

I uważasz, że tramwajem dojedziesz do centrum czy na Służewiec szybciej niż metrem? ;-))) To chyba nigdy metrem nie jechałeś...

# Wącham, bo mogę

12.03.2021 13:52

#B.Zubrzycka napisał(a) 11.03.2021 14:41
Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!

Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.

REKLAMA

# B.Zubrzycka

12.03.2021 21:10

#Wącham, bo mogę napisał(a) 12.03.2021 13:52
Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.

Pojechałeś raz i to pewnie za dnia. A Czajka z jakiegoś powodu zaczyna śmierdzieć na 2 kilometry najczęściej dopiero wieczorami i w nocy.

# Słowa Prawdy

13.03.2021 12:11

Trzeba się myć po pracy to nie będzie śmierdziało... Jakoś nikomu innemu nie śmierdzi, tylko jednemu spamerowi co pod każdym artykułem na stronie wrzuca komentarz o smrodzie niezależnie czego komentowany artykuł by dotyczył
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy