REKLAMA

Wawer

różne »

 

W wirtualnym świecie

  10 października 2008

Coraz więcej jest w Internecie stron i portali, które ukierunkowane są na sprawy aktualne, sąsiedzkie. Znaleźć tam można informacje lokalne, takie zwykłe sprawy.

REKLAMA

Osiedle Falenica reprezentuje domena www.falenica.net oraz www.falenica.pl. Obie domeny oferują ciekawe serwisy internetowe oparte na forach internetowych i ba-zie informacji. W ramach falenicy.pl działa strona Nasz Aleksandrów personali-zowana dla mieszkańców tego osiedla. Prowadzone są również testy portalu osiedla Miedzeszyn - www.osiedlemiedzeszyn.waw.pl. Ciekawą próbą sąsiedzkiej wymiany informacji są fora osiedli mieszkaniowych. Przykładem jest strona Forum Warszaw-skiego Osiedla Poezji - www.osiedlepoezji.fora.pl.

A co można znaleźć na tych stronach? Przykład dyskusji ze strony falenica.pl:

Czy destrukt pogarsza bezpieczeństwo?

czw., 2008-09-04 06:26 - forum_aleksandrow

W sprawozdaniu z sesji rady dzielnicy Wawer z dnia 27 sierpnia, w części poświę-conej wolnym wnioskom czytamy, że radni Wawra zauważyli pogorszenie stanu bezpieczeństwa na ulicach utwardzonych destruktem np. na ul. Podkowy.

Prawdopodobnie radnemu, który poruszył kwestię bezpieczeństwa chodziło o odcinek ulicy Podkowy, na którym wykonano tzw. nakładkę asfaltową. Tylko co oznacza to stwierdzenie? Czy urząd dzielnicy Wawer ma zaniechać budowy tzw. protez ulic? A może sam radny zdradzi nam, jak proponuje podnieść bezpieczeń-stwo wszędzie tam, gdzie mieszkańcy latami czekają na utwardzenie drogi o zna-czeniu komunikacji zbiorowej?

Panuje opinia, że wszystkiemu winni są kierowcy pozbawieni wyobraźni - to byłoby jednak zbyt duże uogólnienie, chociaż wpis o "Reservation Road" pozostaje cały czas aktualny.

Pamiętajmy również, że budowa namiastki ulicy trwa krócej i kosztuje o wiele mniej, niż budowa ulicy z prawdziwego zdarzenia i mimo wszystko poprawa jest natychmiast odczuwalna.

Jest jeszcze jedna kwestia - podejmując decyzję o budowie domu musimy mieć świadomość, że ta z pozoru "leniwa" droga z upływem czasu może zamienić się w "rwący potok" sunących pojazdów.

garbaty destrukt

czw., 2008-09-04 08:11 - wlodek

Pytanie w temacie postawiono trochę przekornie.

Na Podkowy wykonano tzw. nakładkę asfaltową jako remont istniejącej drogi gruntowej i jako remont nie wymaga to planów i uzgodnień. To prawda, że wów-czas budowa "trwa krócej i kosztuje o wiele mniej, niż budowa ulicy z prawdziwego zdarzenia i mimo wszystko poprawa jest natychmiast odczuwalna". W każdym z tych przypadków remont taki dzielnica wykonuje na wniosek mieszkańców, którzy chcą jeździć równą drogą. Z równej nawierzchni chętnie korzystają kierowcy i ruch wzrasta. Mieszkańcy wnoszą o wykonanie spowalniaczy - garbów (wystąpiono już z tym w stosunku do ulicy Podkowy). Mało twórczo kierowcy udowadniają, że takie garby przeszkadzają straży pożarnej i karetkom pogotowia. Po co zatem ta zaba-wa? - bo "mieszkańcy latami czekają na utwardzenie drogi" nie tylko o znaczeniu drogi zbiorczej takiej dla komunikacji zbiorowej, ale tej przy ich domu.

Jak podnieść bezpieczeństwo na Przewodowej, Patriotów, Mrówczej - Mozaiko-wej? Tu garbów się nie zrobi. Transport zbiorowy wyklucza skrzyżowania równo-rzędne, znaki zakazu przekraczania szybkości nic nie wnoszą, kontrole policji są wyrywkowe. Może trzeba ustawić na każdym zakręcie radar policyjny? Zanim nauczymy się kultury jazdy, minie trochę czasu. Co zatem z bezpieczeństwem? Pozostaje na razie budowa azyli na przejściach dla pieszych, budowa rond i sy-gnalizacja świetlna.

O skutecznym rad sposobie

czw., 2008-09-04 09:28 - jonasz

Witam nowego Forumowicza i witam Was wszystkich po przerwie: -).

Zgadzam się z argumentami Włodka i cenię sobie styl f_a, ale w końcu nie byłbym sobą, gdybym nie dorzucił zdań kilkoro...

Dlaczego akurat padł przykład ul. Podkowy? Ile ulic "wyremontował" w ten sposób Wawer?

Czy przykład Podkowy to tylko przypadek, czy świadome działanie?

Niektórzy rozumują tak - jak będzie wąsko i garbato, to cywilizacja tu nie dotrze.

Drodzy, prawda jest taka - docelowo Podkowy musi być tak szeroka, aby auto-busy ZTM mogły nią kursować aż do Patriotów. Niemożliwe? Mam już trochę lat i wiem, że ul. Patriotów była drogą szutrową, po której jeździły szambiarki. Potem przyszło wywłaszczenie, a podatki za utraconą ziemię ludzie płacą do dziś.

Niemożliwe - szeroka ulica to cena za: chodnik, kanalizację i oświetlenie, więc jeżeli ktoś dziś pochyla się z troską nad bezpieczeństwem, to czy chodzi o bezpie-czeństwo, czy aby było wąsko i garbato? Włodek proponuje rozwiązania i to jest to, co każdy menadżer ceni sobie w podwładnym. Dlatego drodzy radni, nie zgłaszaj-cie zarządowi problemów, ale proponujcie gotowe rozwiązania. Zamiast wydawać pieniądze na bzdurne akcje i pisma, wydatkujcie je na edukację młodych i starych. Jeżeli znaki zniknęły z Podkowy, ustawcie nowe, malujcie ograniczenia na jezdni, kupcie radar straży miejskiej, sponsorujcie wawerski komisariat policji. Zachę-cajcie policję, aby wyszła z krzaków na Złotą Jesień, gdzie na odcinku 0,5 km jest ograniczenie do 40 km/h, żeby pojawiała się na Podkowy i Izbickiej. Tam zarobią więcej. Zamiatajcie ulice dzielnicowe - piach na asfalcie nie skraca drogi hamowa-nia. Rzeczywiście, jeszcze długo trzeba będzie czekać na poprawę zachowań kie-rowców. Zmieńcie prawo - psychotesty dla wszystkich (!), zwłaszcza dla młodych i bardzo starych (mam nadzieję, że nie uraziłem doświadczonych kierowców). Filmy z wypadków, które oglądają wszyscy "punktowicze" - zamiast reklam w tzw. tele-wizji publicznej. I na koniec - nie widzę żadnego wpisu o negatywnym zachowaniu sąsiada, że jechał za szybko. A taka była propozycja do kodeksu sąsiedzkiego.

Jeszcze o inwencji

czw., 2008-09-04 11:12 - axa70

Uff, w końcu ktoś się wziął za to bezpieczeństwo. Nie oszukujmy się, do Józefowa to nam daleko, a przecież to miasto nie jest wzorcem. Każda rada powinna mieć cele krótkoterminowe (i mało kosztowe) i te dalekosiężne. Wawer? Dopiero dziś oświetla się Wydawniczą (tak się chyba nazywa) od wiaduktu do piekarni Grzybki. Ile lat trzeba było na to czekać? Postawienie znaku, bądź jego poprawienie to pro-ces wieloletni dla naszej dzielnicy. A jeśli tak, to na granicach Wawra ustawmy tablice informacyjne, że oto kierowcy wjeżdżają w strefę bez znaków, gdzie każde skrzyżowanie jest skrzyżowaniem równorzędnym. Dlaczego równorzędnym? Bo kodeks drogowy mówi, co to jest droga utwardzona - może to być płyta, destrukt, kamień, kostka i asfalt. A za kolejne 20 lat może będzie i tu logika, kto pierwszy, kto ostatni. Aha, koniecznie trzeba przeszkolić MZA - w końcu jak nie ma pie-niędzy, nie musi być logiki, ale może być znajomość KD. Pozdro: -)

Opracował Włodzimierz Zalewski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy