Urzędnicy UOKiK skontrolują Uber Eats i Glovo. Są skargi klientów
27 października 2021
Jak donosi portal Handel Extra, dwie aplikacje do zamawiania jedzenia zostaną szczegółowo sprawdzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Kontrola będzie wynikiem skarg składanych przez klientów na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia i produktów spożywczych. Niektórzy twierdzą, że zapłacili wyższą cenę niż ta, o której byli informowani przed złożeniem zamówienia.
Skargi na Uber Eats
Skargi dotyczyły także rozliczania się firm za niezrealizowane zamówienia. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął wobec Glovo postępowanie w sprawie naruszenia tzw. zbiorowych interesów konsumentów, a w sprawie Uber Eats prowadzone będzie postępowanie wyjaśniające.
- Jeśli chodzi o Glovo, zarzuty UOKiK obejmują obciążanie wyższą opłatą, mimo informacji o naliczeniu rabatu, brak informacji o zmianie zamówienia i braku zwrotu pieniędzy za niedostarczone produktu - informuje Handel Extra. - W przypadku Uber Eats na etapie wyboru jedzenia konsumenci nie byli informowani o dodatkowej opłacie. Pojawiała się ona dopiero w momencie opłacania zamówienia. Zarzuty obejmują też brak zwrotu pieniędzy za niezrealizowane lub anulowane zamówienie albo nieuwzględnianie rabatu, mimo że na etapie składania zamówienia jest on przyznany, a także trudności w procedurze reklamacyjnej. Konsumenci zgłaszają, że ich pisma pozostają bez odpowiedzi a kontakt z przedsiębiorcą jest utrudniony.
Kolejnym krokiem może być postawienie zarzutów naruszenia tzw. zbiorowych interesów konsumentów. Sankcja za to może wynieść do 10% obrotu za każdą ze stwierdzonych praktyk.
(dg)