Tysiące mieszkań między Wysockiego a torami. Trasa ważniejsza od mostu
3 grudnia 2015
Między Wysockiego a torami kolejowymi może powstać osiedle dla nawet 9 tys. mieszkańców. Kolejarze już sprzedają działki.
Na granicy dzielnic Targówek i Praga Północ znajdują się ogromne, zaniedbane tereny kolejowe. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach staną tam nowe kwartały Bródna, bo Polskie Koleje Państwowe finalizują właśnie transakcję sprzedaży 11 ha ziemi o wartości 40 mln zł. Działka znajduje się tuż obok stacji SKM-ki Praga i planowanego wiaduktu Trasy Krasińskiego. Teren nie jest jeszcze objęty planem zagospodarowania.
Już kilka lat temu kolejarze zlecili wykonanie wstępnej koncepcji zabudowy, według której między Wysockiego a torami powstałoby osiedle złożone z bloków o wysokości od czterech do dziesięciu pięter oraz biurowców. Nie wiadomo, jaki pomysł na zabudowę terenu ma nowy, nieujawniony jeszcze właściciel.
Nasz komentarz
przedany przez kolejarzy teren jest doskonale skomunikowany z centrum Warszawy i dużymi węzłami przesiadkowymi: dojazd ze stacji Praga do Dworca Centralnego trwa 19 minut, do Dworca Wschodniego - zaledwie 9 minut. Inwestor prawdopodobnie zechce zabudować teren głównie blokami. Dla mieszkańców Bródna i Targówka największym zyskiem byłoby jednak powstanie przy Wysockiego zagłębia biurowego - więcej miejsc pracy w dzielnicy to mniejsze korki w kierunku Śródmieścia, Woli i Mokotowa i bardziej równomierny rozwój miasta. Planowana na terenach kolejowych i nad Wisłą nowa zabudowa to także koronny argument za tym, że przedłużenie ul. Matki Teresy do Jagiellońskiej nad lub pod torami kolejowymi jest pilniejsze od budowy mostu Krasińskiego.
Dominik Gadomski