REKLAMA

Bemowo

Absurd drogowy na Radiowej

 

Tymczasowy przystanek blokuje ruch. "Jeszcze tylko pięć dni"

  3 sierpnia 2015

alt='Tymczasowy przystanek blokuje ruch. "Jeszcze tylko pięć dni"'
Autobusy zwykłe i zastępcze spokojnie mogłyby korzystać z zatoki. Tymczasem zatoka to pętla dla zastępczych, a przystanek pośrodku jezdni służy liniom 122 i 523

Na czas remontu torowiska tramwajowego na Nowym Bemowie zmienione zostały trasy autobusów. Uruchomiono linie zastępcze i tymczasowe przystanki. Jeden z nich, na Radiowej, skutecznie blokuje ruch w porannym szczycie.

REKLAMA

Powszechnie wiadomo, że duże remonty czy modernizacje powodują utrudnienia w ruchu. Tak było, jest i będzie. Przykładowo w związku z modernizacją torowiska tramwajowego (uruchomionego kilka miesięcy temu i przeznaczonego do remontu ze względu na złe ułożenie torów i zahaczanie się lusterkami przez tramwaje) na Bemowie trzeba było zmienić trasy autobusów oraz uruchomić linie zastępcze.

Na Boernerowie powstała linia Z-4 kursująca ze Starego Bemowa Radiową, Powstańców Śląskich, Wrocławską, Radiową i Kaliskiego. Jednak pojazd nie ma przystanku końcowego na pętli, a w zatoce przystankowej w ciągu ul. Radiowej, gdzie normalnie po wyjeździe z pętli na pierwszym postoju zatrzymują się linie 122 i 523. Tu jest jego "pętla", zaś dla wspomnianych linii zbudowany został przystanek kilkanaście metrów dalej. A właściwie tylko chodnik dla pieszych i słupek ze znaczkiem, ponieważ autobusy zatrzymują się tu na jezdni i blokują ruch samochodowy. - W porannym szczycie to jest dramat. Samochody z Mościsk i Izabelina jadą do Warszawy, a tu - bam! - na środku ulicy zatrzymuje się autobus - żali się pan Tomasz, kierowca, który zgłosił nam ten problem.

Tym bardziej jest to irytujące, ponieważ na właściwym przystanku, gdzie tymczasową krańcówkę ma Z-4, autobus zatrzymuje się stosunkowo rzadko. Można było więc inaczej rozwiązać ten problem - albo ulokować linię zastępczą na pętli, albo jednocześnie użytkować przystanek jako postój dla Z-4, 122 i 523. Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, jak zwykle nie widzi problemu. Radzi przeczekać. W końcu taka organizacja będzie obowiązywać jeszcze tylko pięć dni. Co to jest dla urzędnika, prawda?

(PB)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# zapalenie zatok

03.08.2015 23:34

No dramat niesamowity! Autobus przystanie na kilkanaście sekund i od razu korek jak w Mordorze. Ktoś sobie kpi? Zresztą warto się przyzwyczajać, bo idzie trend na likwidowanie zatok autobusowych. I kto powiedział, że Warszawa potrzebuje samochodów z Mościsk i Izabelina?

# zjelonek

04.08.2015 15:26

"I kto powiedział, że Warszawa potrzebuje samochodów z Mościsk i Izabelina?"
Słusznie , gdyby zamknąć Radiową od Kaliskiego do granicy miasta to nie byłoby żadnych korków !
Jakoś nikomu nie przeszkadza tyle czasu idiotycznie zaprojektowane owalne rondo , na którym bez sensu przecina się 2 razy tor tramwajowy żeby skrecić z Radiowej w stronę Jelonek...

# BeMózg

04.08.2015 15:47

To rondo na skrzyżowaniu Kaliskiego i Radiowej jest i tak tymczasowe, do czasu budowy drugiej jezdni Kaliskiego i przedłużenia jej przez lotnisko do Trasy Mostu Północnego. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że doczekamy kiedyś tej budowy...

REKLAMA

# z boernerowa

06.08.2015 08:14

#BeMózg napisał(a) 04.08.2015 15:47
To rondo na skrzyżowaniu Kaliskiego i Radiowej jest i tak tymczasowe, do czasu budowy drugiej jezdni Kaliskiego i przedłużenia jej przez lotnisko do Trasy Mostu Północnego. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że doczekamy kiedyś tej budowy...
Obyś się nie zdziwił... Mam nadzieje, że nic nie wyjdzie z tej inwestycji. Nie tak łatwo środowisko lokalne i konserwator się zgodzą na puszczenie trasy szybkiego ruchu przez środek Boernerowa.

# zjelonek

06.08.2015 14:58

#z boernerowa napisał(a) 06.08.2015 08:14
Obyś się nie zdziwił... Mam nadzieje, że nic nie wyjdzie z tej inwestycji. Nie tak łatwo środowisko lokalne i konserwator się zgodzą na puszczenie trasy szybkiego ruchu przez środek Boernerowa.
No to niech środowisko lokalne stoi sobie w korku razem ze środowiskiem z Mościsk I Izabelina - inne środowiska pojadą kiedyś S7, obojętnie w którym wariancie...

# BeMózg

06.08.2015 21:16

A kto mówi o trasie szybkiego ruchu? Przecież można zarządzić dopuszczalną prędkość 50 km/h i przestrzeganie jej wymusić radarami. Postęp techniczny powoduje, że są one coraz sprawniejsze i tańsze.
A resortowi emeryci z Boernerowa nie potrzebują żadnej drogi przelotowej szybkiego czy wolnego ruchu - po chleb i kiełbasę dochodzą do sklepiku, a wolny czas (duuużo wolnego czasu) spędzają oglądając seriale. To po co im jakaś droga przelotowa? Przecież nie muszą się nigdzie spieszyć. A że innym się spieszy? A co ich to obchodzi. Ważne są seriale...

REKLAMA

# z boernerowa

07.08.2015 10:35

#BeMózg napisał(a) 06.08.2015 21:16
A kto mówi o trasie szybkiego ruchu? Przecież można zarządzić dopuszczalną prędkość 50 km/h i przestrzeganie jej wymusić radarami. Postęp techniczny powoduje, że są one coraz sprawniejsze i tańsze.
A resortowi emeryci z Boernerowa nie potrzebują żadnej drogi przelotowej szybkiego czy wolnego ruchu - po chleb i kiełbasę dochodzą do sklepiku, a wolny czas (duuużo wolnego czasu) spędzają oglądając seriale. To po co im jakaś droga przelotowa? Przecież nie muszą się nigdzie spieszyć. A że innym się spieszy? A co ich to obchodzi. Ważne są seriale...
Jak się innym spieszy to niech pod swoim oknem pozwolą na wywalenie S7. Boernerowo póki co jest objęte opieką konserwatora , to tak dla Twojej informacji. I w tym stanie rzeczy nie spodziewaj się na poszerzenie Kaliskiego i trasę szybkiego ruchu przez środek Boernerowa. Na marginesie nie jestem resortowym emerytem. Do emerytury mi daleko a wolnego czasu pracując po 12-14 godzin mam zapewne dużo mniej niż ty.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA