Tylko jeden tunel
30 kwietnia 2010
W wakacje zaczną się prace przy budowie tunelu pod torami na przedłużeniu alei Róż do alei Krakowskiej w Legionowie.
Mieszkańcy czekają na budowę, bo już teraz tworzą się spore korki przy szlabanie na ul. Parkowej.
Przejazd ma być zlikwidowany, gdy tylko zostanie wybudowany tunel.
Początkowo miasto deklarowało, że wybuduje tu przeprawę dla pieszych, ale w tej chwili nie wiadomo, kto to zrobi ani kiedy. - Staramy się, aby inwestycję prze-prowadziła kolej - mówi Anna Szczepłek, rzeczniczka legionowskiego ratusza.
Nie ma kasy na kolejny tunel
Prawda jest taka, że Legionowo potrzebuje minimum trzech przejazdów bezkolizyj-nych. W lutym pisaliśmy, że miasto zleciło wykonanie koncepcji, w której wskazano cztery miejsca na takie przeprawy: Polna - Kwiatowa, przedłużenie ul. 3 maja, Kra-sińskiego i Kazimierza Wielkiego. - Najmniej kłopotliwa w sensie finansowym, czyli bez konieczności wyburzeń i wykupu gruntów byłaby budowa tunelu Polna - Kwiato-wa. Koszt inwestycji szacuje się na maksimum 70 mln zł. Kwota byłaby do udźwig-nięcia, ale miasto musi to odłożyć w czasie, głównie z powodu wypłaty odszkodo-wań za grunty zajęte pod drogi gminne - mówił niedawno "Echu" radny Ryszard Brański.Inny radny, Andrzej Solecki przekonuje, że równie potrzebny jest przejazd przy 3 maja. - Tunel w al. Róż zapewni komunikację zachodniej części miasta, przejazd przez wiadukt - wschodniej, a centrum zostanie bez połączenia - mówi.
Jakie są szanse na trzy bezkolizyjne przejazdy przez tory w Legionowie? - W tym roku nie ma pieniędzy na dodatkowe inwestycje. Trzeba pamiętać, że miasto będzie musiało wydać około 100 mln zł na odszkodowania za drogi - mówi Ryszard Brański.
Rzeczniczka miasta potwierdza, że szybko nie będzie lepiej. - Miasto wykonało koncepcję i oszacowało koszt budowy tunelu w al. 3 maja na ok. 40 mln zł, dlatego jest to projekt do ewentualnego rozważenia w przyszłości - mówi Anna Szczepłek.
Przypominamy, że PKP PLK zaplanowało w projekcie następujące przejścia przez tory:
- stacja Legionowo Przystanek - przejście podziemne
- Parkowa/Wyszyńskiego - tunel (do realizacji w odrębnym zadaniu w innym ter-minie)
- Krasińskiego - przejście z zaporami i sygnalizacją świetlną
- Stacja kolejowa Legionowo - przejście podziemne
- Warszawska/Zegrzyńska - wiadukt
- Kwiatowa/Polna - przejście z zaporami i sygnalizacją świetlną.
Barbara Kiliszek