Tramwaje na Białołękę: wykonawcę wyłoni internetowa aukcja
24 stycznia 2014
Terminów wykonania linii tramwajowej na Tarchomin było już tak wiele, że kolejny nie zrobi chyba na nikim żadnego wrażenia. Wojewoda rozpatruje właśnie skargę mieszkańca na wydane pozwolenie na budowę. Tymczasem ratusz planuje kolejną linię - wzdłuż Modlińskiej. Na razie z Żerania do pętli Stare Świdry.
Wtedy Tramwaje Warszawskie zapowiadały, że linia będzie gotowa pod koniec 2014 roku. Termin ten znów okazał się nierealny. Inwestycję blokuje obecnie... jedno odwołanie.
- Odwołanie od zezwolenia na realizację inwestycji złożyła do wojewody jedna osoba - potwierdza Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego i dodaje, że wojewoda ma czas na rozpatrzenie skargi do końca stycznia. Wtedy więc najwcześniej poznamy kolejny termin.
Same Tramwaje Warszawskie nie widzą w tym żadnych niebezpieczeństw. - 23 stycznia zostały otwarte oferty na budowę trasy tramwajowej na Tarchomin (od mostu do pętli przy Mehoffera). Następnie planowane jest przeprowadzenie aukcji internetowej, która wyłoni wykonawcę. Będzie on miał 10 miesięcy na zrealizowanie umowy. Zakładamy, że roboty budowlane rozpoczną się pod koniec I kwartału 2014 r. - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów.
Kiedy wzdłuż Modlińskiej?
Tymczasem Zarząd Transportu Miejskiego wyraził zgodę na sporządzenie koncepcji dla kolejnej linii tramwajowej w naszej dzielnicy: na odcinku Żerań FSO - Stare Świdry.
- W lipcu ubiegłego roku Tramwaje Warszawskie wystąpiły do ZTM z prośbą o zezwolenie na przygotowanie wariantowej koncepcji programowo-przestrzennej dla budowy trasy tramwajowej na odcinku Żerań FSO - Stare Świdry. Wykonawca będzie miał 10 miesięcy na zbudowanie linii tramwajowej do Mehoffera. Trasa miałaby przebiegać ul. Modlińską i trasą mostu Skłodowskiej-Curie. W odpowiedzi wyraziliśmy na to zgodę, jednak z zaznaczeniem, że wykonanie opracowania nie jest równoznaczne z późniejszym zleceniem Tramwajom Warszawskim realizacji trasy oraz jej eksploatacji - wyjaśnia Igor Krajnow.
Opracowanie będzie podzielone na dwa etapy, do których dokumentacja ma być przygotowywana równocześnie: Żerań FSO - ul. Płochocińska oraz Płochocińska - Stare Świdry.
Kiedy ta linia dojedzie do Winnicy, co jest planowane od lat? Jak zgrabnie ujął to rzecznik Michał Powałka: - Będzie. Kiedyś.
AS