Tramwaj na Głębockiej. Powstanie kilometrowy wiadukt
13 kwietnia 2018
Przygotowania do budowy linii na Zieloną Białołękę wreszcie nabrały tempa. Tramwaje Warszawskie ogłosiły, że...
...
Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"
Metro na Zieloną Białołękę nigdy nie było wpisane do oficjalnych dokumentów inwestycyjnych, ale mieszkańcy wciąż o nim marzą.
Metro na Białołękę. Czarują czy oszukują?
W roku wyborczym białołęccy samorządowcy zajmują się nawet sprawami godnymi filmu science-fiction klasy B.
rozpoczynają poszukiwanie firmy, która opracuje koncepcję nowego wiaduktu nad Trasą Toruńską (S8). Ułożenie torów na istniejącej estakadzie Głębockiej jest niemożliwe m.in. ze względów technicznych, więc powstanie kolejna, o długości aż kilometra. Dzięki niej tramwaje przejadą bezkolizyjnie zarówno nad Trasą Toruńską, jak i planowaną Trasą Olszynki Grochowskiej.
Jak to będzie wyglądać?
- Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów - informują Tramwaje Warszawskie. - Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będzie miejsce na parking P+R, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.
Trasa Bródno-Białołęka będzie mieć 6,5 km długości. Tramwaje odjadą z pętli, która powstanie w pobliżu podstawówki przy ul. Zaułek i ruszą na południe w rezerwie terenu pod Trasę Olszynki Grochowskiej, przejeżdżając między osiedlami Derby i Lewandów. Po kwadransie dotrą do stacji metra przy ratuszu Targówka, natomiast w pół godziny - do Dworca Wileńskiego.
- W pobliżu centrum handlowego czeka nas wycinka drzew, ale będzie ona zdecydowanie mniejsza, niż gdyby budować drugą jezdnię Głębockiej - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.
Czas, start
Wybrana w przetargu firma będzie mieć pół roku na przygotowanie koncepcji wiaduktu. Projekt całej trasy ma być gotowy w roku 2021, a prace budowlane potrwają około dwóch lat. Wynika z tego, że przy pomyślnych wiatrach mieszkańcy Zielonej Białołęki przesiądą się z autobusów do tramwajów najwcześniej w 2023 roku. Prawdopodobnie w tym samym czasie będzie gotowa cała II linia metra, łącznie ze stacjami na Bródnie.
(dg)
.