REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwaj na Głębockiej. Powstanie kilometrowy wiadukt

  13 kwietnia 2018

alt='Tramwaj na Głębockiej. Powstanie kilometrowy wiadukt'
Wiadukt tramwajowy powstanie w pobliżu istniejącej estakady Głębockiej.

Przygotowania do budowy linii na Zieloną Białołękę wreszcie nabrały tempa. Tramwaje Warszawskie ogłosiły, że...

REKLAMA

... Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka" Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"
Metro na Zieloną Białołękę nigdy nie było wpisane do oficjalnych dokumentów inwestycyjnych, ale mieszkańcy wciąż o nim marzą.

Metro na Białołękę. Czarują czy oszukują? Metro na Białołękę. Czarują czy oszukują?
W roku wyborczym białołęccy samorządowcy zajmują się nawet sprawami godnymi filmu science-fiction klasy B.
rozpoczynają poszukiwanie firmy, która opracuje koncepcję nowego wiaduktu nad Trasą Toruńską (S8). Ułożenie torów na istniejącej estakadzie Głębockiej jest niemożliwe m.in. ze względów technicznych, więc powstanie kolejna, o długości aż kilometra. Dzięki niej tramwaje przejadą bezkolizyjnie zarówno nad Trasą Toruńską, jak i planowaną Trasą Olszynki Grochowskiej.

Jak to będzie wyglądać?

- Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów - informują Tramwaje Warszawskie. - Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będzie miejsce na parking P+R, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

Trasa Bródno-Białołęka będzie mieć 6,5 km długości. Tramwaje odjadą z pętli, która powstanie w pobliżu podstawówki przy ul. Zaułek i ruszą na południe w rezerwie terenu pod Trasę Olszynki Grochowskiej, przejeżdżając między osiedlami Derby i Lewandów. Po kwadransie dotrą do stacji metra przy ratuszu Targówka, natomiast w pół godziny - do Dworca Wileńskiego.

- W pobliżu centrum handlowego czeka nas wycinka drzew, ale będzie ona zdecydowanie mniejsza, niż gdyby budować drugą jezdnię Głębockiej - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Zapraszamy na zakupy

Czas, start

Wybrana w przetargu firma będzie mieć pół roku na przygotowanie koncepcji wiaduktu. Projekt całej trasy ma być gotowy w roku 2021, a prace budowlane potrwają około dwóch lat. Wynika z tego, że przy pomyślnych wiatrach mieszkańcy Zielonej Białołęki przesiądą się z autobusów do tramwajów najwcześniej w 2023 roku. Prawdopodobnie w tym samym czasie będzie gotowa cała II linia metra, łącznie ze stacjami na Bródnie.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (11)

 Biało-ruś

15.04.2018 22:27

Bardzo dobry pomysł! Nie może być metra to niech będzie tramwaj.
Super, to bardzo dobra informacja.
Oczywiście zraz będzie pare narzekających ale ja uważam, że mocno przyśpieszy czas przejazdu do centrum Warszawy.

# Tomek S

16.04.2018 10:59

"Przygotowania do budowy linii na Zieloną Białołękę wreszcie nabrały tempa."
"Projekt całej trasy ma być gotowy w roku 2021, a prace budowlane potrwają około dwóch lat."
Czyżby?
Biorąc pod uwagę tempo w jakim została faktycznie ruszona przebudowa Głębockiej, to może za 10-15 lat pojedzie tramwaj ;)

# IPN

16.04.2018 13:36

Kiedyś w końcu rzeczywiście zbudują po latach kilkukilometrową linię tramwajową, a potem będą argumentować, tak jak robi to niejaki "dg", że ZB przez najbliżej 100 lat nie będzie miała metra, bo przecież poniesiono koszty na ten tramwaj (tak jak to ma miejsce w wypadku Tarchomina) I znajdą się jeszcze takie głuptaki, które nie ogarniając tej kwestii będą głosić, jaki to niesamowity sukces.

REKLAMA

# gra

17.04.2018 13:23

Jeszcze nie ruszyli a już podają opóźnienie oddania! Rekord... Miał być 2022 - tak mówili żeby zamknąć buzie mieszkńców, którzy dopominali się metra.Ehh..

# mtirala

17.04.2018 20:10

ZDM na pewno przekieruje do "węzła przesiadkowego Małej Brzozy" kursującą obecnie co 5 minut linię autobusową z Marek do stacji metra Wileńska. Zapewne stanie się to samo z liniami z Zielonki, Kobyłki, Wołomina, Radzymina, Wyszkowa. Żeby obsłużyć olbrzymi ruch pasażerski tramwaj ten będzie musiał kursować co 5 minut. Tramwaje będą zapełnione po sufit do stacji metra Kondratowicza, a później kompletnie puste - mało kto będzie jechał dalej tramwajem, jesli metrem będzie znacznie szybciej.
Lepiej od razu zaplanować zawrotkę przy stacji Kondratowicza.
Widzę te nawoływania "nie narzekać", ale uważam, że to wszystko razem jest mało sensowne. Poniesiemy koszt budowy 1km wiaduktu(!), zbudujemy linię tramwajową, która od Kondratowicza będzie wozić powietrze (pamiętajmy - tramwaje co 5 minut). Jedynym argumentem jaki słyszę za tym rozwiązaniem -vide ostatni http://tustolica.pl/metro-na-bialoleke-czaruja-czy-oszukuja_77051 o metrze Pana / Pani dg, to "nie da się inaczej / nie jesteśmy w stanie zrobić tego rozsądnie". To są argumenty przedstawicieli PO rządzących w W-wie, wystraszonych kiełbasą(?) wyborczą PiSu, który jakoby obiecuje zmiany trasy metra.
Oczywiście "jakieś" połączenie do stacji Kondratowicza jest lepsze od żadnego, ale po to w cywilizowanych krajach toczy się debaty, żeby dojść do optymalnego rozwiązania, a nie bylejakiego. Zamiast debat, mamy skrycie prowadzoną kampanię wyborczą. PO (w W-wie) umie już tylko bronić swoich głupich pomysów, PiS ... wiadomo co potrafi. Dlatego zagłosuję na Miasto Jest Nasze, albo podobnych "antysystemowców" (w wyborach samorządowych oczywiście). Do czego i namawiam mieszkańców ZB. Pokażmy PO (i PiS) czerwoną kartkę wyborczą.

# IPN

17.04.2018 22:18

Obecnie tramwaj nr 2 uzupelniony 17 kursuje w szczycie po Tarchominie co 2 minuty. I jest wypełnieniony po sufit, mimo że składy są bydlece, bez miejsc siedzących prawie. Dlatego szacunek, że tramwaj z ZB obsłuży tak wielki ruch jeżdżąc co 5 minut jest chyba oczywista pomyłką... Jeśli chodzi o resztę to zgoda, z tym, że ja prędzej skuszę się na kiełbasę wyborczą PiS. Styl mają kiepski, ale parę obietnic jednak dotrzymali. PIS nie PiS, najważniejsze, by przegnac oszustów i niedojdy z PO.

REKLAMA

# z ZB

18.04.2018 08:59

#Tomek S napisał(a) 16.04.2018 10:59
"Przygotowania do budowy linii na Zieloną Białołękę wreszcie nabrały tempa."
"Projekt całej trasy ma być gotowy w roku 2021, a prace budowlane potrwają około dwóch lat."
Czyżby?
Biorąc pod uwagę tempo w jakim została faktycznie ruszona przebudowa Głębockiej, to może za 10-15 lat pojedzie tramwaj ;)

Terminy to bajki. Wczesniej mowili 2022 teraz 2023 i myślą że nikt nie zauważy. Za 10 lat ten tramwaj nie powstanie
Głębocka miała być w 2016 roku gotowa jak Roszak obiecywał. Rysownik mapek od 7 boleści, czego on nie obiecał, metra, tramwaju
PO jest skończona na Zielonej Białołęce. Tyle lat i tyle obietnic a wszystko leży. Głębocka ledwo ruszona, Lewandów, Kąty, Zdziarska ruina, z Siecznej znowu zabrali pieniądze, szkoły opóźnione, szkoda mówić dalej

# Mrowka

19.04.2018 16:35

Metro tu powinno byc a nie na brudnie gdzie jest i tak dobra komunikacja

# agama

22.04.2018 14:54

#mtirala napisał(a) 17.04.2018 20:10
(...) Dlatego zagłosuję na Miasto Jest Nasze, albo podobnych "antysystemowców" (w wyborach samorządowych oczywiście). Do czego i namawiam mieszkańców ZB. Pokażmy PO (i PiS) czerwoną kartkę wyborczą.

A potem do pracy będę chodzić pieszo, dzieci do przedszkola odwiozę rowerem z przyczepką, a na większe zakupy... hmm chyba tylko furmanką!
POPIS ma swoje za uszami, ale głosowanie na "antysystemowców" to zmiana siekierki na kijek.

REKLAMA

# IPN

22.04.2018 19:48

Jaki POPIS? Co to za oszukańczy zabieg? BIAŁOŁĘKA I WARSZAWA od 12 lat są rządzone przez PO! Proszę nie próbować przyklejac syfu jaki się ciągnie za P0 do PiS lub innej partii. Jak się nawarzylo piwa, to trzeba je wypić drogie PO.

# LG3

24.06.2018 22:37

Warszawą i dzielnicą Białołęka od kilkunastu lat rządzi PO, to po pierwsze i to oni odpowiadają za to, że się nie daje nic zrobić, nie dało i zapewne nie da. W obietnice PIS to ja także nie wierzę, Patryk Jaki obiecuje co kilka dni nowe inwestycje, na Ursynowie zrobi tunel, zamontuje filtry, przy Krasińskiego most, jednym tramwaj, drugim metro. Jak się policzy wszystko to się okaże.... Choć PIS akurat za pożyczone ze spłatą przez 100 lat, ale może chcieć wybudować.
Po drugie, nie cieszyłbym się z tramwaju tak bardzo, bo to przestarzały środek transportu, dość głośny, powolny przy dużych odległościach i komplikujący komunikację torowiskami. Inwestycje planowane są za jakieś x lat, kiedy w Chinach będą pociągi pędzić 400km/h a my układamy nasze torowiska, żeby toczyć się max 50km/h. Białołęka potrzebuje metra ! I tylko metro ma sens dla tak odległych dzielnic. Wsiadacie do pociągu i jesteście za 25 minut w centrum. Tymczasem tym tramwajem przez te 30 minut dojedziecie na Targówek czy Bródno. Oczywiście metro to dużo większe koszty, wiem. Ale to jak robić remont tanio co rok, zamiast raz a porządnie na wiele lat.
I trzecia uwaga: tramwaj na Tarchomin jest lepszy niż autobus, ale gdyby metro nie miało stacji końcowej na Młocinach, tylko gdzieś na Nowodworach, dopiero miałoby sens dla mieszkańców Tarchomina. Tramwaj jest dość wolny, trzeba się przesiadać, nie mówiąc już o tym jak skomplikował układ komunikacyjny, szczególnie w okolicy Światowida.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024