REKLAMA

Białołęka

Inwestycje

 

Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"

  28 września 2016

alt='Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"'
źródło: materiały prasowe

Metro na Zieloną Białołękę nigdy nie było wpisane do oficjalnych dokumentów inwestycyjnych, ale mieszkańcy wciąż o nim marzą.

REKLAMA

Podczas gdy na Targówku trwa budowa linii metra, mieszkańcy Zielonej Białołęki zbierają podpisy pod apelem do Rady Warszawy, by przyznała pieniądze na stację Grodzisk, w pobliżu węzła trasy S8 z Głębocką. Na projektowanej obecnie trasie metro obsłuży Targówek, Zacisze i Bródno, zbliżając się do Białołęki i ostro skręcając w kierunku skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską. Autor petycji Kamil Hajduk powtarza znane od lat argumenty o tym, że ostatni odcinek linii metra trzeba przenieść, a wzdłuż Matki Teresy, Wincentego i planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej uruchomić szybki tramwaj. Po co nam metro na Bródno? Po co nam metro na Bródno?
Wszystko wskazuje na to, że metro będzie gorszym połączeniem Bródna ze Śródmieściem niż tramwaje. Umieszczenie na osiedlu ostatniej stacji linii M2 może też oznaczać zastawienie go samochodami.

Czy budowa metra i tramwaju na Grodzisk to dobry pomysł? Poprosiliśmy o komentarz Marcina Banacha, specjalistę transportu współpracującego z uczelniami i samorządami polskimi i niemieckimi, prywatnie mieszkańca dzielnicy Bemowo.

- Zakończenie linii metra w pobliżu osiedli Derby i Lewandów i trasy S8 to bezdyskusyjnie lepsze rozwiązanie od planowanego obecnie - mówi. - Nie traktujmy jednak metra jak bożka. To jeden z wielu możliwych do wykorzystania w mieście środków transportu, doskonały do obsługiwania gęsto zaludnionych, dużych osiedli, leżących ponad 10 km od centrów wielkich miast. Przeniesienie zakończenia metra na Grodzisk to dobry pomysł, ale dobrym rozwiązaniem jest też budowa linii szybkiego tramwaju. Chcę jednak wyraźnie podkreślić: albo szybki tramwaj, albo metro.

Marcin Banach przewiduje, że jeśli powstanie i metro na Bródno, i szybki tramwaj wzdłuż Matki Teresy i Głębockiej, to podziemna kolej będzie zapełniać się dopiero na czwartej stacji, na Targówku. Jego zdaniem mieszkańcy Bródna będą woleli korzystać z dwóch linii tramwajowych i autobusów, niż jadącego wielkim łukiem i w nieintuicyjnym kierunku metra, zaś na Zaciszu mieszka niewiele osób. Gdyby przebieg nowej linii metra zależał od niego, zaplanowałby ją od Dworca Wileńskiego pod Jagiellońską, Modlińską i Światowida zamiast obu linii tramwajowych, zaś dla Targówka zaproponowałby szybki tramwaj na Radzymińskiej i Trockiej.

- Planowana obecnie linia metra to wyrzucanie w błoto unijnych pieniędzy - podsumowuje. - Przeniesienie ostatniej stacji na Grodzisk nadałoby jej jakikolwiek sens.

Odmiennego zdania jest wiceprezydent Renata Kaznowska, która w rozmowie z TVN Warszawa uznała, że "przełożenie końcowego odcinka na Białołękę nie jest uzasadnione względami funkcjonalnymi i przewozowymi". Jej zdaniem należy trzymać się planów budowy po łuku przez Zacisze i Bródno, zaś Białołęka powinna dostać szybki tramwaj. Nieoficjalnie mówi się, że Rada Warszawy wkrótce przyzna pieniądze na tę inwestycję.

- Szybki tramwaj to zdecydowanie priorytetowa inwestycja transportowa dla Zielonej Białołęki - przyznaje warszawska radna Aleksandra Gajewska.

- To tereny o najszybszym przyroście liczby mieszkańców w Warszawie - przypomina radny białołęcki Waldemar Roszak. - Ostródzka i Głębocka nie są z gumy i za chwilę nie będą w stanie przyjąć większej ilości autobusów i samochodów.

Liczba podpisów pod apelem o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Warszawy w sprawie problemów komunikacyjnych Białołęki przekroczyła 2500. W ubiegłym tygodniu postulaty mieszkańców poparła rada dzielnicy.

- Jeśli Rada Warszawy nie będzie chciała wyznaczyć środków na spełnienie choćby kilku punktów z petycji, planowane jest już zablokowanie trasy S8 - mówi Kamil Hajduk. - Samochody pojadą z prędkością 5-15 km/h i pokażemy, jak codziennie wygląda ruch na Białołęce.

Lista zawarta w petycji jest długa. Podpisujący domagają się nie tylko budowy stacji metra i szybkiego tramwaju na Zieloną Białołękę, ale też linii tramwajowych wzdłuż Modlińskiej i na przedłużeniu mostu Skłodowskiej-Curie oraz przebudowy sieci dróg na wschodniej Białołęce, budowy nowej dużej pętli autobusowej, budowy ulicy w rezerwie terenu pod Trasę Olszynki Grochowskiej, przebudowy zjazdu z mostu Skłodowskiej-Curie na Tarchomin, dobudowania obustronnych buspasów na Głębockiej i Wincentego, połączenia Regat z metrem autobusem ekspresowym, przekształcenia 326 w linię całotygodniową i wzmocnienia linii 509 i 518 dodatkowymi kursami.

(dg/mk)

.
 

REKLAMA

Komentarze (25)

# z ZB

28.09.2016 10:52

Idą wybory, czas na kolejne bajeczki. Skąd my to znamy?
Przykładowe obietnice z 2012 roku. http://tustolica.pl/metro-czy-tramwaj-na-wschodnia-bialoleke-co-dalej_60535 Co zrobiono przez ten czas? Nic.
Ile jeszcze będziemy słuchać bajdurzenia PO o tym co jest bardziej potrzebne? Budujcie ten tramwaj i skończcie czcze gadki. Zanim ta dzielnica się do konca zablokuje
Ciekawe że mogą budować metro na Bemowo, gdzie też są "pola" zabudowywane osiedlami. Mogą budować tramwaj na Wilanów którego wcześniej nie było w planach inwestycyjnych.
Tymczasem na Białołęce w sprawie tramwaju na ZB przez lata nie zostało zrobione NIC poza obietnicami. Tramwaj wzdłuż Modlińskiej zaplanowali, zrobili pod to infrastrukture i co?? Miał być na 2010, to jest krótki odcinek, tez sie nie dało?
Piewcy sukcesu, Roszak, Gajewska i inni, władze poprzednie i obecne coście robili przez ten czas? Inne dzielnice mogły mieć inwestycje, czemu Białołęka nie??

# 2012

28.09.2016 11:17

HAHAHAHHHAHAHAAAA!!!!!!!!!! 2012 lubie to!

# Lewandów

28.09.2016 11:41

za dwa lata wybory, już czas na obietnice :)

REKLAMA

# wawa

28.09.2016 13:15

Kiedy budowa Głębockiej i obiecanej Siecznej. Nie będę wspominał, kto nam obiecywał...

# obietnice

28.09.2016 13:42

Wspomnij. Niech ludzie wiedzą że to kłamca i nie warto na niego głosować

# Yolo

28.09.2016 15:37

No i to jest artykuł i temat dla weisera, czekam na opinię.

REKLAMA

# weiser

28.09.2016 16:08

Yolo, masz jakąś nerwicę natręctw? To się leczy.

# Lewandów

28.09.2016 17:27

Z obecnie przekazywanych informacji remont Głębockiej rozpocznie się wiosną 2017 r. i ma potrwać 12 miesięcy. Co do Siecznej to projekt ulicy powinien powstać do końca roku, a pierwsze prace już w 2017 r.
Głębocką obiecał na 2016 r. Waldemar Roszak (ma już min. dwa lata opóźnienia), a Sieczną mieszkańcy sami wydarli "koalicjantom".
Trzeba też dodać, ze ul. Kartograficzna nie powstanie w całości. Własnie zdjęto środki z tego tytułu inwestycyjnego, bo pozyskanie gruntów przerosło obecny zarzad dzielnicy. Wyznaczenie przejść dla pieszych i pasów rozdzielajacych ruch tez zbyt trudne dla tej ekipy.
#obietnice napisał(a) 28.09.2016 13:42
Wspomnij. Niech ludzie wiedzą że to kłamca i nie warto na niego głosować

# Strumykowa

28.09.2016 17:31

#weiser napisał(a) 28.09.2016 16:08
Yolo, masz jakąś nerwicę natręctw? To się leczy.

#weiser napisał(a) 28.09.2016 16:08
Yolo, masz jakąś nerwicę natręctw? To się leczy.
A skąd to weiser wiesz? Pytanie retoryczne :)

REKLAMA

# zombiak45

29.09.2016 10:34

Szybki tramwaj metro..obiecanki cacanki a głupiemu radość że jeszcze 20lat a może coś się wreszcie zmieni. Czuję że niedługo nowa mapka p. Roszaka jak to "już niedługo będzie wpaniale" tylko zagłosujcie na nas.

 Taltos2

29.09.2016 11:13

Tyle że p. Roszak - tak samo zresztą jak każdy radny dzielnicowy - to sobie może obiecywać - tor Formuły 1 czy kosmodrom. Radny dzielnicowy nawet chodnika nie jest władny zrobić, to już więcej mogą mieszkańcy poprzez budżet partycypacyjny - patrz Budowa chodnika Zdziarska (Olesin - Kroczewska).
Tu po raz pierwszy padły deklaracje na szczeblu wiceprezydenta miasta - o konieczności SZYBKIEJ budowy tramwaju na ZB. Do tej pory były to tylko wieloletnie plany Tramwajów warszawskich, więc szansa się pojawiła. Bo o takich inwestycjach DECYDUJĄ politycy, a nie urzędnicy. Oczywiście, zobaczymy po raz pierwszy za tydzień, najpierw w planach inwestycyjnych, a potem czy faktycznie w WPF pojawi się kwestia linii na ZB. To oczywiście początek, ale pierwszy realny ślad w OFICJALNYCH dokumentach miasta.

# JWRoszakszyn

29.09.2016 11:25

Taltos, to może powiesz dlaczego Roszak obiecuje gruszki na wierzbie skoro dobrze wie że nie leża w jego kompetencjach. Cynizm? Wyrachowanie? Hipokryzja? Czy zwykły pęd do koryta i diety? Warto policzyć ile "radny" Roszak kosztował już podatnika, a efekty jego "pracy" są żadne. Ciekawe ile wyjdzie w przeliczeniu na jedną mapkę? A i byłbym zapomniał. Przecież on jest w urzędzie głównie p oto żeby pilnować interesów JW Construction prawda?

REKLAMA

# miki3

29.09.2016 11:30

Już za 5, 4, 3, 2, .... pojawią się na forum radny Roszak i radna Borowska i zaczną chwalić się, że "załatwili" tramwaj.
Borowska nie zrobili literalnie nic, a Roszak od lat rysuje mapy i mówi, że trzeba zrobić tramwaj, który do wczoraj był w mglistych planach na po 2030 roku.
Cała zasługa to działalność Kamila Hajduka i jego akcji Metro dla Białołęki, jego petycji i tysięcy podpisów.
On zrobił dym, on rozruszał temat. Z powodu jego hałasu, Kaznowska mówi dziś o tym tramwaju na ZB.

# Lewandów

29.09.2016 12:51

i warto tez wspomnieć sesję z 04-07-2016 r. z godz. 17.30 zwołaną na wniosekhttps://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/00123268/yulfmvxvhcwvacrkkaejzzixflatunos/wniosekozwo%C5%82aniesesjiporz%C4%85dekobrad.pdf w sprawie komunikacji na Zielonej Białołęce.
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/8520F216-D2EB-42F4-91BA-DB0D63EE60DD,frameless.htm
i co zrobiła koalicja? zwołała własną sesję na godz. 16.00 by przedstawić stanowisko radnych niezależnych jako swoje z resztą nie pierwszy już raz. Każdy pamięta tą farsę i hipokryzję PO. Mam dość tej ich polityki. Nigdy więcej tych ludzi w samorządzie.

# Gonić nierobów

29.09.2016 13:17

Taltos gada jak Roszak, niedobrze się robi. Szansa, obietnica, plany, przez lata się nic nie robiło to teraz sie powtarza jak mantre. Tylko ludzie nie sa naiwni, mieszkaja tam 5, 10 czy wiecej lat i widzą że NIC się nie zmieniło wiec kogo chcesz nabrać na kolejne medialne bzdety? Wpiszcie do WPF, pozyskajcie grunty, zróbcie projekt to pogadamy. Na razie nie ma NIC. Równie dobrze wice Kaznowska może obiecać lotnisko. Ten sam poziom abstrakcji

REKLAMA

# Kuba

29.09.2016 13:29

No właśnie wyjąłeś mi to z ust :)
#miki3 napisał(a) 29.09.2016 11:30
Już za 5, 4, 3, 2, .... pojawią się na forum radny Roszak i radna Borowska i zaczną chwalić się, że "załatwili" tramwaj.
Borowska nie zrobili literalnie nic, a Roszak od lat rysuje mapy i mówi, że trzeba zrobić tramwaj, który do wczoraj był w mglistych planach na po 2030 roku.
Cała zasługa to działalność Kamila Hajduka i jego akcji Metro dla Białołęki, jego petycji i tysięcy podpisów.
On zrobił dym, on rozruszał temat. Z powodu jego hałasu, Kaznowska mówi dziś o tym tramwaju na ZB.

# z ZB

29.09.2016 13:40

Prawda jest taka że nic sie nie zmieniło od strony decyzyjnej. Wypowiedź w mediach nic nie znaczy. Muszą iść za tym decyzje.
Ale fakt jest taki że dzięki Kamilowi problem został zauważony. To tylko pokazuje jak nieudolnych mamy prawie wszystkich radnych i władze.
Mają narzędzia i obowiązek nas reprezentować i walczyć o środki na inwestycje a łaskawie robią cokolwiek jak już mieszkańcy odwalą za nich robotę

# Kuba

29.09.2016 13:58

To może ich odwołamy? Po co mamy płacić takim nieudacznikom, a raczej czyt. nierobom...
#z ZB napisał(a) 29.09.2016 13:40
Prawda jest taka że nic sie nie zmieniło od strony decyzyjnej. Wypowiedź w mediach nic nie znaczy. Muszą iść za tym decyzje.
Ale fakt jest taki że dzięki Kamilowi problem został zauważony. To tylko pokazuje jak nieudolnych mamy prawie wszystkich radnych i władze.
Mają narzędzia i obowiązek nas reprezentować i walczyć o środki na inwestycje a łaskawie robią cokolwiek jak już mieszkańcy odwalą za nich robotę

REKLAMA

 Taltos2

29.09.2016 14:51

do gonić:
widzę, ze z czytaniem ze zrozumieniem są problemy. Spróbuje więc ostatni raz:
Po raz pierwszy publicznie WYSOKI rangą urzędnik Ratusza z Bankowego - taki, od którego faktycznie coś zależy - zadeklarował szybkie rozpoczęcie prac nad tramwajem na ZB. Dlatego to może być przełom. i chwała p. Hajdukowi za akcję, bo na pewno pomogła.
NIGDZIE nie napisałem, ze podjęto już jakieś decyzje, tylko, ze pierwszym sprawdzianem prawdomówności nowej pani wiceprezydent będzie przyszłotygodniowe ogłoszenie zmian w inwestycjach, a później ich umieszczenie w WPF. CO OCZYWIŚCIE jeszcze niczego nie gwarantuje, ale jest pierwszym krokiem do faktycznych działań. Wróżem Maciejem nie jestem, nie wiem, czy i kiedy, ale pojawił się promyk nadziei (bo jeśli ten tramwaj zaczną budować, to pewnie z TOG w jakiejś postaci) - patrz tramwaj na Tarchomin. TERAZ to Zarząd Dzielnicy, i radni, i my mieszkańcy ZB musimy przypominać p. Kaznowskiej o publicznie złożonych deklaracjach. Czyli działać, a nie tylko wylewać swoje żale na forum.
PS. Gocław jest dużo starszy i sporo większy niż ZB, a do tej pory nie ma ani metra, ani tramwajów...
PS2: Przyspieszenie metra na Chrzanów tez budzi kontrowersje, zresztą czy nie brzmi to znajomo: "metro na pola kapusty" i "dla słoików"? Tylko, że laicy zapominaja o jednym, deweloperzy są w stanie w 5 lat wybudować na tych polach kilkudziesieciotysięczną dzielnicę mieszkaniową. I co wtedy?

# realista

30.09.2016 18:23

Taltos Tobie ktoś płaci za to czy tak z własnej inicjatywy?
Dobrze wiesz że to że ktoś coś powiedział nie ma ŻADNEJ mocy.
Ile już było obietnic dla Białołęki? HGW: Marywilska, Płochocińska, tramwaj na Modlińskiej i kupa innych inwestycji, nic z tego nie zostało zrobione przez 10 lat
To czym sie podniecać?
Nie ma ŻADNYCH konkretów w sprawie TOG i tramwaju, wiec chyba wiesz co to znaczy.
Długie, długie lata przygotowań i dopiero potem MOŻE budowa tramwaju czy TOG
Wiec kogo chcesz bajerować? Ludzie przestali dawno wierzyć w obietnice
Takie bajeczki można sobie wsadzić w... buty
Metro na Chrzanów "budzi kontrowersje", otóż nie. To jest przykład jak bardzo pl. Bankowy ma w ... Białołękę.
Metro na Bemowo się buduje tylko dlatego że Wojciechowicz to załatwił. Ciekawe że gośc mieszka na Białołęce a załatwił metro na Bemowo, prawda?
Są 2 możliwości: uważa swoich sąsiadów za ludzi nie wartych niczego lub z tamtego wariantu dostał od kogoś dolę. Jedno z dwojga, a może obie opcje?
Tramwaj na Gocław, no nie żartuj. Są opracowane koncepcje i konkrety, wszystko jest lata świetlne przed nami.
Jak powstanie tramwaj na Gocław to tramwaj na ZB będzie MOŻE we wczesnym stadium projektowym
Wystarczy już bajeczek..
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA