REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Targówek inwestycyjnie zmasakrowany

  25 września 2009

Ulica Marywilska, która prowadzi m.in. do przyszłej lokalizacji targowiska stadionowych kupców jest ważniejsza od Wincentego i Łodygowej.

REKLAMA

Obie ulice właśnie wypadły z miejskiego planu inwestycyjnego, Marywilska będzie budowana. Jednym słowem przyszły komfort i interes handlarzy miasto przedkłada nad codzienne męki tysięcy mieszkańców.

Z drugiej strony, gdyby władze Targówka nie protestowały przeciwko przenie-sieniu kupców na Radzymińską w okolice Praktikera, to dziś Marywilska z pewnoś-cią nie byłaby realizowana. W tym wypadku można spokojnie napisać, że instynkt polityczny opuścił rządzących Targówkiem.

Decyzja władz Warszawy, czyli wybór Marywilskiej zamiast Wincentego lub Ło-dygowej jest oczywiście skandaliczna i świadcząca o bardzo słabej orientacji w po-trzebach mieszkańców tej strony Wisły. Nie pomogły prośby, apele, a nawet sta-wianie warunków przez naszego radnego Dariusza Klimaszewskiego. Wynik głoso-wania nad cięciami budżetowymi był z góry przesądzony. To była decyzja politycz-na - kupcy sobie życzą, więc kupcy dostają, a mieszkańcy Targówka mają czekać.

Łodygowa i Wincentego nie są jedyne. W odstawkę poszła m.in. budowa Trasy Tysiąclecia, która miała połączyć rondo Żaba z Radzymińską i dalej z Pragą Połud-nie. A to oznacza brak obwodnicy Pragi przez wiele kolejnych lat, zakorkowaną Radzymińską, Targową i plac przy Czterech Śpiących.

Wincentego i Łodygowa wypadły, jednocześnie Targówek nie wycofuje się z bu-dowania okazałej promenady nad kanałkiem Bródnowskim. Trzy miliony złotych w ciągu trzech lat - tyle przekaże dzielnica na budowę promenady. Powstanie m.in. ścieżka rowerowa, nowe mostki i ławki. W sumie, razem z unijną dotacją, inwestycja ma pochłonąć ponad 30 milionów złotych.

Przypomnijmy. Wincentego miała zostać poszerzona, przeobrażeniu miała ulec cała infrastruktura - zatoczki autobusowe, przejścia dla pieszych ze światłami w okolicy cmentarza, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Miał być zorganizowany handel przy-cmentarny, tak aby nie utrudniał życia pieszym i kierowcom.

Także Łodygowa miała być poszerzona do dwóch pasów w obu kierunkach. W miejscu błota miały pojawić się chodniki i ścieżki rowerowe. Remont był planowany na odcinku od Radzymińskiej do granicy z Ząbkami. Na ten remont i budowę wia-duktu nad torami z niecierpliwością czekają mieszkańcy Zacisza, a władze Ząbek i powiatu wołomińskiego w każdej chwili są gotowe do realizacji inwestycji po swojej stronie torów, czyli nowego układu drogowego w Ząbkach. Nic z tego. Warszawa ma swoje priorytety i korek na Łodygowej nie jest dla stolicy najważniejszy, nawet jeśli mieszkańcy Targówka uważają inaczej.

apc, oko

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe