Podstawówka walczy o boisko i... stoły bilardowe
18 marca 2022
Czy w przyszłym roku podstawówka przy Staffa 21 doczeka się remontu boisk a ratusz zakupi dla dzieci stoły bilardowe? Jest na to szansa.
Boiska zlokalizowane przy Staffa 21 na terenie Szkoły Podstawowej nr 187 im. Adama Mickiewicza są już zniszczone wskutek intensywnego użytkowania.
- Powierzchnia boisk jest skrajnie zużyta, straciła właściwości wymagane dla nawierzchni sportowej, m.in. amortyzację, a jej dalsze użytkowanie może skutkować kontuzjami - przekonuje jedna z mieszkanek, która zaproponowała generalny remont.
Co w ramach remontu?
Projekt złożony w najnowszej edycji budżetu obywatelskiego ma na celu wymianę wyeksploatowanej nawierzchni boisk do siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, boiska wielozadaniowego oraz modernizację bieżni, jak i skoczni w dal. Projekt za 500 tys. zł przewiduje też zakup nowych bramek, słupków, siatek oraz piłkochwytów. Przy okazji przeprowadzono by naprawę chodników przy boiskach, poprawiono odwodnienie oraz nastąpiłby remont trybun i budowa zadaszenia.
- Poprzez całoroczną dostępność obiektu realizacja projektu w wyraźny sposób wpłynie na stymulowanie aktywności fizycznej mieszkańców całej dzielnicy i na propagowanie wśród nich aktywnych form spędzania czasu wolnego - czytamy w projekcie. - Ostatni remont boisk miał miejsce wiele lat temu. Przyszedł czas na kompleksową renowację, nie tylko po to, by odświeżyć ich wygląd, ale przede wszystkim, aby podnieść jakość trenowania i utrzymać odpowiedni poziom bezpieczeństwa, bez konieczności doraźnych napraw.
Bilard dla uczniów
W ramach kolejnego projektu wniesionego do budżetu obywatelskiego zaproponowano wprowadzenie bezpłatnych zajęć ze snookera. Za 50 tys. zł zostałyby nabyte dwa sześciostopowe składane stoły do bilardu, zaś wskazani przez szkołę nauczyciele zostaliby odpowiednio przeszkoleni, aby od roku szkolnego 2023/2024 samodzielnie prowadzić zajęcia dla dzieci. Docelowo treningi będą odbywały się minimum dwa razy w tygodniu.
- Snooker jest sportem uczącym skupienia, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, systematyczności, szacunku dla rywala, zasad fair-play, a nawet geometrii i arytmetyki - czytamy w uzasadnieniu projektu. - Świetnie też przygotowuje młodych ludzi do pozytywnego reagowania na sytuacje stresowe oraz nieprzejmowania się tymi niekorzystnymi zdarzeniami, na które nie ma się wpływu. Jest ponadto doskonałą alternatywą dla tych dzieci, które uwielbiają rywalizację sportową, ale nie posiadają wybitnych predyspozycji atletycznych.
Zanim obie propozycje zostaną poddane czerwcowej ocenie mieszkańców, najpierw pod kątem formalno-prawnym sprawdzą je urzędnicy. Ewentualna realizacja propozycji w przyszłym roku.
(db)