REKLAMA

Żoliborz

Ruszyły przymiarki do czwartej linii metra

 

Duży węzeł przesiadkowy powstanie na Marymoncie

  24 kwietnia 2024

alt='Duży węzeł przesiadkowy powstanie na Marymoncie'
źródło: Matro Warszawskie

Blisko 60-tysięczny Żoliborz od lat posiada dwie stacje metra - Marymont i plac Wilsona. Kiedy pojawią się nowe i gdzie będą zlokalizowane?

REKLAMA

Tuż przed wyborami Rada Warszawy wpisała do Wieloletniej Prognozy Finansowej 56 mln zł na prace przedprojektowe czwartej linii metra. Jak przekonuje warszawski ratusz, "to niezwykle ważny etap prac przygotowujących tę inwestycję do realizacji". Uzyskane analizy i dokumentacja pozwoli na precyzyjną lokalizację linii, stacji, wyjść oraz powiązań pomiędzy linią metra a komunikacją naziemną. Wybrany w przetargu wykonawca sprawdzi zarówno kwestie związane z warunkami geologicznymi, ewentualnymi kolizjami sieci, istniejącą lub planowaną zabudową.

M4 to także metro na Żoliborzu

Linia M4 ma sporo wspólnego z Żoliborzem, który połączy bezpośrednio z Białołęką, Wolą, Ochotą i Wilanowem. Umożliwi także wygodne przesiadki a nawet bezpośredni dojazd do miejsc, które do tej pory były dość odległe od linii M1. We wstępnych założeniach - uwzględnionych w masterplanie dla Warszawy do 2050 roku - linia M4 będzie mieć długość 26 km i 23 stacje, w tym dwie wspólne z liniami M2 i M3. Na jej trasie będzie też kilka węzłów przesiadkowych do linii M1 (w tym żoliborska stacja Marymont), M2 (Rondo Daszyńskiego), M3 (Żwirki i Wigury) i M5 (Plac Narutowicza), a także do naziemnej komunikacji miejskiej oraz linii kolejowych: radomskiej, średnicowej i obwodowej nr 20.

Wstąp do księgarni

Węzeł na Marymoncie ułatwi podróżowanie

Prace przedprojektowe linii M4 powinny zakończyć się do 2027 roku. Następnie ma ruszyć przetarg na opracowanie już właściwej dokumentacji projektowej i prace w terenie. Obecnie trudno jest przewidzieć realny czas zakończenia tej ogromnej inwestycji. Zapewne nie stanie się to w przeciągu najbliższych 15 lat, choć są naciski samorządowców - zwłaszcza z Białołęki - aby prace nad dwiema liniami metra (M3 na Gocław i M4) prowadzić równocześnie. Na żoliborskim odcinku planowana jest tylko jedna stacja nowa stacja - Plac Grunwaldzki. Jednak budowa węzła komunikacyjnego na Marymoncie z trzema liniami metra biegnącymi aż w pięciu kierunkach (na Młociny i Kabaty - M1, na Targówek - M2, na Tarchomin i Wilanów - M4) z pewnością ułatwi mieszkańcom Żoliborza podróżowanie po Warszawie.

DB

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Arpa61

28.04.2024 11:39

Cóż za smaczna nazwa: "prace przedprojektowe". I tanio. Tylko pięćdziesiąt sześć milionów złotych. I szybko. Konktretnie kiedyś. To jak z sześciokolorowego bata strzelił na Paradzie Równości sado-maso. A zdanie Umiłowanej Władzy "to niezwykle ważny etap prac przygotowujących tę inwestycję do realizacji" już jest równie ważne dla polskiej kultury jak Roczniki czyli kroniki sławnego Królestwa Polskiego Jana Długosza.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuŻoliborz

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuŻoliborz

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe