REKLAMA

cemat box 1cemat box 2cemat box 0
Białołęka

komunikacja »

 

Sprostowanie

  19 listopada 2010

Jest miejsce na wiadukt dla tramwaju przy Głębockiej!

REKLAMA

biedronka 017 2


Autor jest radnym dzielnicy Białołęka 
Z wielkim zaskoczeniem przeczytałem artykuł "Tramwaj wyborczy Zielona Białołęka" w poprzednim numerze "Echa Białołęckiego". Jestem oburzony, że przed jego napisaniem autor nie sprawdził podsta-wowych faktów związanych z tym tematem. Nie będę ponownie opisywał historii mojego pomysłu skiero-wania linii tramwajowej na Zieloną Białołękę, który zaprezentowałem pięć lat temu. Skupię się wyłącznie na najważniejszych sprawach, które zostały podwa-żone w artykule, czyli:
  • brak zabezpieczenia miejsca na wiadukt dla tramwaju nad Trasą Toruńską,
  • niemożność jego realizacji z powodu ograniczeń dofinansowania UE.
Jest kilka dokumentów, w których znajdziemy proponowaną przeze mnie linię tramwajową. Weźmy pod uwagę Studium Trasy Olszynki Grochowskiej, wykonane w 2008 roku przez Biuro Planowania Rozwoju Warszawy na zlecenie miasta. Proszę spojrzeć na mapkę. W dokumencie Studium potwierdzono możliwość poprowadze-nia tramwaju w korytarzu TOG. Co najważniejsze, zaprojektowano także miejsce na wiadukt dla tramwaju nad Trasą Toruńską, na wschód od budowanego właśnie węzła z ul. Głębocką. Zaproponowano też lokalizację przystanków tramwajowych (rondo Głębocka, Derby 7, ul. Derby, ul. Berensona, TMP). Więcej informacji na te-mat tramwaju na Zieloną Białołękę znajdziecie Państwo na stronie www.roszak.eu. Rozporządzenie Rady EU nr 1083/2006 z 11 lipca 2006 r. na temat dofinansowania inwestycji mówi, że "operacja zachowuje wkład funduszy, jeżeli (...) w terminie pięciu lat od zakończenia (...) nie zostanie poddana zasadniczym modyfikacjom:
  • mającym wpływ na jej charakter (...) lub powodującym uzyskanie nieuzasad-nionej korzyści,
  • wynikającym ze zmiany charakteru własności (...)".
Innymi słowy, inwestycja nie powinna być poddana modyfikacjom, typu:
  • była droga ekspresowa, bezkolizyjna, a zmieniamy ją w kolizyjną,
  • była bezpłatna, a zaczynamy pobierać opłaty,
  • zarządcą drogi jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad a będzie województwo.
Dodanie więc nowego wiaduktu dla tramwaju, który w tym wypadku w żaden spo-sób nie narusza nawet budowanego węzła drogowego, nie powinno być najmniej-szym problemem. Na koniec poprawię jeszcze jedną informację zamieszczoną w nieszczęsnym artykule. Zakończenie przebudowy Trasy Toruńskiej jest przewi-dziane w kwietniu 2012 roku, a nie w 2015, jak napisał autor artykułu.

Waldemar Roszak

 

REKLAMA

olowkowa kraina 002 2olowkowa kraina 002 0

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

biedronka 018 3
Kup bilet

REKLAMA

atal 002 1atal 002 2atal 002 0

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025