REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Sprostowanie

  19 listopada 2010

Jest miejsce na wiadukt dla tramwaju przy Głębockiej!

REKLAMA


Autor jest radnym dzielnicy Białołęka 
Z wielkim zaskoczeniem przeczytałem artykuł "Tramwaj wyborczy Zielona Białołęka" w poprzednim numerze "Echa Białołęckiego". Jestem oburzony, że przed jego napisaniem autor nie sprawdził podsta-wowych faktów związanych z tym tematem. Nie będę ponownie opisywał historii mojego pomysłu skiero-wania linii tramwajowej na Zieloną Białołękę, który zaprezentowałem pięć lat temu. Skupię się wyłącznie na najważniejszych sprawach, które zostały podwa-żone w artykule, czyli:
  • brak zabezpieczenia miejsca na wiadukt dla tramwaju nad Trasą Toruńską,
  • niemożność jego realizacji z powodu ograniczeń dofinansowania UE.
Jest kilka dokumentów, w których znajdziemy proponowaną przeze mnie linię tramwajową. Weźmy pod uwagę Studium Trasy Olszynki Grochowskiej, wykonane w 2008 roku przez Biuro Planowania Rozwoju Warszawy na zlecenie miasta. Proszę spojrzeć na mapkę. W dokumencie Studium potwierdzono możliwość poprowadze-nia tramwaju w korytarzu TOG. Co najważniejsze, zaprojektowano także miejsce na wiadukt dla tramwaju nad Trasą Toruńską, na wschód od budowanego właśnie węzła z ul. Głębocką. Zaproponowano też lokalizację przystanków tramwajowych (rondo Głębocka, Derby 7, ul. Derby, ul. Berensona, TMP). Więcej informacji na te-mat tramwaju na Zieloną Białołękę znajdziecie Państwo na stronie www.roszak.eu. Rozporządzenie Rady EU nr 1083/2006 z 11 lipca 2006 r. na temat dofinansowania inwestycji mówi, że "operacja zachowuje wkład funduszy, jeżeli (...) w terminie pięciu lat od zakończenia (...) nie zostanie poddana zasadniczym modyfikacjom:
  • mającym wpływ na jej charakter (...) lub powodującym uzyskanie nieuzasad-nionej korzyści,
  • wynikającym ze zmiany charakteru własności (...)".
Innymi słowy, inwestycja nie powinna być poddana modyfikacjom, typu:
  • była droga ekspresowa, bezkolizyjna, a zmieniamy ją w kolizyjną,
  • była bezpłatna, a zaczynamy pobierać opłaty,
  • zarządcą drogi jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad a będzie województwo.
Dodanie więc nowego wiaduktu dla tramwaju, który w tym wypadku w żaden spo-sób nie narusza nawet budowanego węzła drogowego, nie powinno być najmniej-szym problemem. Na koniec poprawię jeszcze jedną informację zamieszczoną w nieszczęsnym artykule. Zakończenie przebudowy Trasy Toruńskiej jest przewi-dziane w kwietniu 2012 roku, a nie w 2015, jak napisał autor artykułu.

Waldemar Roszak

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024