REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

S7 przez Bielany i Bemowo. Krok do przodu

  18 marca 2019

alt='S7 przez Bielany i Bemowo. Krok do przodu'

Zanim powstanie trasa szybkiego ruchu z tunelami pod Chomiczówką i Bemowem, trzeba ją zaprojektować. A to nie jest wcale proste.

REKLAMA

Według wciąż aktualnego harmonogramu trasa S7 na odcinku od Łomianek do trasy S8 (Obrońców Grodna) ma być budowana w latach 2022-2024. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poszukuje jednak firmy, która przygotuje "elementy koncepcji programowej". 12 marca drogowcy otworzyli oferty i okazało się, że mamy jedną złą wiadomość i dwie dobre.

Taniej nie będzie?

Dobra wiadomość jest taka, że o kontrakt stara się aż 12 firm i konsorcjów. Najtańsze oferty złożyły Value Engineering (4,11 mln zł) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa (4,53 mln zł), najdroższy był Europrojekt Gdańsk (8,86 mln zł). Zła wiadomość jest taka, że nawet oferta Value Engineering przekracza kosztorys inwestorski, ale - i tu znowu dobra wieść - brakuje tylko 579 tys. zł. GDDKiA najprawdopodobniej rozstrzygnie przetarg i dołoży brakującą kwotę, by nie przedłużać prac nad trasą. Wybrany projektant będzie miał na wykonanie zadania dokładnie rok.

- Termin podpisania umowy zaplanowany został na czerwiec 2019 roku, przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu - zapowiada inwestor. - Przypomnijmy, że pierwszy przetarg został ogłoszony we wrześniu, a w grudniu wybrano najkorzystniejszą ofertę, którą złożyła firma TPF (3,4 mln zł). W styczniu firma ta zrezygnowała z podpisania umowy, co skutkowało unieważnieniem postępowania. Kolejna oferta znacznie przekraczała kosztorys inwestorski.

Zapraszamy na zakupy

Całkiem nowa trasa

Planowany odcinek S7 będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegać po istniejącym śladzie Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony "Wólka Węglowa/Janickiego". Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 m więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

REKLAMA

Cel: 2024

W kwietniu zeszłego roku dla trasy S7 wydana została tzw. decyzja środowiskowa, uznawana za najtrudniejszy do zdobycia dokument przy inwestycjach drogowych. Póki co jest jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, jak będzie wyglądać zagospodarowanie terenu nad tunelami. Według zapowiedzi GDDKiA będzie to zieleń, ale konkrety poznamy dopiero na etapie prac nad projektem.

Harmonogram zakłada podpisanie umowy na projekt i budowę najpóźniej w grudniu przyszłego roku. Prace budowlane mogłyby być prowadzone w latach 2022-2024. Szacunkowy koszt inwestycji to 1,7 mld zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Chris

18.03.2019 11:40

Na tych Bielanach tyle dróg budują a nie ma dokąd pójść :)

# Stysz

18.03.2019 21:52

Póki co jest jeszcze za wcześnie, aby rozstrzygać, czy trasa powstanie, albowiem decyzja środowiskowa o której tiu napisana jest nadal nieprawomocna, uzyskała rygor natychmiastowej wykonalności, pozostaje jednak nadal nieprawomocną. Odwołanie od niej złożyło między innymi za pośrednictwem organizacji ekologicznej miejscowe Kukiz'15.

# MIMI

19.03.2019 16:22

Ta trasa to katastrofa dla całej Warszawy, nie tylko dla mieszkańców Bielan i Bemowa. To tak jakby ktoś nam w środku miasta fundował węzeł Stryków. Nie powinniśmy dopuścić do jej powstania. I nie tylko ze względu na dobrostan mieszkańców ale i na monstrualne koszty. Czy nie ma alternatywy na poprowadzenie tej trasy?? A może ona musi powstać, żeby ktoś konkretny mógł na tym zarobić, bo nagle wszyscy nie chcą się w tej sprawie wypowiadać. Nie słychać protestów burmistrzów Bielan i Bemowa. Trzaskowski jak zwykle zajmuje się głupotami, a ucierpimy wszyscy jeśli nadal będziemy siedzieć cicho.

REKLAMA

# Marcin77765567

19.03.2019 18:15

Nareszcie, pytanie czemu dopiero teraz. Nie moze caly ruch na Gdansk jechac Marymoncka do Pulkowej, musi byc alternatywa omijajaca centrum Bielan. Teraz obudza sie wszyscy co kupowali w okolicach mieszkania chociaz plany budowy tej trasy istnieja od chyba ponad 30 lat....to tak jak z lotniskiem na Bemowie, istnieje od lat 50 tych a za glośno jest tym co kupowali mieszkania w latach 90 tyc i pozniej;)...taka cena rozwoju prosze Panstwa..

# qvertz

19.03.2019 20:01

Cieszy sam fakt rozpoczęcia (na papierze) tej ważnej dla Warszawy inwestycji drogowej. Warto jednak przypomnieć, że docelowo musi ona łączyć Bemowo i Wolę z Ochotą oraz łączyć się z wybudowaną już S7 w węźle Marynarska (obok mordoru). Tak wyglądają wizualizacje zagospodarowania przestrzennego, dostępne na stronach Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy w postaci map. Ale odcinek miejski ma powstawać dopiero po 2045 roku, bo na razie nie jest uwzględniony w wieloletniej perspektywie finansowej rozwoju miasta. Szybko go jednak zaktualizują, gdy zaczną się tworzyć zatory na S8 i Prymasa 1000-lecia.

# CICI

20.03.2019 21:24

MIMI naiwnie pyta: "Czy nie ma alternatywy na poprowadzenie tej trasy??" - Otóż nie ma. Dokładniejszy rzut oka na mapy pozwala się o tym przekonać. Tylko tu przed laty pozostawiono rezerwę terenu, przy której ludzie - niektórzy nieświadomie, większość świadomie - kupiła mieszkania lub pobudowała domy. Budować, nie marudzić!!!

REKLAMA

# Zybi

30.03.2019 10:45

Zawsze jest alternatywa po prostu NIE BUDOWAĆ jak zresztą jest do tej pory.
A ponieważ jesteśmy biedoki i dziady to wszystko odbywa się odwrotnie i obecnie cały tranzyt wschód- zachód
odbywa się przez Warszawę.
W Śródmieściu nie pali się kominkami czy piecami na węgiel i smog bierze się głównie z samochodów szczególnie
wielotonażowych na ropę . Dopóki tego nie zrozumiemy smog będzie tylko większy.....

# Wiosna

24.05.2019 20:47

Ludzie obudźcie się!!! Wyczyścimy Polskę ze smogu i z nieuczciwych polityków! #wiosna #wiosnabiedronia #KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA