REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

S7 coraz bliżej. Trasa zajmie lotnisko?

  12 grudnia 2018

alt='S7 coraz bliżej. Trasa zajmie lotnisko?'

Czy budowa nowej ekspresówki wymusi likwidację lotniska? To jedno z kluczowych dla przyszłości Bemowa pytań.

REKLAMA

Bemowo bez lotniska przy Powstańców Śląskich, za to z tunelem trasy szybkiego ruchu i potężnym węzłem drogowym w rejonie Marynina - choć dziś brzmi to jak wizja z filmu science-fiction, może się ziścić już w ciągu kilku najbliższych lat. W środę 12 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na opracowanie dla bemowskiego odcinka trasy S7 tzw. koncepcji programowej. O kontrakt starało się aż 11 przedsiębiorstw, ale umowa zostanie podpisana z warszawską firmą TPF, która otrzyma za swoje usługi 3,42 mln zł brutto. Zadaniem projektantów będzie m.in. zbadanie warunków geologicznych i sprawdzenie, ile dokładnie terenu potrzeba pod budowę. Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości lotniska.

- Wykonawca koncepcji programowej będzie miał za zadanie przeprowadzić analizę minimalizacji zajętości lotniska Bemowo - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Więcej informacji będzie można wskazać po wykonaniu koncepcji, natomiast ostateczne rozwiązania techniczne będą znane na etapie zatwierdzenia projektu budowlanego i uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Tunelem pod Bemowem

Planowany odcinek będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegać po istniejącym śladzie Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe, w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony "Wólka Węglowa / Janickiego". Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 m więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

Wstąp do księgarni

Cel: 2024

W kwietniu dla trasy S7 wydana została tzw. decyzja środowiskowa, uznawana za najtrudniejszy do zdobycia dokument przy inwestycjach drogowych. Póki co jest jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, jak będzie wyglądać zagospodarowanie terenu nad tunelami. Według zapowiedzi GDDKiA będzie to zieleń, ale konkrety poznamy dopiero na etapie prac nad projektem.

Aktualny harmonogram zakłada podpisanie umowy na projekt i budowę najpóźniej w czerwcu 2020 roku. Prace budowlane mogłyby rozpocząć się dwa lata później, a z gotowej trasy kierowcy skorzystaliby w roku 2024. Szacunkowy koszt inwestycji to 1,7 mld zł.

REKLAMA

Kukiz'15 walczy

Do największych krytyków wybranego przez GDDKiA przebiegu trasy S7 należy Sebastian Tyszczuk, lokalny aktywista Kukiz'15 i prezes Fundacji na Rzecz Ochrony Krajobrazu Kulturowego, któremu udało się zostać stroną w postępowaniu administracyjnym. W maju złożył on odwołanie od wydanej dla trasy decyzji środowiskowej, co teoretycznie daje nadzieję na wstrzymanie prac nad wariantem przez Bemowo. Zdaniem Tyszczuka tunel pod osiedlem to za mało a trasa powinna całkowicie ominąć Bemowo.

REKLAMA

Z deszczu pod rynnę?

Jeśli okaże się, że budowa trasy S7 wymusi likwidację lotniska - lub przynajmniej jego zamknięcie na pewien czas - przeciwnicy samolotów powinni teoretycznie mieć powody do zadowolenia. W praktyce może się okazać, że hałas od węzłów z Maczka i Żołnierzy Wyklętych oraz trasą S8 będzie bardziej uciążliwy od dźwięku przelatujących awionetek. W przyjętym we wrześniu przez Radę Warszawy programie ochrony miasta przed hałasem czytamy, że "przekroczenia norm akustycznych wokół lotniska Warszawa-Babice występują lokalnie i dotyczą niewielkiej w skali miasta liczby mieszkańców".

Mimo to radni zagłosowali jednomyślnie za ograniczeniem liczby lotów szkolnych, a docelowo ich likwidacji. Zapis ten oznacza w praktyce wezwanie do wyrzucenia z Bemowa wszystkich szkół lotniczych. Według szacunków 80% startów to dziś loty szkoleniowe a tylko 20% - loty służb publicznych, np. pogotowia ratunkowego. Te ostatnie będą mogły odbywać się nadal bez ograniczeń.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (49)

# EwaB

12.12.2018 17:31

To jest niszczenie Bemowa. Życzy p. Tyszczukowi powodzenia.

# prawda

12.12.2018 18:51

Niech budują jak najszybciej, inaczej miasto się komunikacyjnie udusi. Lądowisko dla helikopterów LPR zostanie. Trasa tu jest zaplanowana od lat i jak ktoś kupował mieszkanie, to wiedział, że będzie miał hałas i samochody za oknem. Inaczej niż mieszkańcy Bielan i Żoliborza, którym przeniesiono krąg nadlotniskowy bez wcześniejszej zapowiedzi.

# BemowoLotnisko

12.12.2018 22:08

Kto kupując mieszkanie wiedział że bedzie trasa?? Człowieku nie pisz głupot!!! Mieszkancy z Bemowa III, IV, V zamieszakując w latach 90-tych nie mieli pojecia o trasie, nawet ul. Zolnierzy Wyklętych nie było, a na jej miejscu były "wertepy" zwałki ziemi z budowli bloków. Krąg adotniskowy istnieje od lat 70-tych i nikt go nagle nie przeniosł. Jak kupowałęś mieszkanie na Bielanach czy Zoliborzu trzeba było sie zorientować ze w pobliżu jest litnisko słoiku. Warszawiacy z Bemowa, Zoliborza, Bielan akceptują lotnisko i nikomu ono nie przeszkadza. Ogarnij sie gosciu bo nie wiesz co pisze.

REKLAMA

# bemolll

12.12.2018 22:47

Bemowiacy , zablokujmy ten pomysł!!!!!!!!!!!!!!!!

# mebolll

13.12.2018 01:14

Budować, nie marudzić!!!!!!!!!!!!!!!!

# Sebastian Tyszczuk

13.12.2018 11:03

Nie jest prawdą jakoby Trasa S7 była zaplanowana w tym miejscu od lat. Jest, świadoma dezinformacja mieszkańców. Informacja o tym znajduje się w treści raportu środowiskowego. Wyraźnie w nim napisano, że wariant przez Bemowo opracowano dopiero po wybudowaniu trasy S8. Jako argument podaje się konieczność usprawnienia ruchu samochodowego w związku z przebiegiem S8 właśnie. Okazało się, że S8 jest niewydolna. Wpuszczenie w S8 kolejnej trasy szybkiego ruchu którą prowadzony będzie tranzyt oznaczać będzie paraliż komunikacyjny na S8. Z tego powodu postanowiono forsować wariant przez Bemowo który pozwala na budowę tranzytowej cięciwy dla S8 na pograniczu Woli i Bemowa (w rezerwie trasy NS). Trasa NS, choć planowana nigdy nie miała pełnić funkcji trasy szybkiego ruchu o funkcji tranzytu towarowego - jeszcze raz powtórzę, wg. treści Raportu Środowiskowego, koncepcja takiego przebiegu trasy powstała dopiero po wybudowaniu S8 !!! Nikt nas budując S8 nie informował, że konsekwencją takiego przebiegu trasy będzie konieczność budowy kolejnej autostrady. Uprasza zatem, o nie pisanie, że trasa S8 przez Bemowo była zaplanowana wiele lat temu - bo jest to zwyczajnie kłamstwo i nieprawda. Wygląda na to, że @Kukiz'15-Bemowo pozostają ostatnią Redutą broniącą nas przed tą autostradą przez środek miasta.

REKLAMA

# Rademenes

13.12.2018 11:42

Pieniądze wyrzucone w błoto. Nie będzie żadnej trasy. Mieszkańcy Bemowo to zablokują.

# Sitek

13.12.2018 11:43

#bemolll napisał(a) 12.12.2018 22:47
Bemowiacy , zablokujmy ten pomysł!!!!!!!!!!!!!!!!

Tak będzie!

# lideksynubeka

13.12.2018 12:30

@BemowoLotnisko "Kto kupując mieszkanie wiedział że bedzie trasa?? "
Jeżeli ktoś jest platfonsiackim przygłupem,to niczego nigdy nie będzie wiedział,oprócz tego,że Kaczor to kurdupel. Moj wujek kupił sobie działkę i w roku 1979 nie otrzymał pozwolenia na budowę domu jednorodzinnego,ze względu na przyszłą budowę trasy.
Jak szperałem w temacie,to były odmowy wydania pozwoleń na budowę z roku 1971. Więc było się kiedy dowiedzieć

REKLAMA

# lideksynubeka

13.12.2018 12:33

@Sebastian Tyszczuk
Wasz projekt organizacji ruchu jest jeszcze głupszy od działań waszego wodza w piątkowe noce. Nie jesteście żadną redutą,tylko platfonsiackimi wyp.......mi pozującymi na antysystemowość
BUDOWAĆ TRASĘ JAK NAJSZYBCIEJ

# Zen

13.12.2018 14:32

BLOKADA

# aaa

14.12.2018 12:12

albo jesteś idiota albo takiego udajesz.
Trasa była zaplanowana, ujęta w każdym studium wraz z rezerwą gruntową pod jej budowę.
To że ludzie są ignorantami i dalej nosa nie wychylą poza czubek własnej chałupy to nie jest nasz problem.
#BemowoLotnisko napisał(a) 12.12.2018 22:08
Kto kupując mieszkanie wiedział że bedzie trasa?? Człowieku nie pisz głupot!!! Mieszkancy z Bemowa III, IV, V zamieszakując w latach 90-tych nie mieli pojecia o trasie, nawet ul. Zolnierzy Wyklętych nie było, a na jej miejscu były "wertepy" zwałki ziemi z budowli bloków. Krąg adotniskowy istnieje od lat 70-tych i nikt go nagle nie przeniosł. Jak kupowałęś mieszkanie na Bielanach czy Zoliborzu trzeba było sie zorientować ze w pobliżu jest litnisko słoiku. Warszawiacy z Bemowa, Zoliborza, Bielan akceptują lotnisko i nikomu ono nie przeszkadza. Ogarnij sie gosciu bo nie wiesz co pisze.

REKLAMA

# bemowiak

14.12.2018 15:43

#bemolll napisał(a) 12.12.2018 22:47
Bemowiacy , zablokujmy ten pomysł!!!!!!!!!!!!!!!!
W życiu. Mieszkaniec Boernerowa.

# Yelonker

14.12.2018 17:49

tworzymy komitet blokady tego pomysłu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

# qvertz

14.12.2018 20:28

Docelowo ta trasa ma mieć przebieg w kierunku węzła kolejowego na kierunku zachodnim, przecinać je w okolicach Szczęśliwic i dalej wzdłuż kolejki radomskiej ma się łączyć się z gotową już częścią trasy S-7 obok tzw. służewskiego mordoru. A więc jest to arcyważna inwestycja, która rewelacyjnie będzie łączyła odległe rejony Warszawy, między którymi obecnie jest fatalne połączenie. Tam można będzie stworzyć buspasy i setki tysięcy ludzi będzie mogło szybko przemieszczać się między Chomiczówką, Bemowem, Wolą, Ochotą i Mokotowem. Warszawie bardzo takiej inwestycji brakuje. Zwłaszcza, że przy takim zarządzaniu pełowców nie ma tu szans na metro ani na żadne połączenie szybką koleją miejską. Taka trasa plus buspasy ułatwi ludziom codzienne poruszanie się po Warszawie i skróci uciążliwe i przerażająco długie przejazdy na stosunkowo niewielkie odległości, w jakich mieści się Warszawa. Trzeba wierzyć, że za dwa, trzy lata będziemy jeździć komfortowo, omijając wreszcie zapchane centrum miasta. I co ważne: jest to zgodne z planem i na pewno będzie zrealizowane.

REKLAMA

# boh.modlin

15.12.2018 13:24

no to bardzo się zdziwisz jak zobaczysz tę trasę buahahhahaahahahh
już powstają komitety które skutecznie zablokują tę inwestycję
powodzenia, sprawa na następne 50 lat min

# bemo1234

16.12.2018 07:06

#boh.modlin napisał(a) 15.12.2018 13:24
no to bardzo się zdziwisz jak zobaczysz tę trasę buahahhahaahahahh
już powstają komitety które skutecznie zablokują tę inwestycję
powodzenia, sprawa na następne 50 lat min
A świstak siedzi i zawija w te sreberka. Komitety to sobie mogą blokować, ale budowę kolejnego pomnika, a nie tej trasy

# BemBem

16.12.2018 13:14

Już się nie mogę doczekać tej trasy!

REKLAMA

# lideksynubeka

16.12.2018 18:08

Jednak proszę Państwa,zalecam daleko posuniętą ostrożność w stosunkach z Kukiz15. O ile powszechnie wiadomo,że POKO to idioci,to co niektórzy z Państwa mogą się łudzić,że Kukiz15 to nowe w polskiej polityce.
Guzik
Wiecie kto był wodzem jakże miłej każdemu kierowcy blokady autostrady A2 w Brwinowie??
Tadamm Marcin SZAREJKO z ruchu Kukiz15. Startował w wyborach samorządowych,na szczęście nie dostał mandatu.
Jeden półgłówek z tego ruchu blokuje autostradę,drugi blokuje budowę ekspresówki.
@qvertz-przedstawiłeś racjonalne argumenty,a więc dla leminżerii niezrozumiałe

# Czesław

17.12.2018 12:08

Bzdury Pan pleciesz nie do pomyślenia panie Tyszczuk. Jesteś pan kompletnie niewiarygodny i dlatego żeś pan przegrał w wyborach. Wariant w szczegółach to może i dopracowano po wybudowaniu S8. Natomiast wszelka planistyka i korytarze zarezerwowane pod S8 jak i pod S7 sięgają lat 70 i od tamtego czasu jest zakaz zabudowy na tych terenach. Polecam publikację Warszawa - Rozwój Przestrzenny 1993. Pan jako zdaje się urodzony Warszawiak powinien byc lepiej doinformowany.
#Sebastian Tyszczuk napisał(a) 13.12.2018 11:03
Nie jest prawdą jakoby Trasa S7 była zaplanowana w tym miejscu od lat. Jest, świadoma dezinformacja mieszkańców. Informacja o tym znajduje się w treści raportu środowiskowego. Wyraźnie w nim napisano, że wariant przez Bemowo opracowano dopiero po wybudowaniu trasy S8. Jako argument podaje się konieczność usprawnienia ruchu samochodowego w związku z przebiegiem S8 właśnie. Okazało się, że S8 jest niewydolna. Wpuszczenie w S8 kolejnej trasy szybkiego ruchu którą prowadzony będzie tranzyt oznaczać będzie paraliż komunikacyjny na S8. Z tego powodu postanowiono forsować wariant przez Bemowo który pozwala na budowę tranzytowej cięciwy dla S8 na pograniczu Woli i Bemowa (w rezerwie trasy NS). Trasa NS, choć planowana nigdy nie miała pełnić funkcji trasy szybkiego ruchu o funkcji tranzytu towarowego - jeszcze raz powtórzę, wg. treści Raportu Środowiskowego, koncepcja takiego przebiegu trasy powstała dopiero po wybudowaniu S8 !!! Nikt nas budując S8 nie informował, że konsekwencją takiego przebiegu trasy będzie konieczność budowy kolejnej autostrady. Uprasza zatem, o nie pisanie, że trasa S8 przez Bemowo była zaplanowana wiele lat temu - bo jest to zwyczajnie kłamstwo i nieprawda. Wygląda na to, że @Kukiz'15-Bemowo pozostają ostatnią Redutą broniącą nas przed tą autostradą przez środek miasta.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024