REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Rewolucja na Jana Pawła. Powstaną przejścia dla pieszych

  17 lutego 2020

alt='Rewolucja na Jana Pawła. Powstaną przejścia dla pieszych'
źródło: materiały prasowe

Miejska ulica u stóp najwyższego wieżowca Europy - tak ma za kilka lat wyglądać al. Jana Pawła II między rondami ONZ i Czterdziestolatka.

REKLAMA

Choć jego najbliższe otoczenie zmienia się z roku na rok, rondo Czterdziestolatka, czyli skrzyżowanie al. Jana Pawła II z Alejami Jerozolimskimi, pozostaje dziurą w centrum miasta. Warszawiacy i turyści, chcący dostać się z Mirowa i Ochoty w rejon Dworca Centralnego, wciąż muszą korzystać z przejść podziemnych, zaś rowerzyści - z ruchliwych jezdni. Na odcinku ponad kilometra nie ma żadnego przejścia dla pieszych, a chodniki są wąskie i zniszczone.

Czekamy od lat

Ratusz zapowiadał przebudowę al. Jana Pawła II między rondem ONZ a Nowogrodzką jeszcze za kadencji Hanny Gronkiewicz-Waltz, ale przetarg na budowę przejść dla pieszych ogłoszono dopiero teraz. Na wysokości placu budowy wieżowca Varso jezdnie zostaną wyremontowane i uregulowane do szerokości trzech pasów.

- Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni uda się wygospodarować miejsce dla pieszych, rowerzystów, parkujących samochodów (w tym dla dostawców) oraz zieleni miejskiej - zapowiada Zarząd Dróg Miejskich. - Po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i chodniki, zostaną wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew. Zmiany podniosą funkcjonalność i bezpieczeństwo ulicy, która jest jedną z głównych arterii miasta. Jednocześnie, dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni, zostanie zachowana dotychczasowa przepustowość ulicy.

Kup bilet

Z siedemnastki na dworzec

Nowe przejścia dla pieszych powstaną po zachodniej i północnej stronie ronda Czterdziestolatka (przy przystankach linii 10, 17, 33 i 41). Jak zapowiadają drogowcy, zdecydowanie ułatwi to pieszym, w tym osobom starszym i podróżnym z bagażami, wygodne przedostanie się na Dworzec Centralny i do przystanków tramwajowych. Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy powstaną również w osi Nowogrodzkiej.

- W ramach prac wyremontowana zostanie też jezdnia i chodniki, które teraz będą szersze - informuje ZDM. - Stanie się to dzięki przeniesieniu parkowania do nowych zatok postojowych.

REKLAMA

Wygodniej rowerem

Istniejąca droga dla rowerów, prowadząca z Muranowa do ronda ONZ, zostanie przedłużona do Nowogrodzkiej. W projekcie uwzględniono także szereg drobniejszych rowerowych usprawnień. Mocno uczęszczana droga dla rowerów i przejazd rowerowy po południowej stronie ronda ONZ zostaną poszerzone o metr; powstaną także łączniki rowerowe do ślepo zakończonych Siennej i Śliskiej oraz powstanie 200 miejsc parkingowych dla jednośladów (100 stojaków).

Przybędzie również zieleni. Szpalery drzew zostaną zasadzone wzdłuż niemal całego odcinka objętego inwestycją. Oprócz tego pojawi się ponad pięć tysięcy nowych krzewów, żywopłotów oraz bylin. Zasianych zostanie także blisko 1300 m2 nowych trawników a po wolskiej stronie al. Jana Pawła II, przy skrzyżowaniu ze Złotą, powstanie skwer.

REKLAMA

Przebudowa w tym roku?

ZDM czeka obecnie na oferty firm zainteresowanych przyjęciem zlecenia. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, przebudowa zostanie zakończona w listopadzie. Warszawski ratusz planuje także utworzenie strony internetowej poświęconej przebudowie, na której będzie można obejrzeć projekt i sprawdzić postępy prac.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Marian

17.02.2020 17:38

Produkcja korków i smogu idzie pełną parą. Będzie druga non-stop zakorkowana Świętokrzyska.

# Marten

18.02.2020 10:23

Bardzo dobrze. Najwyższy czas ucywilizować ten zapyziały skansen!

# Corco

18.02.2020 19:31

#Marian napisał(a) 17.02.2020 17:38
Produkcja korków i smogu idzie pełną parą. Będzie druga non-stop zakorkowana Świętokrzyska.
A przed przebudową Świętokrzyska nie była zakorkowana?

REKLAMA

# pjhbh777

19.02.2020 16:21

Zwężali Świętokrzyską i korki zniknęły. Ludzie zaczęli tam spacerować, bo w końcu znalazło się dla pieszych miejsce. Powstało więcej knajpek i kawiarni, gdzie można usiąść. Może kiedyś tak będzie tutaj. Tak czy inaczej trzeba ograniczać ruch samochodów bo nas otrują i pozajeżdżają każdą wolną przestrzeń i trawniki.

# Jackz

19.02.2020 22:43

Z betonowych płyt na pewno będzie sielsko. Znowu prowizorka. Gdzie podziali się przedwojenni brukarze praktycznie każdy nowy chodnik w w wannie ma jakiś mankament. Wypadająca kostka,krzywo przycięte, ruchome płyty, projekt dobry na Białołękę

# qvertz

22.02.2020 18:19

I słusznie. Powinno być w centrum mnóstwo skrzyżowań z przejściami dla pieszych. Ale w zamian powinno być metro wzdłuż Chałubińskiego/Niepodległości i Jana Pawła aż do Westfieldu. Bo tramwaje nie dają już rady. A ruchu ludzkiego nie da się zmniejszyć. Miasto wciąż rośnie.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024