Reklamacje telekomunikacyjne
31 maja 2007
Telefon czy dostęp do internetu to w dzisiejszych czasach niezbędne narzędzia pracy. Nawet krótka przerwa w łączności może narazić nas na duże straty finansowe. Dlatego gdy już dojdzie do takiej sytuacji, dobrze jest znać swoje prawa i co nie mniej ważne - sposoby dochodzenia tych praw.
Senator - adwokat radzi czytelnikom "Echa" |
Czasami trzeba złożyć oficjalną reklamację do dostawcy usług telekomunikacyjnych. Reklamację można złożyć telefonicznie, ustnie (wtedy pracownik firmy powinien sporządzić protokół, czego należy do-pilnować) lub pisemnie. Każda forma jest tak samo ważna, ale zawsze doradzam, gdy tylko jest to moż-liwe, złożyć reklamację pisemnie. Można ją złożyć w każdej jednostce obsługującej nas firmy. Nikt nie ma prawa odsyłać nas z reklamacją do jakiegoś jednego wyznaczonego punktu! Operator w ciągu 14 dni musi potwierdzić otrzymanie reklamacji, chyba że przed upływem tych 14 dni otrzymamy odpowiedź na na-szą reklamację.
Prawo określa dokładne wymagania, jakie powinna spełniać oficjalna rekla-macja do operatora. Powinna zatem zawierać następujące elementy:
- imię i nazwisko
- adres zamieszkania,
- określenie problemu, który reklamujemy,
- przedstawianie okoliczności uzasadniających reklamację,
- nasz numer ewidencyjny (jest podawany na rachunkach, albo w podpisanej z operatorem umowie), ewentualnie nadany numer reklamacji,
- wysokość kwoty odszkodowania (jeśli żądamy od operatora jej wypłaty),
- numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania,
- podpis (jeśli reklamacja zgłaszana jest pisemnie).
Po wniesieniu reklamacji operator ma 30 dni, aby udzielić odpowiedzi. Jeśli jej nie udzieli w tym terminie - oznacza to, że uznał reklamację. Jeśli operator jej nie uznał, jego odpowiedź powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne, a także powinna być doręczona przesyłką poleconą.
Jeśli po otrzymaniu odpowiedzi od operatora nadal uważamy, że reklamacja nie została właściwie rozpatrzona, to pozostaje nam wnieść sprawę do sądu albo zwrócić się do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o inter-wencję lub mediację w sporze z operatorem.
Adw. Robert Smoktunowicz
Senator RP