Zlikwiduj szambo!
30 maja 2007
Ważna informacja dla właścicieli posesji posiadających własne pojemniki przeznaczone na nieczystości płynne, czyli szamba. Zgodnie z nowym zarządzeniem prezydenta Warszawy mogą się one ubiegać o dofinansowanie likwidacji szamba ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.
Kolejność działań
- Osoba ubiegająca się o dofinansowanie składa wypełniony wniosek wraz z kompletem załączników w kancelarii biura ochrony środowiska - pokój 1120, XI p. Pałacu Kultury i Nauki. We wniosku należy podać numery dowodów oso-bistych wszystkich współwłaścicieli nieruchomości - w razie potrzeby na osob-nej kartce.
Wymagane są także następujące załączniki: uzgodniony oryginał projektu przyłącza kanalizacyjnego, umowa na odbiór śmieci (uwzględniająca obowią-zek segregacji odpadów) i rachunki z ostatnich trzech miesięcy, umowa na wywóz szamba i rachunki z ostatnich trzech miesięcy, dokumenty potwierdza-jące posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, która będzie podłączana do kanalizacji (np. wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, wypis z ewidencji gruntów, umowa dzierżawy itp.).
Dokumenty (oprócz projektu) składa się w kopiach potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę (data i podpis wnioskodawcy na każdej stronie kopii).
- Po rozpatrzeniu wniosków następuje zaproszenie wnioskodawców na podpi-sanie umowy dotacji i zwrot oryginału projektu.
- Likwidacja szamba, wykonanie przyłącza.
- Zawarcie umowy na odprowadzanie ścieków.
- Złożenie wypełnionego i podpisanego druku rozliczenia (otrzymany z umową dotacji) razem z kompletem załączników w kancelarii biura ochrony środowis-ka - pokój 1120, XI p. PKiN. Załączniki wymagane do rozliczenia to protokół odbioru technicznego przyłącza - oryginał, i umowa na odprowadzanie ście-ków - oryginał.
- Przekazanie dotacji na konto wnioskodawcy i odesłanie pocztą oryginałów protokołu odbioru technicznego i umowy na odprowadzanie ścieków.
mz
Uwaga!
- Zawarcie umowy dotacji musi nastąpić przed zawarciem umowy na odbiór ścieków.
- Osoby, które nabyły nieruchomość w terminie krótszym niż trzy miesiące przed złożeniem wniosku, składają rachunki za wywóz śmieci i szamba za ok-res od zakupu nieruchomości do złożenia wniosku.
- W przypadku gdy wnioskodawcy posiadają nieruchomość we współwłasności, umowę dotacji podpisują wszyscy współwłaściciele nieruchomości lub osoba posiadająca pełnomocnictwo od pozostałych współwłaścicieli. Pełnomocnictwo może być sporządzone w biurze ochrony środowiska w obecności pracownika biura z udziałem pełnomocnika i współwłaścicieli lub z podpisem współwłaści-cieli poświadczonym notarialnie.