REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Rada dzielnicy żąda tramwaju na wschodnią Białołękę

  7 lipca 2015

alt='Rada dzielnicy żąda tramwaju na wschodnią Białołękę'
Tarchomin już ma tramwaj. Zielona Białołęka potrzebuje go jeszcze bardziej.

Zielona Białołęka jak najszybciej musi mieć linię tramwajową. To jedyny wniosek z nadzwyczajnej sesji rady dzielnicy, która upłynęła pod znakiem politycznych przepychanek.

REKLAMA

Nie ustaje walka o poprawę tragicznej sytuacji komunikacyjnej wschodniej Białołęki, ale dopiero teraz radni dzielnicy jednomyślnie skupili swoje wysiłki na zabiegach o budowę linii tramwajowej w ciągu ulic Matki Teresy, Wincentego, Głębockiej i planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej, która połączyłaby tzw. Zieloną Białołękę ze stacją metra Kondratowicza i dalej z centrum Warszawy. Trasa ta została wpisana do studium uwarunkowań przestrzennych Warszawy w ubiegłym roku, dzięki czemu Targówek i Białołęka mają zapewnioną rezerwę terenu. Nie znalazła się jednak na krótkiej liście inwestycji finansowanych przez Unię Europejską, o dofinansowanie których władze miasta będą walczyć w pierwszej kolejności. Zdaniem zarządu i radnych Białołęki to ogromny błąd.

- Zielona Białołęka jest najszybciej rozwijającym się obszarem miasta - przypominał na nadzwyczajnej sesji rady dzielnicy radny Waldemar Roszak. - Mamy 1000 ha wolnego terenu, który zgodnie z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego może zostać zabudowany właściwie bez ograniczeń kolejnymi osiedlami. Tymczasem miejskie Biuro Drogownictwa i Komunikacji zakładało w analizach, że puste miejsca wypełnią domki jednorodzinne.

Według specjalistów na wschód od Kanału Żerańskiego jest miejsce dla 200 tys. mieszkańców a przyrost liczby ludności jest lawinowy.

- Już trzy lata po wykonaniu prognozy liczby ludności widać, że szacunki były zbyt ostrożne - mówił burmistrz Piotr Jaworski. - Widać to choćby po tym, że w ciągu kilku lat liczba dzieci w szkołach na Zielonej Białołęce podwoiła się.

Jak rozwiązać problem transportu tysięcy mieszkańców w kierunku centrum Warszawy i dalej do dzielnic biurowych? Przez lata mówiło się o budowie metra, ale obecnie jest już pewne, że linia M2 pojedzie łukiem przez Zacisze i zakończy się na stacji Rembielińska. Wszystko, o co może walczyć Białołęka w sprawie metra, to odgałęzienie w kierunku Grodziska, które mogłoby powstać dopiero po zakończeniu planowanej na "po 2022 roku" budowy metra na zachodnim Bemowie. Dlatego radni postanowili skupić wysiłki lobbingowe na tramwaju.

- Przy dobrym lobbingu linia tramwajowa mogłaby powstać do 2019 roku - mówi radny Wojciech Tumasz. - Lepiej skupić się na jednej inwestycji, niż stawiać się w sytuacji dzielnicy, która żąda i metra, i tramwaju, mimo że władze miasta wielokrotnie odmawiały. Budowa metra byłaby dziesięciokrotnie droższa, a jazda nim krótsza tylko o 25%. Tramwaj "broni się" w tej sytuacji znacznie lepiej.

Nie zgodzili się z tym radni opozycji, którzy zaproponowali walkę jednocześnie zarówno o tramwaj, jak i odgałęzienie metra do Grodziska... a później sesja przekształciła się w polityczną bitwę - półtoragodzinną dyskusję na niskim poziomie. Jeden z radnych zasugerował na przykład, że jedna linia tramwajowa to za mało, tak jakby nie zdawał sobie sprawy, że różne linie kursują z różną częstotliwością. Ostatecznie rada odrzuciła propozycję opozycji i... jednomyślnie przyjęła stanowisko w sprawie tramwaju:

"Rada Dzielnicy Białołęka stoi na stanowisku, że kluczową sprawą jest jak najszybsza budowa linii tramwajowej na Zieloną Białołękę, o co rada wielokrotnie wnioskowała, m.in. już 10 kwietnia 2007 roku. Rada Dzielnicy wnioskuje, aby w pierwszym etapie powstał odcinek od ul. Rembielińskiej do okolic planowanej Trasy Mostu Północnego, to jest w ul. Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Głębockiej i w rezerwie pod planowaną Trasę Olszynki Grochowskiej".

Białołęka przemówiła oficjalnie. Czekamy na odpowiedź z pl. Bankowego.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (27)

# gosc

07.07.2015 23:28

PO boi się o stolki zobaczycie co będzie na jesieni nie zaczniecir nic robić drodzy włodarze miasta to wylecicie bardzo szybko grunt wam pali się pod nogami.

# trochę historii i geografii

08.07.2015 01:23

pytanie:
A właśnie jak to jest? Tarchomin jest poddzielnicą Białołęki a Nowodwory poddzielnicą Tarchomina? czy obie te poddzielnice są Białołęki.
odpowiedź:
Wiśniewo jest dzielnicą błędnie nazwaną przez przyjezdnych z tamtego kraju białołęką.
Wszak na Wiśniewie znajduje się Pałac Główny stanowiący siedzibę dzielnicy.
Przyjezdni, uczcie się geografii Warszawy i Polski i prawidłowo nadawajcie nasze rodzime nazwy.
Z perspektywy tamtego kraju Wiśniewo, Dąbrówka, Choszczówka, Tarchomin, Płudy, Żerań zlewają się w Białą Łąkę.

# ŻĄDACZ

08.07.2015 08:05

Przybysze z łąki kupili apartamęty w papierowych domach a teraz ŻĄDAJĄ.

REKLAMA

# gość

08.07.2015 08:23

błyszczysz intelektem :)
#ŻĄDACZ napisał(a) 08.07.2015 08:05
Przybysze z łąki kupili apartamęty w papierowych domach a teraz ŻĄDAJĄ.

# Gość

08.07.2015 09:00

http://www.petycjeonline.com/ zmiana_kocowej_stacji_ii_linii_metra link do petycji.

# Taltos2

08.07.2015 10:20

do żądacza:
na budowę tych osiedli wydały zgodę władze Warszawy (uchwalając bądź nie plany zagospodarowania) oraz władze dzielnicy - pozwolenia na budowę i użytkowanie. To nie są samowole budowlane i obiekty, które powstały z zaskoczenia bez wiedzy urzędu miasta.
Te same władze ochoczo ściągają z nas podatek od nieruchomości. Ponieważ wszystkie nowe osiedla mają wymóg budowy miejsc parkingowych dla mieszkańców, a stawka podatku za miejsce w garażu podziemnym jest liczona jako 10 krotnie większa niż stawka za m2 mieszkania, to śmiem twierdzić, że do kasy miejskiej wpłacam kilka razy więcej za swoje mieszkanie niż mieszkaniec Śródmieścia za identyczny lokal, który takiego garażu nie ma. WIĘC KOMU SIĘ BARDZIEJ NALEŻY?
Podsumowując, za swoje - 21.000 złotych, kupiłem miejsce w garażu, płacę za to miastu dodatkowo ponad 300 zł rocznie, nie żądam od tego samego miasta zagwarantowania mi miejsca parkingowego na drodze publicznej pod blokiem. Nie żądam od miasta wprowadzenia SPP, żeby zablokować obce blachy, które blokują "moje" miejsce parkingowe, a za postój w SPP płacę prawie 30 zł dziennie, a nie abonament 30 zł rocznie. Powtarzam, KOMU BARDZIEJ się należy i kto ma prawo ŻĄDAĆ bardziej?

REKLAMA

# Taltos2

08.07.2015 10:20

do żądającego:
na budowę tych osiedli wydały zgodę władze Warszawy (uchwalając bądź nie plany zagospodarowania) oraz władze dzielnicy - pozwolenia na budowę i użytkowanie. To nie są samowole budowlane i obiekty, które powstały z zaskoczenia bez wiedzy urzędu miasta.
Te same władze ochoczo ściągają z nas podatek od nieruchomości. Ponieważ wszystkie nowe osiedla mają wymóg budowy miejsc parkingowych dla mieszkańców, a stawka podatku za miejsce w garażu podziemnym jest liczona jako 10 krotnie większa niż stawka za m2 mieszkania, to śmiem twierdzić, że do kasy miejskiej wpłacam kilka razy więcej za swoje mieszkanie niż mieszkaniec Śródmieścia za identyczny lokal, który takiego garażu nie ma. WIĘC KOMU SIĘ BARDZIEJ NALEŻY?
Podsumowując, za swoje - 21.000 złotych, kupiłem miejsce w garażu, płacę za to miastu dodatkowo ponad 300 zł rocznie, nie żądam od tego samego miasta zagwarantowania mi miejsca parkingowego na drodze publicznej pod blokiem. Nie żądam od miasta wprowadzenia SPP, żeby zablokować obce blachy, które blokują "moje" miejsce parkingowe, a za postój w SPP płacę prawie 30 zł dziennie, a nie abonament 30 zł rocznie. Powtarzam, KOMU BARDZIEJ się należy i kto ma prawo ŻĄDAĆ bardziej?

# janc

08.07.2015 10:28

Panie Roszak w żadnej ze strategicznych inwestycji komunikacyjnych Pan i Pana koledzy się nie popisaliście poprostu żenada. Mając tak twarde dowody w postaci statystyk, liczb i widocznych sytuacji jak można było nie wpłynąć na jakies analizy i decyzje miasta. poprostu brak zanagażowania o tyle

# gość

08.07.2015 10:28

#Taltos2 w punkt.

REKLAMA

# Marco

08.07.2015 11:56

Tak na dobrą sprawę to ten tramwaj może bardziej zaszkodzić ZB niż jej pomóc. Jeśli zbudują tramwaj to zapewne zlikwidują połowę linii autobusowych, których i tak jest tu mało. Poza tym większość osób będzie chciała się dostać do metra na Kondratowicza, więc jeśli będzie tramwaj, to trzeba będzie zrobić dwie przesiadki, najpierw z autobusu do tramwaju, a potem z tramwaju do metra. Natomiast jazda bezpośrednio tramwajem do centrum nie będzie opłacać się czasowo. Na ZB powinna iść II linia metra!!! Decyzja miasta o ostatniej stacji metra na Bródnie to porażka. Rada dzielnicy powinna teraz walczyć o to, aby w miejscu rezerwy pod TOG zbudować dwupasmową kolizyjną drogę ze światłami, która usprawniła by bardzo komunikację na ZB.

# Go%u015B%u0107

08.07.2015 12:05

II linia metra powinna biec do nas, tramwaj spowoduje tylko zabranie autobusów co całkowicie nie ma sensu. http://www.petycjeonline.com/ zmiana_kocowej_stacji_ii_linii_metra przeczytaj, jeżeli się zgadzasz podpisz, dzięki za glos.
#Marco napisał(a) 08.07.2015 11:56
Tak na dobrą sprawę to ten tramwaj może bardziej zaszkodzić ZB niż jej pomóc. Jeśli zbudują tramwaj to zapewne zlikwidują połowę linii autobusowych, których i tak jest tu mało. Poza tym większość osób będzie chciała się dostać do metra na Kondratowicza, więc jeśli będzie tramwaj, to trzeba będzie zrobić dwie przesiadki, najpierw z autobusu do tramwaju, a potem z tramwaju do metra. Natomiast jazda bezpośrednio tramwajem do centrum nie będzie opłacać się czasowo. Na ZB powinna iść II linia metra!!! Decyzja miasta o ostatniej stacji metra na Bródnie to porażka. Rada dzielnicy powinna teraz walczyć o to, aby w miejscu rezerwy pod TOG zbudować dwupasmową kolizyjną drogę ze światłami, która usprawniła by bardzo komunikację na ZB.

# Marco

08.07.2015 12:31

#Go%u015B%u0107 napisał(a) 08.07.2015 12:05
II linia metra powinna biec do nas, tramwaj spowoduje tylko zabranie autobusów co całkowicie nie ma sensu. http://www.petycjeonline.com/ zmiana_kocowej_stacji_ii_linii_metra przeczytaj, jeżeli się zgadzasz podpisz, dzięki za glos.

Podpisałem, chociaż nie wierzę, że ta petycja poruszy ten beton w ratuszu na placu bankowym.

REKLAMA

# Go%u015B%u0107

08.07.2015 12:35

Odpowiednia ilość głosów potrafi skruszyć mur i wytworzyć odpowiednią falę rezonansową ;)
#Marco napisał(a) 08.07.2015 12:31
Podpisałem, chociaż nie wierzę, że ta petycja poruszy ten beton w ratuszu na placu bankowym.

# Taltos2

08.07.2015 13:07

Do marco:
oddanie stacji metra przy Ratuszu Targówka I TAK ograniczy liczbę autobusów do centrum, na pewno skrócenie E-7 do tej stacji (za to być może od Regat) i pewnie rozrzedzenie rozkładu 527. Po to w końcu budują metro, żeby ludzie nim jeździli...
Trzeba więc zapewnić sprawny dojazd do tej stacji, a tramwaj na wydzielonym torowisku nie stoi w korku.
PS. Ideałem byłąby stacja metra Lewandów (koszt budowy taki sam jak stacji Rembielińska), a bonusem miejsce na P&R, ale tu już chyba "po ptakach"

# babunia

08.07.2015 15:47

gość - to wiejski sloikowy filozof

REKLAMA

# trochę historii i geografii

08.07.2015 16:32

.pytanie:
A właśnie jak to jest? Tarchomin jest poddzielnicą Białołęki a Nowodwory poddzielnicą Tarchomina? czy obie te poddzielnice są Białołęki.
.odpowiedź:
Wiśniewo jest dzielnicą błędnie nazwaną przez przyjezdnych z tamtego kraju białołęką.
Wszak na Wiśniewie znajduje się Pałac Główny stanowiący siedzibę dzielnicy.
Przyjezdni, uczcie się geografii Warszawy i Polski i prawidłowo nadawajcie nasze rodzime nazwy.
Z perspektywy tamtego kraju Wiśniewo, Dąbrówka, Choszczówka, Tarchomin, Płudy, Żerań zlewają się w Białą Łąkę.

# fider

08.07.2015 19:12

W ciągu roku na mojej ulicy pojawiło się 60 domów tzw."bliźniaków" co daje 120 nowych rodzin. Przeciętna rodzina ma 4 osoby, 2 dorosłych i 2 dzieci. To jest 480 nowych mieszkańców! Nie wszyscy mają samochód, więc będą musieli jeździć komunikacją miejską. Wychodzi, że z jednej ulicy będzie 300 dodatkowych pasażerów, a Rada miasta ma to wszystko głęboko w poważaniu.

# Mieszkaniec ZB

08.07.2015 22:17

Rzetelność tego artykułu, jest taka sama jak program Wyborczy Waldemara R i Agnieszki Borowskiej gdzie mówią jasno w swoich ulotkach że będzie metro. Platformerscy poplecznicy elit mokotowskich.

REKLAMA

# El'Jot

14.07.2015 13:33

Mieszkańcy starych (obszczanych) dzielnic Warszawy maja kompleks Białołęki. Miejsca gdzie mieszka się wygodnie, w domach, mieszkaniach z ogródkami... Gdzie jest cicho, gdzie sąsiadem nie jest alkoholik... No cóż, jako warszawianka z urodzenia nie dziele ludzi na "słoiki" i "nie-słoiki"... bowiem już od ok 16 roku życia nie przyznawałam się w Polsce że jestem z Warszawy.... bo to do dziś jest WSTYD!

# Wars

14.07.2015 15:35

#El'Jot napisał(a) 14.07.2015 13:33
Mieszkańcy starych (obszczanych) dzielnic Warszawy maja kompleks Białołęki. Miejsca gdzie mieszka się wygodnie, w domach, mieszkaniach z ogródkami... Gdzie jest cicho, gdzie sąsiadem nie jest alkoholik... No cóż, jako warszawianka z urodzenia nie dziele ludzi na "słoiki" i "nie-słoiki"... bowiem już od ok 16 roku życia nie przyznawałam się w Polsce że jestem z Warszawy.... bo to do dziś jest WSTYD!
a to jest już naprawdę przerażające, żeby warszawiacy musieli w własnym mieście udawać przyjezdnych...
każda dzielnica ma swoje wady i zalety i skończmy tę dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia Od Wielkanocy.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe