REKLAMA

biedronka 016 1biedronka 016 2
Wawer

bezpieczeństwo »

 

Przejście przy Akwarelowej potrzebne od zaraz

  24 lutego 2016

alt='Przejście przy Akwarelowej potrzebne od zaraz'
Mieszkańcy Marysina często przechodzą nielegalnie przez tory
źródło: W. Leszko, Rada Osiedla Marysin Pd.

Od kilkudziesięciu lat mieszkańcy Marysina Wawerskiego borykają się z problemem braku przejścia przez tory kolejowe. Niecały rok po tym jak ostatni ich wniosek został odrzucony przez PKP, na torach zginął człowiek. Tym razem o budowę bezpiecznej przeprawy przez linię kolejową postanowili zawalczyć uczniowie.

REKLAMA

moje bielany 2moje bielany 0
Według urzędników przejście przez tory przy ul. Akwarelowej jest mieszkańcom zwyczajnie niepotrzebne, ponieważ mają do dyspozycji inne legalne możliwości przekroczenia torowiska.

- Każdy, kto chce się dostać np. do przychodni lekarskiej na ul. Strusia, odsyłany jest do przejść znajdujących się przy wiadukcie ul. Czecha, przejścia podziemnego przy PKP Wawer a nawet PKP Gocławek. O ile dla osób młodych, sprawnych pokonanie wiaduktu albo przejścia podziemnego nie stanowi problemu, dla seniorów, niepełnosprawnych oraz osób z wózkami dziecięcymi droga ta może być naprawdę dużym wyzwaniem - mówi przewodniczący rady osiedla Wiesław Leszko i proponuje urzędnikom, by na własnej skórze sprawdzili kiedyś skutki swoich decyzji. - Skoro budowa przejścia nie jest potrzebna, to może w ramach eksperymentu któraś z osób decyzyjnych spróbuje na wózku inwalidzkim przedostać się przez tory np. z ul. Akwarelowej do przychodni na Strusia? A przecież w rzeczywistości to dopiero połowa problemu. Pozostaje jeszcze pokonanie ul. Łysakowskiej.

130 osób dziennie

Do tej pory o przeprawę starali się radni, zarówno samorządowi, jak i osiedlowi. Teraz sprawy w swoje ręce wzięli uczniowie z wawerskiego gimnazjum. Zajęli się bezpieczeństwem na torach w Marysinie. Aby przekonać PKP o tym, że ryzyko wypadku w tym miejscu jest ogromne, policzyli ile osób miesięcznie naraża swoje życie, chcąc przejść na drugą stronę torów.

- Z naszych badań przeprowadzonych w lutym wynika, że w dni powszednie tory są przekraczane około 130 razy w ciągu dnia. Przy liczbie kilkudziesięciu przejeżdżających tędy pociągów, zagrożenie tragedią jest olbrzymie! Podczas wywiadu przeprowadzonym z jednym z maszynistów, pracującym na tej trasie, usłyszeliśmy, że kilka dni wcześniej ledwo uniknięto potrącenia człowieka chodzącego o kulach, dla którego przejście dodatkowych dwóch kilometrów, bądź wchodzenie na wiadukt, jest zwyczajnie niemożliwe - mówi Maksymilian Łazarski, uczeń gimnazjum koordynujący akcję.

Uczniowie podkreślają, że budowa kładki na torami mija się z celem, bo to nie ułatwi życia osobom z wózkami.

- Najlepszym wyjściem jest zbudowanie tzw. labiryntu, jakie są przy wielu stacjach kolejowych. Wiemy, że tego typu samotne przejścia istnieją, więc jest szansa na wybudowanie go także w Marysinie - dodaje Maksymilian.

Wstąp do księgarni

Kolej: jeśli miasto się dołoży...

Czy młodzi ludzie przekonają kolejarzy do swoich racji?

- Z uwagi na stale rosnący ruch kolejowy i konieczność zwiększenia przepustowości linii na odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock, Polskie Linie Kolejowe planują przeprowadzenie modernizacji tego odcinka. W ramach przebudowy powstanie trzeci tor oraz kilkanaście podziemnych przejść dla pieszych. Prace projektowe rozpoczną się w 2018 roku, a roboty budowlane wystartują w 2020 roku. Na obecnym etapie projektu, we wstępnej fazie jego planowania, nowe przejścia w Wawrze nie są przewidziane do budowy. Zaznaczam, że są to plany, które mogą jeszcze ulec zmianie - mówi Łukasz Kwasiborski z PKP PLK i dodaje, że PKP jest gotowe do przeanalizowania sytuacji, jednak tylko jeśli to miasto zainicjuje rozmowy i znajdzie pieniądze na inwestycję.

- Jeśli urząd miasta Warszawy zgłosi do PLK wniosek o budowę przejścia przez tory w Wawrze i będzie gotowy do partycypacji finansowej w realizacji tego projektu, to zasadność takiej propozycji zostanie oczywiście dogłębnie przeanalizowana. Priorytetem Polskich Linii Kolejowych jest przecież bezpieczeństwo pasażerów i jeśli istnieją uzasadnione potrzeby budowy nowych przepraw przez tory, to staramy się je realizować - dodaje dyplomatycznie rzecznik.

AS

 

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

Komentarze (2)

# gość

24.02.2016 15:27

Przechodzi znacznie więcej osób, ale nie każdy chce się podpisać, bo takie czasy, że nie wiadomo czy podpisując coś gdzieś , nie oddajemy głosu w najbliższych wyborach samorządowych.

# marcin_f

27.02.2016 01:42

Mój pierwszy pomysł był, by przy okazji remontu i rozbudowy linii kolejowej obniżyć ją w wykop (tak jak średnica na odcinku między Centralniakiem a rondem Zawiszy), wówczas przejścia byłyby na poziomie gruntu, a jednocześnie problem z przechodzeniem na dziko sam by się rozwiązał. Ale nie dość, że to by były koszmarne koszty, to jeszcze byłby problem z dostępnością do przystanków kolejowych, vide W-wa Ochota.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

cemat box 3cemat box 0
Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

atal 002 1atal 002 2atal 002 0

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025