Przebudowa skrzyżowania Powstańców i Górczewskiej odłożona
20 czerwca 2014
Przebudowa skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej - naprzeciwko urzędu dzielnicy, wyceniana na ponad 1,8 mln zł - w tym roku nie dojdzie do skutku. - Mamy inne priorytety, poza tym nie powiadomiliśmy o naszych planach zarządców drogi - poinformował podczas sesji rady burmistrz Krzysztof Strzałkowski. W tym roku skrzyżowanie zamkną Tramwaje Warszawskie, w przyszłym - władze Bemowa. A miało być jednocześnie!
Zielonej wyspy na skrzyżowaniu Górczewskiej i Powstańców Śląskich nie będzie, ale urząd dzielnicy nie rezygnuje z pomysłów zagospodarowania tego terenu. Wstępnie planowano też zielony asfalt, który miał być najbardziej wyróżniającym się elementem planu, ale ponieważ to właśnie ten pomysł mógł spowodować, że prace nie odbyłyby się jednocześnie z przebudową torowiska - już kilka miesięcy temu zrezygnowano z zieleni.
Dzielnica miała na przebudowę skrzyżowania przygotowane niemal dwa miliony złotych. I odkłada tę inwestycję na przyszły rok.
- Zarządca drogi powinien być o takich planach powiadamiany. Do nas żadne pismo w tej sprawie nie wpłynęło. O planach bemowskiego urzędu do tej pory dowiadywaliśmy się z prasy - informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Nowy zarząd dzielnicy postanowił plany zweryfikować. - Pomysł na przebudowę tego skrzyżowania nie został uzgodniony ani z ZDM, ani z inżynierem ruchu. Nie chcemy całkiem rezygnować z tych pomysłów, ale zamierzamy inwestycję wykonać etapami. W tym roku po odpowiednich ustaleniach zamierzamy wykonać dokumentację projektową, a właściwe prace rozpocząć dopiero w roku przyszłym. Dzielnica miała na to przygotowane niemal dwa miliony złotych. I odkłada tę inwestycję na przyszły rok. Dokumentacja będzie warta 400 tys. zł - poinformował burmistrz Strzałkowski.
W momencie, gdy Tramwaje Warszawskie rozpoczną swoją inwestycję, prawie do końca lipca wyłączony zostanie z ruchu odcinek Powstańców Śląskich przy Górczewskiej. Od połowy lipca do końca sierpnia to samo czeka okolice Radiowej. Chodzi o to, by najbardziej ruchliwe odcinki wyłączyć w lecie. Objazdy zostaną poprowadzone Wrocławską i Pirenejską. Ta inwestycja ma być wykonana do końca roku.
Co dalej?
Władze dzielnicy najpierw wystąpią o zgodę do zarządcy dróg na przebudowę skrzyżowania, a następnie dają sobie pół roku na opracowanie projektu. Ma w nim znaleźć się większość wcześniejszych pomysłów, z uwzględnieniem bulwaru dla pieszych oraz kawiarnią. W drugiej połowie przyszłego roku czekają nas zatem kolejne utrudnienia na skrzyżowaniu.
mac
.