REKLAMA

REKLAMA

Wawer

inwestycje

 

Przebudowa linii kolejowej: nie będzie parkingów P+R, ekrany niepewne

  2 grudnia 2021

Przebudowa linii kolejowej: nie będzie parkingów P+R, ekrany niepewne
źródło: Dzielnica Wawer

Im bliżej modernizacji torów na linii Warszawa - Otwock, tym więcej pytań zadają mieszkańcy Wawra. Nie wszystkie odpowiedzi są zgodne z ich oczekiwaniami.

REKLAMA

Przypomnijmy: w sierpniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 519 mln zł brutto umowę na przebudowę odcinka od Dworca Wschodniego do stacji Wawer. Do końca 2023 roku firma Trakcja powinna m.in. zbudować stację Grochów w pobliżu szpitala przy Szaserów, przesunąć stację Gocławek do wiaduktu Marsa oraz dodać dwa tory umożliwiające oddzielenie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich od pociągów dalekobieżnych. Odcinek od stacji Wawer na południe będzie remontowany w drugim etapie - na razie nie znamy jego wykonawcy ani harmonogramu.

REKLAMA

Linia otwocka - nadchodzi remont

Radna Barbara Wielowieyska postanowiła zebrać pytania zainteresowanych inwestycją mieszkańców Wawra i przekazać je kolejarzom. W skierowanym do PKP PLK piśmie zapytała m.in. o wycinkę drzew i plany budowy kontrowersyjnego wiaduktu między Międzylesiem a Radością.

- Wycinka drzew i krzewów przeprowadzona zostanie w miejscach wyłącznie niezbędnych - zapewnia wicedyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Romuald Mądry. - Odnośnie planowanego przeplotu torów na odcinku Międzylesie - Radość informuję, że przy projektowaniu wiaduktu kolejowego brano pod uwagę przede wszystkim teren niezbędny do budowy tego obiektu, warunki gruntowo-wodne oraz najbliższe zagospodarowanie terenu. Z uwagi na separację rodzajów ruchu w układzie czterotorowym, gdzie pociągi aglomeracyjne i regionalne będą poruszać się po istniejącej linii kolejowej nr 7, a pociągi dalekobieżne po linii nr 506 (projektowane nowe tory) konieczne jest zaprojektowanie przejścia dwóch torów dla ruchu lokalnego wiaduktem nad czwartym torem - dalekobieżnym. Alternatywne rozwiązanie w postaci przejścia czwartego toru nad istniejącymi obecnie torami spowodowałoby konieczność znacznego wyjścia inwestycji poza teren kolejowy, przez co obiekt z czwartym torem poprowadzonym górą byłby dwa razy dłuższy.

REKLAMA

160 km/h przez Wawer

Radna Wielowieyska chciała rozwiać także wątpliwości związane z prędkością poruszających się po modernizacji torów pociągów. W związku z tym zapytała, czy jest brane pod uwagę ograniczenie prędkości składów przejeżdżających przez Wawer do... 80 km/h.

- Celem projektu jest m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowej, co wiąże się z podniesieniem prędkości pociągów - odpowiada wicedyrektor Mądry. - Projektowana prędkość dla pociągów pasażerskich po torach istniejących wynosi 120 km/h, zaś po torach przewidzianych do budowy - 160 km/h. Te drugie tory będą obsługiwały pociągi dalekobieżne.

REKLAMA

Ekrany pod znakiem zapytania

Z perspektywy osób mieszkających w pobliżu torów najważniejszą kwestią jest ewentualny montaż ekranów akustycznych. Opracowana do tej pory dokumentacja projektowa nie uwzględnia ich budowy. PKP PLK zaznacza jednak, że dla odcinka między Dworcem Wschodnim a Wawrem prowadzona jest ponowna ocena środowiskowa. Zostanie wykonana także analiza akustyczna i niewykluczone, że montaż ekranów okaże się konieczny. Zdecydowanie jaśniejsza jest przyszłość ewentualnych parkingów P+R: kolejarze nie zamierzają ich budować.

- Projekt nie uwzględnia projektowania parkingów P+R - pisze wicedyrektor Mądry. - Parkingi obecnie zlokalizowane na terenie kolejowym, poza stacją Wawer, kolidują z zaprojektowaną infrastrukturą. Opracowywana dokumentacja projektowa uwzględnia parkingi dla rowerów przy każdej stacji i przystanku.

(db)

 

Komentarze (6)

# Hdhfbfj

02.12.2021 10:52

Ekrany muszą być.

# sama

02.12.2021 12:22

Jak możliwa jest decyzja środowiskowa bez uwzględnienia ekranów akustycznych?
Hałas będzie przekraczający normy, a wpadki przy takich prędkościach murowane.
Liczymy na interwencję władz dzielnicy Wawer- mam nadzieję po doświadczeniach z POW bardziej zdecydowaną. Ekrany są niezbędne.

# Marian

02.12.2021 12:56

160km/h, żenada - świat jeździ już teraz dwa razy szybciej. Bez parkingów z kolei będzie korzystać garstka ludzi mieszkających przy torach.

REKLAMA

# aik

03.12.2021 09:20

"Celem projektu jest m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowej,"
za Otwockiem beda dwa tory to bajki o zwiekszonej przepustowosci....czyli po Warszawie polecimy 160 ...a jak wjedziemy do Otwocka i dalej przez lasy 100....SKANDAL ze wydajemi tyle kasy na nie potrzebna trase i 4 tory jak mozna puscic po istniejeacej trasie na 160 przez sulejowek i zmodernizoawc tylko kawalek pomiedzy Minskiem a Pilawa przez pola....
to sie nadaje do prokuratora!

# Allegra

10.12.2021 09:20

Już teraz jest okropny hałas od torów i wypadki, panele są niezbędne.

# Agata

15.12.2021 16:52

Za granicą jak się chce szybkie, dalekobieżne pociągi puszczać, to się linie wyprowadza poza miasta. Francuskie TGV czy AVE mają stacje oddalone od centrów i skomunikowane z nimi. Robi się to ze względu na a. hałas, b. bezpieczeństwo. Jak można szybkie pociągi prowadzić przez środek osiedli?????

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

Helloprint Polska

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

Wakacje wrzesień i październik 2022

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA