REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Przedłużenie obwodnicy Jabłonny możliwe za kilka lat. Czy potrzebne są dwie jezdnie?

  30 marca 2021

alt='Przedłużenie obwodnicy Jabłonny możliwe za kilka lat. Czy potrzebne są dwie jezdnie?'
źródło: fanpage Mariusz Grzybek

- W ciągu pięciu lat rozpocznie się budowa obwodnicy Jabłonny, która będzie kontynuacją drogi wojewódzkiej nr 630 i już istniejącej drogi krajowej nr 61 - ogłosił na Facebooku były kandydat na wójta Mariusz Grzybek. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich studzi optymizm.

REKLAMA

Zachodnia część "obwodnicy" Jabłonny, która - nomen omen - obwodnicą już nie jest, bo przebiega przez sam środek miejscowości, będzie budowana przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich przy współpracy starostwa legionowskiego. Około 2,5-kilometrowy odcinek zaczynający się od istniejącego ronda S3 przy Obi do ul. Modlińskiej na skraju Lasów Chotomowskich miał być też jednym z elementów - od dziesiątek lat planowanej - legionowskiej trasy mostowej. Obwodnica miałaby przebiegać równolegle do bardzo natężonej ruchem ul. Modlińskiej, a więc jej główne zadanie, to nieco ograniczyć ruch tranzytowy w "starej" części Jabłonny tuż przy pałacyku PAN i budynku urzędu gminy. Zapewne dotychczasowa ul. Modlińska stałaby się też drogą o mniejszym znaczeniu i miałaby charakter bardziej lokalny.

Dwujezdniowa obwodnica do 2027?

W środę 24 marca w starostwie legionowskim odbyła się komisja rozwoju, na której zapadły ponoć ważne decyzje o rozpoczęciu procesu planistycznego dokończenia budowy "obwodnicy" Jabłonny, a więc jej zachodniej części. Jak relacjonuje na Facebooku były jabłonowski radny Mariusz Grzybek, na spotkaniu tym dyrektor MZDW Tomasz Lewandowski ponoć poinformował o rozpoczęciu planowania obwodnicy, która będzie składała się z dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Inwestycja ma być przeprowadzana w latach 2025-2027. Powiat zaplanował pieniądze na analizę możliwości wykonania inwestycji, która obejmie uwarunkowania miejscowe, koszty społeczne i ewentualne koszty wywłaszczeń, jeśli takie by wystąpiły. Całość oszacowano ponoć na 30 mln zł.

Zapraszamy na zakupy

Co powinno powstać?

- Starania o powstanie obwodnicy były czynione od lat, dzięki temu w latach 2010 i 2013 w planach miejscowych została ujęta rezerwa gruntowa pod przyszłą drogę wojewódzką. Natomiast środowe potwierdzenie procesu planistycznego DW 630 przez dyrektora MZDW w Warszawie, to oczywiście sukces sejmiku województwa mazowieckiego i samorządu powiatu legionowskiego - przekonuje Mariusz Grzybek.

W ramach inwestycji, będzie musiało powstać skrzyżowanie z ul. Chotomowską w Jabłonnie w okolicy stacji benzynowej Huzar oraz kolejne skrzyżowanie tym razem z ul. Modlińską na granicy Lasów Chotomowskich. - Inwestycja powinna uwzględniać przebudowę istniejących i budowanych dróg dla rowerów na skrzyżowaniu z Chotomowską i Modlińską przy lesie. Oczywiście dobrze by było, aby w ramach planowanej inwestycji uwzględniono drogę dla rowerów od ronda S3 przy Obi do Lasów Chotomowskich - wyjaśnia Mariusz Grzybek.

REKLAMA

Wiele niewiadomych

Jak się dowiedzieliśmy w MZDW, wcale nie jest przesądzone, że przyszła droga będzie posiadała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Równie dobrze, może być to ciąg jednojezdniowy po jednym pasie ruchu w każdym kierunku (tak jak obecnie wygląda ulica Modlińska). Zaś sama inwestycja może odwlec się w czasie, gdyż zależy od wielu czynników. - Spotkanie odbyło się z inicjatywy władz powiatu legionowskiego. Aktualnie trwają rozmowy na temat zasad współpracy. Dziś trudno jednoznacznie określić zakres i koszt inwestycji. O dokładnym przebiegu będzie można mówić po wykonaniu koncepcji, zaś o szczegółowych rozwiązaniach geometrycznych rozmawiać na etapie projektowania obwodnicy. Lata 2025- 2027 to na razie tylko perspektywa. Wszystko bowiem zależy od przebiegu prac koncepcyjnych i projektowych oraz uzyskania wszelkich niezbędnych decyzji do realizacji inwestycji, w tym decyzji środowiskowej - wyjaśnia rzeczniczka MZDW Monika Burdun, która dodaje: - Mając na uwadze potrzeby komunikacyjne gminy, z jej obecną urbanizacją, nowa obwodnica Jabłonny to bardzo potrzebna i pilna inwestycja.

(DB)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Dawids

30.03.2021 09:24

Super, ten odcinek jest najbardziej potrzebny. Lepiej jak by były dwa pasy, ale jeśli nie to trudno, ale trzeba pamiętać że cała trasa do Nowego Dworu planowana jest jako dwupasmówka, jeśli tego nie zrobią w tym etapie to zrobią w innym, ale moim zdaniem lepiej nie wracać do tematu, zrobić raz i porządnie, bo za 10 lat korki będą się piętrzyły.

# Legionowianie 1977

16.04.2021 04:27

Dokładnie i wkoncu most na Łomianki i szybki wylot na Poznań czy na Pruszków do pracy na magazyny
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA