REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Pomysł na zastawioną Marymoncką

  20 lutego 2013

alt='Pomysł na zastawioną Marymoncką'

Kilka tygodni temu pisaliśmy o braku miejsc parkingowych przy Marymonckiej. Jeden z naszych czytelników ma pomysł na to, jak go rozwiązać.

REKLAMA

- W tekście "Marymoncka zastawiona samochodami" cytują Państwo rzecznika urzędu dzielnicy Bielany, który twierdzi, że urząd nie dysponuje terenem pod budowę parkingu po zachodniej stronie ul. Marymonckiej - pisze Marcin Jackowski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze. - Nie dysponuje formalnie, gdyż Marymoncką zarządza Zarząd Dróg Miejskich, ale w praktyce na odcinku między Aleją Zjednoczenia a ul. Podczaszyńskiego istnieje pokaźna rezerwa ponad 1000 m2 terenu. Gdzie dokładnie? Jest nią trzeci, skrajny pas ruchu. Nie ma on racji bytu, skoro na pozostałych odcinkach tej jezdni (wlot z północy i wylot na południe) w użyciu są tylko dwa pasy. Naruszono przepisy?

- Co więcej, obecna geometria drogi narusza §61 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, który wymaga takiej samej liczby pasów ruchu na wprost, przed i za skrzyżowaniem - pisze czytelnik. - Dlaczego więc od lat toleruje się stan niezgodny z prawem? - pyta.

Marcin Jackowski twierdzi, że ponad rok temu na zlecenie ZDM powstał projekt modernizacji sygnalizacji na skrzyżowaniu Marymonckiej i al. Zjednoczenia. Niestety, zakres tego projektu nie objął niczego poza sygnalizacją na tym jednym skrzyżowaniu. - Likwidacja trzeciego pasa poprawiłaby też bezpieczeństwo pieszych, skracając czas przejścia przez jezdnię. Na pewno nie da się zapewnić na całej długości zarówno miejsc do swobodnego całodobowego parkowania, jak i możliwości dostaw do każdego lokalu handlowego o każdej porze. Pieszym i rowerzystom też się coś należy i oni też robią zakupy i korzystają z usług. Z pewnością jednak można zagospodarować tę stronę Marymonckiej lepiej (bezpieczniej i efektywniej) niż ma to miejsce dzisiaj. Dziwi mnie, że rzecznik urzędu zamiast dostrzec te konstruktywne możliwości i wyjść z inicjatywą publicznej dyskusji na ich temat - ucina ją przy pomocy aż nadto znanych wymówek - konkluduje Marcin Jackowski.

ZDM: Będą zatory

Co na to wszystko Zarząd Dróg Miejskich? - W żaden sposób geometria jezdni nie narusza wspomnianego rozporządzenia - twierdzi Karolina Gałecka z ZDM. - Poza tym wyłączenie z ruchu trzeciego pasa spowoduje zmniejszenie przepustowości arterii i tworzenie zatorów. Na całej długości prawego pasa ul. Marymonckiej, jadąc w kierunku centrum (na odcinku od al. Zjednoczenia do ul. Podczaszyńskiego), są miejsca parkingowe - uważa rzeczniczka.

Wyłączenie jednego z pasów ruchu nie jest korzystnym rozwiązaniem dla samych kierowców - uważa rzeczniczka ZDM.

Miejski inżynier ruchu potwierdza jednak, że zgodnie z cytowanym rozporządzeniem liczba pasów ruchu na wprost na odpowiadającym wlocie i wylocie skrzyżowania powinna być taka sama, jak na odcinku drogi przed skrzyżowaniem. Jego zdaniem jednak, pomysł zagospodarowania pasa nie sprawdzi się w praktyce.

- Oczywiście jest możliwość wykorzystania trzeciego pasa ruchu na postój pojazdów - mówi Janusz Galas. - Jednak wiązałoby się to ze zmianami organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Marymonckiej z al. Zjednoczenia oraz zmniejszeniem liczby dostępnych miejsc postojowych, tj. wprowadzeniem parkowania równoległego w miejsce skośnego na chodniku.

Urzędnicy krytycznie podeszli do propozycji. A jak oceniają ją czytelnicy? Tel. 22 614-58-28, e-mail: redakcja@gazetaecho.pl

kz

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (4)

# ert

21.02.2013 11:29

Fakt faktem - nawet jak ktoś nie "trawi" Galasa - trzeba przyznać, że dzisiaj ten trzeci pas ruchu jest przez kierowców omijany szerokim łukiem, bo ludzie szukający miejsca do zaparkowania bądź chcący z takowego wyjechać, skutecznie blokują go na całej długości (o dostawcach do sklepów nie wspominając). Gdyby zamienić go na parking, wtedy ci sami ludzie blokowaliby dzisiejszy środkowy pas, a więc w sytuacji gdy lewy pas często jest zakorkowany przez autobusy skręcające w Podleśną, cała ulica stanęłaby w bezruchu. Co więcej taka zmiana w ogóle nie zwiększyłaby ilości miejsc do parkowania, a jedynie mogłaby poszerzyć chodnik - suma summarum rozwiązanie bezsensu.

# R17

21.02.2013 18:00

Nigdy nie korzystam z niego bo i po co? Korzystam tylko jak skręcam w Podczaszyńskiego ale tylko na końcu. Bo wcześniej szukają miejsca, nie wiadomo kto będzie chciał wyjechać więc po co ryzykować czy zwyczajnie dość płytko poparkowali wiec po co w ogóle on jest? Jaka przepustowość?

# Alfista

22.02.2013 18:04

Pomysł jest wyjątkowo KRETYŃSKI, bo zamiast zwiększyć liczbę miejsc parkingowych to może nią wręcz zmniejszyć!
Dodatkowo oczywiście nieznacznie zmniejszona zostałaby przepustowość ulicy, co w pewnych sytuacjach mogłoby prowadzić do powstawania zatorów.

REKLAMA

# cztery osiem kasprowicza

22.02.2013 18:35

Żenada,
Takich naruszeń przepisów w Warszawie jest na worki. A ten przemiły Pan pisze o dodatkowym zagospodarowaniu "terenu" , a gdzie tu rozmowa o nowej organizacji ruchu(!) ? Jaki Galas jest, to wiadomo , ale tutaj ma rację.
Tak samo możemy powiedzieć ,że mamy pas zieleni po środku Marymonckiej do zagospodarowania i nie tylko na odcinku od al. Zjednoczenia do Podczaszyńskiego, ale od mostu Północnego do Żeromskiego .
To dopiero teren do zagospodarowania!!
Już kiedyś pisałem , na tym krótkim odcinku Marymonckiej są trzy instytucje generujące problem z parkowaniem i albo sprawdzi się tutaj w miarę "niskokosztowa" w budowie strefa parkowania, albo parking z prawdziwego zdarzenia. Myślę ,że każdy kto nie mieszka w tej okolicy na stałe przy kosztach związanych z parkowaniem inaczej będzie patrzył na miejsce do parkowania i myślę tu w głównej mierze o studentach z AWF .
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024