REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Bielany

samorząd

 

Połączenie Wólczyńskiej z Broniewskiego to marzenie ściętej głowy? "Zadbamy o pieszych i rowerzystów"

  25 października 2022

Połączenie Wólczyńskiej z Broniewskiego to marzenie ściętej głowy? "Zadbamy o pieszych i rowerzystów"
źródło: ZDM

Radni Prawa i Sprawiedliwości zbierają podpisy pod petycją o poszerzenie ulicy Wólczyńskiej i połączenie jej z Broniewskiego. Uważają, że władze stolicy bagatelizują problem niedrożności ulic i codziennych korków. Warszawski ratusz nie zamierza realizować inwestycji obiecanej mieszkańcom dwie dekady temu.

REKLAMA

Bielańscy radni Prawa i Sprawiedliwości zbierają podpisy pod petycją w sprawie poszerzenia ul. Wólczyńskiej i połączenia jej z Broniewskiego. - Ta inwestycja powinna być priorytetem dla miasta - mówi Tomasz Herbich, radny stolicy.

Wólczyńska zakorkowana każdego dnia

Przedłużenie ulicy Broniewskiego do ulicy Wólczyńskiej oraz rozbudowa samej ulicy Wólczyńskiej na odcinku od skrzyżowania z Reymonta do ronda przy Arkuszowej, to jedna z najpilniejszych inwestycji na Bielanach. - Przy ulicy Wólczyńskiej oraz w jej okolicach budowane są nowe bloki, co wpływa na wzrost liczby uczestników ruchu. Warto podkreślić, że ulicami Broniewskiego i Wólczyńską codziennie jeżdżą również mieszkańcy sąsiednich gmin, zwłaszcza Starych Babic oraz Izabelina, gdzie także przybywa mieszkańców - mówi Jacek Jeżewski, jeden z inicjatorów zbiórki podpisów.

Radni przekonują, że wielokrotnie interweniowali w tej sprawie, jednak uważają, że warszawski ratusz jest głuchy na ich apele. - Wierzę, że prezydent Rafał Trzaskowski i zdominowana przez jego środowisko Rada Warszawy w końcu zmieni zdanie - mówi Tomasz Herbich, miejski radny. - Chodzi o inwestycję w miejscu, w którym codziennie tworzą się korki. Powinna ona być priorytetem na Bielanach - dodaje Stefan Kulesza, radny dzielnicy.

Miasto stawia na ruch pieszy i rowerowy

Tymczasem warszawski ratusz przekonuje, że potrzeba przedłużenia ul. Broniewskiego do Wólczyńskiej jest "dostrzegana". Wyraża się to m.in. w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. - Potrzebę realizacji połączenia między ul. Broniewskiego a Wólczyńską potwierdziły też analizy wykonane na potrzeby nowego, sporządzanego właśnie Studium - informuje Jakub Leduchowski, rzecznik prasowy urzędu miasta.

Jednocześnie poinformował on, że ta część miasta posiada "dobrze rozbudowaną sieć wydajnej komunikacji zbiorowej" i dlatego zdaniem władz, rozbudowa ulicy Wólczyńskiej powinna koncentrować się na poprawie jakości i komfortu korzystania z niej przez pieszych i rowerzystów. A więc miałaby ona polegać, na rozbudowie chodników, ścieżek rowerowych oraz elementów zieleni.

Wszystkiemu winny jest rząd?

Z odpowiedzi rzecznika miasta wynika, że jeśli jakieś zmiany zostaną wprowadzone na ulicy Wólczyńskiej, to raczej nie z myślą o kierowcach. Ponadto, jak twierdzą urzędnicy, raczej nie stanie się to szybko. - Obniżenie dochodów miasta z tytułu wprowadzonych w 2019 roku ustawowych zwolnień i obniżek podatku PIT oraz skutki pandemii wirusa SARS-CoV-2 spowodowały konieczność zmniejszenia poziomu wydatków majątkowych w latach 2020-2022 o blisko 20% w stosunku do wcześniejszych założeń - informuje Jakub Leduchowski.

Przypomnijmy, że wiedząc doskonale o skutkach zmian podatkowych, władze Warszawy nie zawahały się wydać kilkuset milionów na: most pieszo-rowerowy przez Wisłę, nową siedzibę dla Teatru Rozmaitości na pl. Defilad, rozbetonowanie stawu na Polu Mokotowskim, bardzo drogą koncepcję dobudowania dwóch stacji na pierwszej linii metra (już wiadomo, że 7 mln zł zostało najprawdopodobniej zmarnowane, bo nie będzie pieniędzy na realizację tego pomysłu), koncepcję trzeciej linii metra, projekt zwężenia Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej czy rozbudowę stadionu Polonii. Na bielańskim podwórku ważniejsze dla władz stolicy było zwężenie Sokratesa, które pochłonęło kilkanaście milionów złotych.

(db)

.
 

Polecamy

Komentarze (10)

# słaby

25.10.2022 08:33

I znowu straszenie - Wólczyńska po oddaniu wylotówki na Gdańsk będzie drogą lokalną cały ruch przejmą łączniki przy hucie i lotnisku to jest wywalanie pieniędzy na krótki odcinek drogi - przypomnę że po przebudowie Sokratesa miałbyć armagedon po przebudowie Jana Pawła stać miała cała Warszawa kolejna PiC konferencja Panowie radni są większe problemy mieszkańców

# Panjan

25.10.2022 12:31

Akurat polączenie tych ulic to oczywista oczywistść. Nie ma co debatować, trzeba to sfinalizować.

# Tolek_niebanan

25.10.2022 13:08

P13rd0lenie o szopenie, sprowadzają się kmioty do dwudziestopiętrowych więzień (chów klatkowy) budowanych na nieużytkach pod miastem, a potem jęczą że stoją w korkach. Trzeba było kupić mieszkanie gdzie indziej.

REKLAMA

# nanabein_keloT-

25.10.2022 17:35

O, kumulacja treści o negatywnym znaczeniu w jednym zdaniu: P13rd0lenie o szopenie, kmioty, więzienie, nieużytki, jęczą, korki - bez przesady tyle tego, za dużo.
Poza tym bardzo ogólna porada typu - oferty sprzedam mieszkanie "gdzie indziej"
Głos nie wnosi nic konstruktywnego do dyskusji.
W temacie po prostu na takie inwestycje kiedyś zaplanowane nie znajdą się pieniądze. Miasto ma inne priorytety.
Choć kiedyś z tego pasa przeznaczonego na połączenie wyrzuciło do bloków z wielkiej płyty w latach 70-80 XX wieku właścicieli domów i działek i do tej pory teren niewykorzystany. Chyba nie była to perspektywa budowy połączenia za 50 lat tylko bliższa.
Kolejne inewstycje są przesuwane o dekady, tak to wygląda w Warszawie. A plany i wizje i achy jak to będzie super przedstawia sie przy okazji każdych wyborów dla zdobycia głosów. I tak to się kręci powoli.

# Chris

25.10.2022 22:48

Realne potrzeby nie są ważne, ważna jest ideologia. Trzaskowski chce cofnąć całe miasto do epoki Mao Zetonga. Reawolucja lewacka. Masakra.

# Broniec z Broniewskiego

26.10.2022 10:22

I gdzie PiS-owcy te podpisy zbierają, Nie znajduje zadnej petcji w necie, g... burza i promocja radnych i tyle w temacie.

REKLAMA

# Lokek

26.10.2022 20:31

#Tolek_niebanan napisał(a) 25.10.2022 13:08
P13rd0lenie o szopenie, sprowadzają się kmioty do dwudziestopiętrowych więzień (chów klatkowy) budowanych na nieużytkach pod miastem, a potem jęczą że stoją w korkach. Trzeba było kupić mieszkanie gdzie indziej.
A ty pewnie kmiocie mieszkasz w starym zapyziałym M odziedziczonym po babci, co ?

# Marek_W

28.10.2022 09:59

Wystarczyloby poszerzyć Wólczyńską na odcinku od ronda z Arkuszową do Zeromskiego, rezerwa terenu jest...skoro priorytetem jest komunikacja miejska to proszę udrożnić Wólczyńską na wysokości cmentarza wawrzyszewskiego bo właśnie tu najczęściej stoję w autobusie 116 :(

# lolek

29.10.2022 10:52

#Marek_W napisał(a) 28.10.2022 09:59
Wystarczyloby poszerzyć Wólczyńską na odcinku od ronda z Arkuszową do Zeromskiego, rezerwa terenu jest...skoro priorytetem jest komunikacja miejska to proszę udrożnić Wólczyńską na wysokości cmentarza wawrzyszewskiego bo właśnie tu najczęściej stoję w autobusie 116 :(
Akurat to wina pastuchów jadących od Starych Babic i Izabelina.

REKLAMA

# stop zboczeńcom od sorosa

02.11.2022 10:06

"Miasto stawia na ruch pieszy i rowerowy" hahaha, Bareja wiecznie żywy. Karetki też zamienicie na rydwany, lewackie matoły?
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA