REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Po remoncie torów czekamy dłużej

  25 lutego 2011

Problem przejazdu kolejowego na ul. Polnej mieszkańcom Legionowa jest znany nie od dziś.

REKLAMA

- Kolejki samochodów są kilometrowe, stoją nieraz aż do Strużańskiej. Przejazd zamykany jest nawet na 15 minut - żali się "Echu" mieszkanka Bukowca i pyta: - Czy szlabany muszą być zamykane na tak długo? Po przejeździe pociągów są one otwierane dopiero po trzech, czterech minutach.

Jaka jest możliwość ewentualnej zmiany funkcjonowania przejazdu na ulicy Polnej w Legionowie? Niestety, wszystko wskazuje na to, że żadna. Mimo licznych skarg problem wydaje się nie do rozwiązania. Dlaczego? Przede wszystkim - jak twierdzą przedstawiciele PKP PLK - ze względów technicznych jak i bezpieczeństwa.

- Żadne zmiany nie mogą być wprowadzone z uwagi na typy urządzeń stero-wania ruchem kolejowym. Wyświetlanie sygnału "wolna droga" (zielone światło - przyp. red.) zależy od stanu rogatek na przejeździe (na całym odcinku pomiędzy semaforami muszą być zamknięte szlabany, gdyż inaczej automatycznie zostanie wyświetlone światło czerwone i pociąg musiałby się zatrzymać - przyp. red.). Czas zamkniętych rogatek został znacznie wydłużony - przyznaje Jan Strzelczak z PKP PLK.

To oznacza, że szlabany muszą być zamknięte odpowiednio wcześnie, żeby po-ciąg otrzymał "zielone światło" i nie musiał się zatrzymywać lub zwalniać. A ponie-waż na tej trasie pociągi mogą jeździć szybko, to czas zamknięcia szlabanów jest dosyć długi.

Co można jeszcze zrobić?

W obecnej sytuacji oczekujący na przejazd pociągu muszą uzbroić się w cierpli-wość, szczególnie w godzinach 6.50-7.15, ponieważ w tym czasie dochodzi do na-kładania się kilku pociągów z Warszawy oraz do stolicy. - Czas ten niejednokrotnie przekracza 15 minut - przyznaje Jan Strzelczak.

- Zdajemy sobie sprawę, że jest to niekomfortowa sytuacja, jednakże ten czas regulują przepisy bezpieczeństwa, których musimy przestrzegać - dodaje Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Ruch samochodowy ma usprawnić budowany pod torami tunel w alei Róż, który ma być pierwszym bezkolizyjnym przejazdem w centrum Legionowa. Rozwiązanie to nie jest do końca idealnie, gdyż kierowcy chcąc z niego skorzystać będą zmu-szeni nadłożyć kilka kilometrów.

Wstępnie szacuje się, że tunel ma być gotowy pod koniec 2011 roku.

Karolina Smoczyńska


Szlabany przy ul. Polnej zamykają się już w momencie,
kiedy pociąg opuszcza stację Warszawa-Choszczówka.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024