REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Po remoncie torów czekamy dłużej

  25 lutego 2011

Problem przejazdu kolejowego na ul. Polnej mieszkańcom Legionowa jest znany nie od dziś.

REKLAMA

- Kolejki samochodów są kilometrowe, stoją nieraz aż do Strużańskiej. Przejazd zamykany jest nawet na 15 minut - żali się "Echu" mieszkanka Bukowca i pyta: - Czy szlabany muszą być zamykane na tak długo? Po przejeździe pociągów są one otwierane dopiero po trzech, czterech minutach.

Jaka jest możliwość ewentualnej zmiany funkcjonowania przejazdu na ulicy Polnej w Legionowie? Niestety, wszystko wskazuje na to, że żadna. Mimo licznych skarg problem wydaje się nie do rozwiązania. Dlaczego? Przede wszystkim - jak twierdzą przedstawiciele PKP PLK - ze względów technicznych jak i bezpieczeństwa.

- Żadne zmiany nie mogą być wprowadzone z uwagi na typy urządzeń stero-wania ruchem kolejowym. Wyświetlanie sygnału "wolna droga" (zielone światło - przyp. red.) zależy od stanu rogatek na przejeździe (na całym odcinku pomiędzy semaforami muszą być zamknięte szlabany, gdyż inaczej automatycznie zostanie wyświetlone światło czerwone i pociąg musiałby się zatrzymać - przyp. red.). Czas zamkniętych rogatek został znacznie wydłużony - przyznaje Jan Strzelczak z PKP PLK.

To oznacza, że szlabany muszą być zamknięte odpowiednio wcześnie, żeby po-ciąg otrzymał "zielone światło" i nie musiał się zatrzymywać lub zwalniać. A ponie-waż na tej trasie pociągi mogą jeździć szybko, to czas zamknięcia szlabanów jest dosyć długi.

Co można jeszcze zrobić?

W obecnej sytuacji oczekujący na przejazd pociągu muszą uzbroić się w cierpli-wość, szczególnie w godzinach 6.50-7.15, ponieważ w tym czasie dochodzi do na-kładania się kilku pociągów z Warszawy oraz do stolicy. - Czas ten niejednokrotnie przekracza 15 minut - przyznaje Jan Strzelczak.

- Zdajemy sobie sprawę, że jest to niekomfortowa sytuacja, jednakże ten czas regulują przepisy bezpieczeństwa, których musimy przestrzegać - dodaje Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Ruch samochodowy ma usprawnić budowany pod torami tunel w alei Róż, który ma być pierwszym bezkolizyjnym przejazdem w centrum Legionowa. Rozwiązanie to nie jest do końca idealnie, gdyż kierowcy chcąc z niego skorzystać będą zmu-szeni nadłożyć kilka kilometrów.

Wstępnie szacuje się, że tunel ma być gotowy pod koniec 2011 roku.

Karolina Smoczyńska


Szlabany przy ul. Polnej zamykają się już w momencie,
kiedy pociąg opuszcza stację Warszawa-Choszczówka.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy