REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Piętrowym pociągiem do Warszawy

  25 stycznia 2008

Czy już wkrótce codzienną drogę do pracy będziemy pokonywać w szybkich, piętrowych pociągach?

REKLAMA

W Niemczech czy Szwajcarii to powszechne rozwiązanie, w naszych okolicach - no-wość. Samorząd Mazowsza kupi od niemieckiej firmy Bombardier piętrowe pociągi typu push-pull w celu obsługi Kolei Mazowieckich. O zakupie nowoczesnych, piętro-wych pociągów mówiło się od kilku lat, jednak dopiero teraz udało się ten pomysł zrealizować. Nowe pociągi zostaną skierowane na najbardziej popularne trasy. Jakie? - Jeszcze za wcześnie, żeby wskazywać dokładnie - powiedział na konfe-rencji prasowej Piotr Szprendałowicz, członek zarządu Mazowsza. - Po dokładnej analizie skierujemy je na najbardziej obciążone trasy - dodał marszałek woje-wództwa Adam Struzik. Jest szansa, że zawitają do Legionowa i Wołomina.

W tegorocznym budżecie zarezerwowano 152,5 mln zł na zakup jedenastu pociągów typu push-pull. Wyłoniona w drodze przetargu firma Bombardier Trans-portation wyprodukuje i dostarczy do końca listopada 2008 roku 11 nowych wago-nów sterowniczych i 26 wagonów środkowych. Piętrowe składy znane są od lat na liniach lokalnych m.in. w południowych rejonach Polski, ale na Mazowszu jeszcze ich nie było. Gdy pojawią się na najbardziej obciążonych liniach, stare składy (typu EZT) zostaną skierowane na mniej popularne trasy. Samorząd Mazowsza planuje zakup kolejnych nowych pociągów tego typu oraz składów używanych. Oprócz tego będzie poszukiwać także tzw. autobusów szynowych (lekkich wagonów, przypomi-nających nieco szybkie tramwaje) i lokomotyw do piętrowych pociągów (te ostatnie będą najpierw dzierżawione od PKP). Oprócz pociągów Mazowsze chce pozyskać także lokomotywownię i serwisownię.

Mz

8 stycznia samorząd Mazowsza stał się jedynym właścicielem spółki Koleje Mazo-wieckie. Województwo odkupiło też, dzierżawione do tej pory od PKP Przewozy Regionalne, 184 pociągi typu EZT. Dotychczasowym udziałowcem spółki Koleje Mazowieckie oprócz województwa mazowieckiego, które posiadało 95% udziałów, były PKP Przewozy Regionalne, dysponujące 5% udziałów. To utrudniało inwestycje i zmuszało samorząd do płacenia za dzierżawę pociągów. Samorządowcy wreszcie zrozumieli, że inwestycja w szybki transport, to korzyść dla całego regionu. - Chce-my, by kolej stała się wizytówką Mazowsza - skomentował to wydarzenie marsza-łek Adam Struzik. Sprawne zakończenie remontów torów (przystosowanie do wy-sokich prędkości) i wymiana taboru to inwestycje niezbędne nie tylko dla miesz-kańców, którzy już dziś w godzinach szczytu nie mieszczą się w pociągach, lecz także w perspektywie Euro 2012.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA