Inwestycje

źródło: ZDM
Pierwszy milion na Lazurową. Zniknie wąskie gardło
Warszawski ratusz wreszcie poważnie potraktował poszerzenie odcinka od Górczewskiej do S8. Przed nami pierwsze decyzje.
Od kiedy zakończyła się przebudowa kolejnego odcinka, Lazurowa ma cztery pasy ruchu na całej wysokości Jelonek, od Połczyńskiej do Górczewskiej. Ponieważ odcinek do trasy S8 nie został poszerzony, drugi pas dla jadących w stronę Starego Bemowa kończy się zaraz za rondem Radia Wolna Europa. Na odcinku niespełna 250 metrów pozostaje jeden pas, z którego na węźle z trasą S8 wyrastają nagle kolejne trzy. W ubiegłym miesiącu warszawski ratusz poinformował, że wąskie gardło zostanie wreszcie zlikwidowane, a już w czwartek 24 września miejscy radni mają przyznać milion na tzw. prace przygotowawcze.
Na odcinku od Górczewskiej do trasy S8 Lazurowa będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Z pewnością znajdzie się miejsce także dla chodników i co najmniej jednej drogi rowerowej. Na skrzyżowaniu z ul. Narwik najprawdopodobniej powstanie sygnalizacja świetlna (alternatywą byłby nakaz skrętu w prawo z obu połówek Narwiku).
Warto przypomnieć, że jeszcze kilka lat temu poważnie brano pod uwagę przeprowadzenie Lazurowej nad Górczewską wiaduktem i budowę przejścia podziemnego przy Narwik. Dziś oba te rozwiązania nie są już brane pod uwagę.
(dg)
Ja bym się specjalnie nie nakręcał. Nasi urzędnicy z Bemowa wielokrotnie pokazali, że każdą, nawet najprostszą, najbardziej pilną i najbardziej potrzebną inwestycję można opóźniać bez końca. I zawsze jest jakieś fajne i dowcipne uzasadnienie każdej zwłoki. Żeby nie było, że oskarżam UD Bemowo o brak kompetencji, to powyższa teza odnosi się także do najprostszych i najbardziej banalnych inwestycji, które normalnie przeprowadziłby pewnie uczeń klasy maturalnej.
MILION ZŁOTYCH NA PRACE PRZYGOTOWAWAWCZE?? Do urwy nędzy ich totalnie juz popieydolilo, tam trzeba raptem na odcinku 300 metrów zrobić druga jezdnie i ewentualnie postawić sygnalizacje na skrzyżowaniu z narwik. Tam nawet specjalnie nic wyburzać nie trzeba a oni bańkę chcą na same pracę przygotowawcze jak by tam trzeba było nie wiadomo co robić!

Jak 3 slupy i 3 sygnalizatory swietlne z plastiku moga kosztowac kilka milionów ?? !!! to chyba ze zlota jak by byly zrobione. A po drugie ja napisalem tylko o pracach przygotowawczych czyli pieniadzach wydanych na jakies pseudo ekspertyzy....
A poważnie - przy wyjeździe z Narwik nie powinno być ani lewoskrętów , ani przejścia dla pieszych , ani przystanków autobusowych. Przystanki powinny być przy S8 , tam też przejście nadziemne z łagodną pochylnią dla pieszych i rowerów od stawu wzdłuż nasypu kolejowego z jednej i po drugiej stronie Lazurowej.
więcej