REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Dwie jezdnie po trzy pasy z Warszawy do Łodzi? Najpierw konsultacje rynkowe

  30 grudnia 2021

alt='Dwie jezdnie po trzy pasy z Warszawy do Łodzi? Najpierw konsultacje rynkowe'
źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do poszerzenia autostrady A2.

REKLAMA

Według zapowiedzi GDDKiA poszerzenie autostrady będzie polegać na dodaniu pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni na odcinku o długości ok. 89 km między Warszawą a Łodzią. Do wykorzystania jest szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady.

Poszerzą A2

Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma w przyszłości ułatwić dojazd m.in. do lotniska planowanego w Baranowie.

- Taki projekt mamy pierwszy raz w Polsce, gdzie będziemy dobudowywali pasy przy dużym ruchu - mówi generalny dyrektor Tomasz Żuchowski. - W historii jeszcze takiego czegoś nie było, w związku z tym chcemy przeprowadzić te konsultacje na odpowiednim etapie. Na bazie konsultacji chcemy się do tego projektu jak najlepiej przygotować, tak aby czas realizacji inwestycji, dobór rozwiązań, jak również sama realizacja przebiegły jak najsprawniej, minimalizując uciążliwości dla kierowców oraz budowniczych. Chcemy wyjść z takim rozwiązaniem niestandardowym, czyli przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe z zainteresowanymi firmami, które chciałyby wystartować w przetargu na realizację tego zadania, czyli potencjalnie rozbudować tę drogę. Przedstawimy projekt, jak my go widzimy i za sprawą wymiany wiedzy z zainteresowanymi firmami jak najlepiej go dopracujemy.

Kup bilet

Przygotowania do inwestycji

W ramach konsultacji poruszonych zostanie pięć obszarów: odnawialne źródła energii, czasowa organizacja ruchu, organizacja robót, wykorzystanie destruktu, kanały technologiczne po punktach poboru opłat i weryfikacja w zakresie uzyskania niezbędnych odstępstw od przepisów.

- W ramach wymiany wiedzy i doświadczeń chcemy uzyskać i wdrożyć rozwiązania związane z technologią odnawialnych źródeł energii zapewniające jak największą samowystarczalność energetyczną autostrady A2 oraz obwodów utrzymania autostrady i miejsc obsługi podróżnych, czyli związane z zapewnieniem maksymalnego obniżenia kosztów zużywanej energii - informuje GDDKiA. - W ramach budowy autostrady A2 wykonane zostały kanały technologiczne w miejscach lokalizacji punktów poboru opłat. W jaki sposób można wykorzystać wolne przestrzenie pod drogą? Nabór zgłoszeń będzie prowadzony do 17 stycznia, a zakończenie konsultacji planowane jest wstępnie na połowę marca.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# kierowca bombowca

31.12.2021 09:04

A po co budować dodatkowe pasy ? Żeby nie było spowolnień w piątki ?
Zlikwidować awaryjny , wymalować 3 pasy , zdjąć znaki "Autostrada". Będzie czasami trochę wolniej ale ciszej , bezpieczniej i z mniejszą emisją spalin

 Taltos2

04.01.2022 11:12

Po pierwsze, nawet ekspresówka MUSI mieć pas awaryjny. Po drugie, wszystkie autostrady w Polsce będą płatne, pytanie retoryczne tylko, czy najpierw poszerzą A2 czy wprowadzą opłaty i wtedy dołożą przebudowę... Nagród nie przewidziano
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA