REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Pięć lat temu ZDM obiecał remont trzech ulic. "Bielany nie są zapomniane"

  31 sierpnia 2021

alt='Pięć lat temu ZDM obiecał remont trzech ulic. "Bielany nie są zapomniane"'
źródło: TuStolica.pl, ZDM

Warszawiacy wciąż nie mogą doczekać się przebudowy ciągu Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego. Zapytaliśmy drogowców o losy zapowiadanej inwestycji.

REKLAMA

Przebudowa Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego była zapowiada przez Zarząd Dróg Miejskich na rok... 2017. Pierwotnie drogowcy zamierzali zająć się drogą rowerową, zbudowaną kilkanaście lat temu niezgodnie z przepisami. Ostatecznie zakres prac został znacznie rozszerzony. W 2016 roku odbyły się konsultacje z mieszkańcami, którzy od tej pory czekają na rozpoczęcie przebudowy.

- Przebudowa ulic w naszym przekonaniu stanowi jedno z najistotniejszych wyzwań inwestycyjnych w tej części Warszawy, które powinno zostać podjęte niezwłocznie i zakończone jeszcze w obecnej kadencji [do 2023 roku - red.] - piszą warszawscy radni Dariusz Figura i Tomasz Herbich. - Czy władze miasta biorą pod uwagę fakt, że przy ciągu trzech ulic mieści się m.in. jedyny wyjazd z dużej części osiedla Piaski oraz że w pobliżu Rudnickiego i Perzyńskiego powstaną niedługo dwie nowe inwestycje deweloperskie?

Rudnickiego, Perzyńskiego, Podczaszyńskiego - kiedy remont?

- Na ciągu Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego miała powstać brakująca trasa rowerowa, ale w ramach opracowywania dokumentacji zakres prac się powiększał, bo te ulice potrzebują kompleksowych zmian, łącznie z remontem chodników, wyznaczeniem miejsc postojowych, itd. - przypomina Jakub Dybalski, rzecznik ZDM. - Dokumentację projektową mamy gotową. Próbujemy zdobyć finansowanie.

Przy okazji przebudowy na skrzyżowaniu Rudnickiego i Kochanowskiego zlikwidowana zostanie stara sygnalizacja świetlna. W zamian powstanie tzw. rondo turbinowe. Kierowcy będą wybierać odpowiedni dla swojego kierunku jazdy pas ruchu już przed skrzyżowaniem, co znacznie zmniejszy ryzyko kolizji i upłynni ruch. Po wschodniej stronie Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego powstanie asfaltowa droga rowerowa, której przebieg nie będzie całkowicie pokrywać się z nieformalną "ścieżką" z czerwonej kostki. Również chodniki i zatoki autobusowe będą remontowane. Wszystkie przejścia i przejazdy przez mniejsze ulice (np. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej) zostaną wyniesione do poziomu chodnika a na skrzyżowaniu Rudnickiego z Broniewskiego powstanie komplet przejazdów rowerowych. Z kolei na Rudnickiego i Perzyńskiego wybudowane zostaną parkingi.

Kup bilet

"Bielany nie są zapomniane"

Od początku 2017 roku do zadań ZDM wprowadzono wiele nowych inwestycji, na czele z mostem pieszym z Pragi na bulwary, za który samorząd zapłaci co najmniej 90 mln zł. Można odnieść wrażenie, że drogi na Bielanach ciągle spadają w kolejce po pieniądze.

- Na Bielanach realizujemy obecnie jedną z największych inwestycji, czyli ulicę Sokratesa - odpowiada rzecznik drogowców. - Mniejsze rzeczy na Kasprowicza, Wólczyńskiej, Marymonckiej, Conrada i Przy Agorze albo właśnie się dzieją, albo niedługo zaczną. Nie uważam, że Bielany są zapomniane.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Jam %u0141asica

31.08.2021 13:34

Inwestycje polegające na zwężaniu ulic i montowaniu progów. Nic więcej. Banda nieudaczników.

# Beznicku

31.08.2021 22:05

Taaa,takich obiecanych remontów jeet wiecej,np. Ul.Opalin,chyba ze 3 lata temu Burmistrz obwieszczał początek remontu,do dziś się nie wydarzył. A stan Rudnickiego i Perzyńskiego jest fatalny,ale nic to trzeba zwęzić Sokratesa,nie ma nic pilniejszego

# pimol

01.09.2021 09:42

#Beznicku napisał(a) 31.08.2021 22:05
Taaa,takich obiecanych remontów jeet wiecej,np. Ul.Opalin,chyba ze 3 lata temu Burmistrz obwieszczał początek remontu,do dziś się nie wydarzył. A stan Rudnickiego i Perzyńskiego jest fatalny,ale nic to trzeba zwęzić Sokratesa,nie ma nic pilniejszego

Bo ZDM ma teraz nowy program działania. Zamiast remontować ulice - to je zwęża. Miejskim ratuszem rządzi grupa ideologów. Urbaniści i specjaliści transportu wyszli z mody.

REKLAMA

# chomik

04.09.2021 00:51

Oczywiście, Sokratesa najpierw trzeba zrobić bo - jak słusznie ktoś zauważył - to jest po linii ideologicznej obecnych władz W-wy.
Potem w kolejce do zwężenia jest Broniewskiego. Najpewniej bez wyczekiwanego przebicia do Wólczyńskiej bo na to poczekamy jeszcze ze 20 lat.
A w temacie Rudnickiego coś może się ruszy przed wyborami. Projekt pewnie będzie uwzględniał progi zwalniające co 150m. i ścieżkę rowerową szerszą od chodnika.
Wciąż narzekamy a przecież Warszawa "cały czas pięknieje w oczach"...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024