Pięć lat temu ZDM obiecał remont trzech ulic. "Bielany nie są zapomniane"
31 sierpnia 2021
Warszawiacy wciąż nie mogą doczekać się przebudowy ciągu Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego. Zapytaliśmy drogowców o losy zapowiadanej inwestycji.
Przebudowa Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego była zapowiada przez Zarząd Dróg Miejskich na rok... 2017. Pierwotnie drogowcy zamierzali zająć się drogą rowerową, zbudowaną kilkanaście lat temu niezgodnie z przepisami. Ostatecznie zakres prac został znacznie rozszerzony. W 2016 roku odbyły się konsultacje z mieszkańcami, którzy od tej pory czekają na rozpoczęcie przebudowy.
- Przebudowa ulic w naszym przekonaniu stanowi jedno z najistotniejszych wyzwań inwestycyjnych w tej części Warszawy, które powinno zostać podjęte niezwłocznie i zakończone jeszcze w obecnej kadencji [do 2023 roku - red.] - piszą warszawscy radni Dariusz Figura i Tomasz Herbich. - Czy władze miasta biorą pod uwagę fakt, że przy ciągu trzech ulic mieści się m.in. jedyny wyjazd z dużej części osiedla Piaski oraz że w pobliżu Rudnickiego i Perzyńskiego powstaną niedługo dwie nowe inwestycje deweloperskie?
Rudnickiego, Perzyńskiego, Podczaszyńskiego - kiedy remont?
- Na ciągu Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego miała powstać brakująca trasa rowerowa, ale w ramach opracowywania dokumentacji zakres prac się powiększał, bo te ulice potrzebują kompleksowych zmian, łącznie z remontem chodników, wyznaczeniem miejsc postojowych, itd. - przypomina Jakub Dybalski, rzecznik ZDM. - Dokumentację projektową mamy gotową. Próbujemy zdobyć finansowanie.
Przy okazji przebudowy na skrzyżowaniu Rudnickiego i Kochanowskiego zlikwidowana zostanie stara sygnalizacja świetlna. W zamian powstanie tzw. rondo turbinowe. Kierowcy będą wybierać odpowiedni dla swojego kierunku jazdy pas ruchu już przed skrzyżowaniem, co znacznie zmniejszy ryzyko kolizji i upłynni ruch. Po wschodniej stronie Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego powstanie asfaltowa droga rowerowa, której przebieg nie będzie całkowicie pokrywać się z nieformalną "ścieżką" z czerwonej kostki. Również chodniki i zatoki autobusowe będą remontowane. Wszystkie przejścia i przejazdy przez mniejsze ulice (np. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej) zostaną wyniesione do poziomu chodnika a na skrzyżowaniu Rudnickiego z Broniewskiego powstanie komplet przejazdów rowerowych. Z kolei na Rudnickiego i Perzyńskiego wybudowane zostaną parkingi.
"Bielany nie są zapomniane"
Od początku 2017 roku do zadań ZDM wprowadzono wiele nowych inwestycji, na czele z mostem pieszym z Pragi na bulwary, za który samorząd zapłaci co najmniej 90 mln zł. Można odnieść wrażenie, że drogi na Bielanach ciągle spadają w kolejce po pieniądze.
- Na Bielanach realizujemy obecnie jedną z największych inwestycji, czyli ulicę Sokratesa - odpowiada rzecznik drogowców. - Mniejsze rzeczy na Kasprowicza, Wólczyńskiej, Marymonckiej, Conrada i Przy Agorze albo właśnie się dzieją, albo niedługo zaczną. Nie uważam, że Bielany są zapomniane.
(dg)