REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Pechowe skrzyżowanie czy nieudolność kierowców? Notoryczne stłuczki
REKLAMA

źródło: Straż Pożarna, mł. kpt. Łukasz Duszyński


REKLAMA

Pechowe skrzyżowanie czy nieudolność kierowców? Notoryczne stłuczki

Na skrzyżowaniu Radiowej z Wrocławską bardzo często dochodzi do kolizji. Zapowiadane od lat zmiany w organizacji ruchu wciąż pozostają jedynie na papierze.

REKLAMA

Kolizje i wypadki na skrzyżowaniu Radiowej i Wrocławskiej zdarzają się nagminnie. Mieszkańcy już od kilku lat podkreślają, że koniecznie są tu oddzielne światła do skrętu w lewo. Sugerowali też tańsze rozwiązania: instalację luster czy też postawienie dodatkowych oznaczeń odnośnie zasad wymijania się. Tymczasem Zarząd Dróg Miejskich półtora roku temu odrzucił dwie z trzech propozycji. Jak tłumaczyli drogowcy, lustra drogowe stosuje się wyłącznie w wąskich przejazdach z ograniczoną widocznością, ponieważ bardzo zniekształcają obraz. Na rozległych skrzyżowaniach, takich jak Wrocławskiej z Radiową, mogą przyczynić się do spadku bezpieczeństwa. Drogowcy nie chcą także dodatkowego oznakowania, ponieważ nie uważają tego miejsca za "trudne do pokonania".



REKLAMA

"Bardzo często dochodzi do wypadków"

Okazją do zmian miała być modernizacja sygnalizacji świetlnej. Tramwaje Warszawskie chciały, by składy przejeżdżały tędy z priorytetem, na tzw. zielonej fali. - Przy okazji na skrzyżowaniu Radiowej i Wrocławskiej pojawi się pas do skrętu w lewo i do zawracania - swego czasu na naszych łamach zapowiadał Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Jednak mijają miesiące i nic w tej kwestii się nie zmienia.

- Bardzo często dochodzi tu do wypadków. Już w 2018 roku miały być tam zrobione światła kierunkowe. Niezależnie od tego, jaką winę ponoszą nieostrożni kierowcy, skrzyżowanie jest bardzo problematyczne i wymaga tych zmian - pisze do urzędników radna Marta Sylwestrzak.



REKLAMA

Nie ma pieniędzy

- Pierwotny plan nie zostanie wdrożony ze względu na koszty. Niestety ograniczenia budżetu dotknęły nasze inwestycje. Nie tylko tę. Pracujemy nad rozwiązaniem, w którym uda się zmienić organizację ruchu (wprowadzić priorytety dla tramwajów i wydzielić lewoskręty z zawracaniem na ciągu Radiowej) bez przebudowy skrzyżowania, jedynie z remontem sygnalizacji - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz.

(DB)


  • Poleć
  • Polub Tu Bemowo
  • Udostępnij





29.10.2020 18:50 #Prawo
Jak się nie zna przepisów to i są wypadki
29.10.2020 19:37 #BemowoIV
Dokładnie. Skrzyżowanie jest zupełnie normalne. Przede wszystkim jest coraz częstsze wymuszanie pierwszeństwa przez skręcających w lewo + auta jadące na wprost w dużej mierze jadą z większą prędkością niż dozwolona. Stąd wypadki jak spotka się takich dwóch...
29.10.2020 22:38 #A.NT
Skrzyżowanie może i jest normalne, ale widoczność na nim słaba, szczególnie jeśli jadący w stronę Koła skręca w lewo we Wrocławską. Wypadki są non stop. A Tramwaje odpowiadają, że brak remontu to wina ZDM, bo nie chcą współfinansować inwestycji. Więc pewnie jeszcze trochę podyskutują :(
30.10.2020 08:41 #1s22s22p63s23p3
Przede wszystkim jest coraz częstsze wymuszanie pierwszeństwa przez skręcających w lewo + auta jadące na wprost w dużej mierze jadą z większą prędkością niż dozwolona.

może dlatego, ze auta jadące na wprost w dużej mierze jadą z większą prędkością niż dozwolona?
skrzyżowanie jest trudne. Świadczą o tym statystyki wypadków.. koniec dyskusji.
30.10.2020 08:42 #ejsomnd
oczywiście - jak zawsze brak funduszy. ale postawić idiotyczne zwężenia mogli? wstawić masakryczne progi zwalniające na obrońców tobruku również ? swoją drogą jakość mają taką, że co 3 miesiące je remontują. co za kretyni tam pracują ?
dobrze ktoś napisał - skrzyżowanie jest normalne, natomiast widoczność jest dramatyczna
jadąc w kierunku koła, skręcając w lewo nic nie widać ze względu na barierki na przystanku tramwajowym, a długie oczekiwanie do skrętu jest stresujące dla niektórych osób ponieważ stoi się do skrętu na środku torowiska
jak ja jeżdżę 50k km rocznie to sobie poradzę
ale moja Żona, która jeździ regularnie, ale na mniej skomplikowanych trasach, już nie
REKLAMA
30.10.2020 08:48 #ejsomnd
o spowalniaczach wspominałem oczywiście na obozowej - nie uściśliłem
30.10.2020 13:06 #MAGIK
A czy to jest jedyne takie skrzyżowanie w Warszawie, Polsce i na świecie? Nie, i tam wypadków, aż tak częstych nie ma. Jak siedzi delikwent za kierownicą i ma w głowie zakodowane, że on musi przejechać pierwszy, bo się śpieszy do domu, bo nie wiem klan, policjanci czy coś podobnego i on musi to obejrzeć to tak jest.
30.10.2020 21:57 #Dziadek parkingowy
#ejsomnd napisał(a) 30.10.2020 08:42

jak ja jeżdżę 50k km rocznie to sobie poradzę ale moja Żona, która jeździ regularnie, ale na mniej skomplikowanych trasach, już nie
To niech kobita sprzeda samochód, odda prawo jazdy i jeździ taksówką.
01.11.2020 01:47 #Rex
Zupełnie zwykłe, spokojne i łatwe skrzyżowanie. Dużo miejsca i spokój. Dajcie spokój, z daleka czuć, że ktoś chce na nim zarobić...
02.11.2020 13:40 #.._...
#Dziadek parkingowy napisał(a) 30.10.2020 21:57

To niech kobita sprzeda samochód, odda prawo jazdy i jeździ taksówką.
Zawsze może też jechać inną trasą, jeśli ta przekracza te możliwości.
REKLAMA
02.11.2020 22:24 #Dziadek parkingowy.
Kiedyś moja znajoma dojeżdżała codziennie samochodem do pracy w mieście powiatowym, około trzydziestu kilometrów w jedną stronę. Zawsze jednak wracała częściowo inną trasą, a to dlatego że jadąc zarówno w jedną jak i w drugą stronę ani razu nie musiała skręcać w lewo - zawsze tylko w prawo. Wyliczyłem, że codziennie przez takie kręcenie robiła około sześciu kilometrów więcej niż gdyby jechała najkrótszą drogą. A trwało to jakieś osiem lat...
03.11.2020 15:58 #Bemowianka
Przejeżdżam przez to skrzyżowanie kilka razy w tygodniu i nie rozumiem o co chodzi z tymi wypadkami, bo rzeczywiście zdarzają się tu często. A skrzyżowanie jest w miarę proste. Jedyna trudność przy lewoskręcie pojawia się w momencie gdy z przeciwka do lewoskrętu ustawi się autobus, bo wtedy widoczność dla skręcających w lewo w przeciwnym kierunku jest słaba. Dodatkowo, żeby wykonać lewoskręt z Radiowej we Wrocławską należy uważać na tramwaje, które też mają zielone światło i może to tak stresuje mniej doświadczonych kierowców.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA