REKLAMA

Bemowo

interwencja »

 

Dzikie parkowanie w okolicy bemowskiego metra. "Bez P+R będzie tylko gorzej"

  14 maja 2024

alt='Dzikie parkowanie w okolicy bemowskiego metra. "Bez P+R będzie tylko gorzej"'
zdjęcie czytelnika

W okolicach bemowskiego ratusza i - póki co - jedynej stacji metra w dzielnicy problem dzikiego parkowania mocno rzuca się w oczy. Sytuację z parkowaniem na Bemowie można rozwiązać budując zapowiadane od lat parkingi park&ride przy nowo budowanych stacjach metra. Jeśli nie powstaną na czas, dzielnica utonie w morzu aut.

REKLAMA

- Proszę o opisanie problemu dzikiego parkowania na ulicy Kossutha na Bemowie, tuż przed urzędem dzielnicy, przed wejściem do stacji metra. Codziennie samochody parkują tu na trawniku, który zmienił się w klepisko, oraz na chodniku, utrudniając przejście pieszym - napisał do nas mieszkaniec. Dodał, że jest to o tyle bulwersujące, że dzieje się naprzeciwko bemowskiego ratusza i "nikogo z urzędników ten problem nie interesuje". Na dole parking, na górze mieszkania. Tak powinno być obok metra Na dole parking, na górze mieszkania. Tak powinno być obok metra
W budżecie miasta brakuje milionów na budowę węzłów przesiadkowych na Górczewskiej i Połczyńskiej. Rozwiązaniem problemu może być współpraca z prywatnymi firmami.

Domyślamy się, że naszemu czytelnikowi nie chodzi o doraźne działanie strażników miejskich, którzy przyjadą na miejsce i wlepią mandaty, tylko o realne rozwiązanie problemu parkowania na terenie Bemowa, który będzie narastał, o czym pisaliśmy już w 2019 roku.

Lazurowa i Karolin czekają na parkingi wielopoziomowe

"Jeśli przy Górczewskiej i Połczyńskiej nie powstaną duże parkingi przesiadkowe, Jelonki i Górce mogą zostać zalane autami spoza Warszawy" - przestrzegaliśmy, a nasze spostrzeżenia czerpaliśmy z doświadczeń sąsiednich Bielan. Informowaliśmy, że najsensowniejszym rozwiązaniem byłaby budowa trzech parkingów park&ride przy nowo powstałych stacjach metra. Okazało się jednak, że bemowskie inwestycje nie były i nadal nie są priorytetem dla miasta. Zarząd Transportu Miejskiego najzwyczajniej nie dostał na nie pieniędzy. Dla władz miasta ważniejsze były inne inwestycje - budowa Muzeum Sztuki Nowoczesnej za ok. 400 mln zł, remont Sali Kongresowej za 450 mln zł, kładka pieszo-rowerowa za 150 mln zł.

Kup bilet

Jelonki, Górce i Karolin czeka los Wrzeciona?

Budowa parkingów P+R przy stacjach metra Lazurowa i Karolin jest pilną inwestycją. Jeśli oba parkingi nie zostaną otwarte równolegle z metrem, Jelonki, Górce i Karolin czeka los Wrzeciona. Mieszkańcy tego osiedla od 2008 roku, od powstania stacji Młociny, nieustannie zmagają się z parkowaniem samochodów z Białołęki i spoza Warszawy. Na parkingu P+R przy Nocznickiego jest - po trzech rozbudowach - prawie 1600 miejsc, ale to wciąż za mało.

Ostatnia stacja II linii metra (Karolin) powstanie przy skrzyżowaniu Połczyńskiej i Sochaczewskiej, w pobliżu pętli autobusowej i hipermarketu. ZTM przewiduje budowę w tym miejscu dużego węzła przesiadkowego, będącego odpowiednikiem Młocin dla zachodniej Warszawy. W planach jest nowa pętla autobusowa, mogąca przyjąć dziesięć autobusów przegubowych jednocześnie, oraz kolejnych dziesięć stanowisk dla autokarów dalekobieżnych. Powstałyby także: poczekalnia, toalety, pomieszczenie do przewijania dzieci, lokale usługowe i gastronomiczne oraz miejsca kiss&ride.

Parking P+R miałby początkowo mieścić 1000 samochodów, ale projekt ma uwzględniać możliwość rozbudowy o kolejnych 1000 miejsc. Podobny obiekt jest planowany przy skrzyżowaniu Górczewskiej z Lazurową, obok stacji Lazurowa - tam miałoby parkować 800 aut, a w razie rozbudowy - 1500. Problem w tym, że budowa metra posuwa się w solidnym tempie, zaś warszawski ZTM nie nadąża za postępami tych prac.

REKLAMA

Na Lazurowej i Karolinie powstaną parkingi prowizoryczne

- Jeśli chodzi o parkingi docelowe, ZTM jest w posiadaniu większości dokumentów przygotowawczych do realizacji parkingów: koncepcji architektoniczno-budowlanych węzłów przesiadkowych, studium wykonalności, programów funkcjonalnych. Wystąpiliśmy o wydanie decyzji środowiskowych dla obydwu obiektów. Z uwagi na złożoność inwestycji i ich potencjalne oddziaływanie na środowisko - Biuro Ochrony Środowiska m.st. Warszawy wydało postanowienia o konieczności sporządzenia raportów oceny oddziaływania na środowisko, zarówno dla węzła Karolin, jak i dla węzła Lazurowa. W tym roku planujemy pozyskać te dokumenty. Obecnie w budżecie miasta nie ma pieniędzy na budowę, a jedynie na prace przygotowawcze - informuje z rozbrajającą szczerością rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

To właśnie dlatego ZTM rozpoczął działania zmierzające do organizacji w rejonie stacji Karolin i Lazurowa tymczasowych parkingów przesiadkowych (na wzór parkingu przy stacji Kondratowicza), które mają rozpocząć funkcjonowanie od momentu otwarcia tych stacji metra do czasu wybudowania docelowych obiektów.

DB/DG

.
 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Wwa

14.05.2024 11:48

Jako członek SM Górczewska dziwię się Radzie Nadzorczej i kolejnemu Zarządowi SM, że odpuścił sobie temat parkowania aut niemieszkańców na terenie SM. Oprócz wymienionego w artykule problemu dochodzi sprawa parkowania osób dowożących dzieci do szkół i przedszkoli, właścicieli licznych pawilonów handlowych, przychodni zdrowia czy imprezowiczów Parku Górczewska.

# XYZ

14.05.2024 12:15

Tempo budowania przez ratusz parkingów P+R jest żałosne.

# Kaja

14.05.2024 19:03

Mieszkańcy wcale nie chcą parkingu między blokami na Górczewskiej. Takie węzły powinny powstawać na obrzeżach miasta. Mieszkańcy Babic i okolic mogą zbudować sobie parking na polu prze Decathlonie.

REKLAMA

# jkk

14.05.2024 19:36

Sprawa parkowania wygląda fatalnie w skali całego niemal kraju. Niestety, większość z nas oczekuje możliwości parkowania za darmo dlatego budowa płatnych parkingów rzadko kiedy się opłaca. Ostatnio w Katowicach wprowadzono opłaty na zbudowanym przez miasto parkingu i znacząco spadła ilość chętnych do korzystania z parkingu. Do tego wszystkiego dochodzi społeczna tolerancja parkowania byle gdzie i byle jak. Służby powołane do pilnowania porządku przy parkowaniu są skuteczne jedynie szczątkowo. Nie dziwi zatem, że władze naszego miasta nie spieszą się z budową parkingów, wolą wydać pieniądze na inne cele.

# Marian

14.05.2024 19:59

Niech zgadnę, Czask rozwiąże problem likwidując parking.

# Dziadek parkingowy

14.05.2024 22:43

#Marian napisał(a) 14.05.2024 19:59
Niech zgadnę, Czask rozwiąże problem likwidując parking.
Jak można zlikwidować coś, czego nie ma? Artykuł przecież odnosi się do braku parkingów.

REKLAMA

# Czasku

14.05.2024 23:36

Oczywiście miasto miałoby zbudować darmowy parking, aby jaśnie-państwo kierowcy zechcieli wgl wjechać.
Spróbuj tylko pobrać pińdzisiat groszy, to wrzask będzie jakby dzieci odbierali.
Acha, pamiętajcie że kierowcy są ciemiężeni na każdym kroku, nawet na trójpasmowej Górczewskiej.

# zjelonek

15.05.2024 12:13

Na kossutha miał być kontrapas dla rowerów. To wynik głosowania na budzet obywetelski już nie wiem ile lat temu.
Więc może przy okazji realizacji przebudować tą ulice tak żeby były skośne stanowiska parkingowe do parkowania tyłem.
Szkoda ze nie zrobiono tego przy porządkowaniu terenu po zakończeniu budowy metra.
Ten sam problem jest na Doroszewskiego gdzie Turcy zajęli część parkingów a na dodatek pomimo zakazu zatrzymywania się i zakazu wjazdu ciężarówek parkują ciężarówki w oczekiwaniu na wjazd na teren budowy metra.

# Andy2288

16.05.2024 06:57

#jkk napisał(a) 14.05.2024 19:36
Sprawa parkowania wygląda fatalnie w skali całego niemal kraju. Niestety, większość z nas oczekuje możliwości parkowania za darmo dlatego budowa płatnych parkingów rzadko kiedy się opłaca. Ostatnio w Katowicach wprowadzono opłaty na zbudowanym przez miasto parkingu i znacząco spadła ilość chętnych do korzystania z parkingu. Do tego wszystkiego dochodzi społeczna tolerancja parkowania byle gdzie i byle jak. Służby powołane do pilnowania porządku przy parkowaniu są skuteczne jedynie szczątkowo. Nie dziwi zatem, że władze naszego miasta nie spieszą się z budową parkingów, wolą wydać pieniądze na inne cele.
Powinno być jak w wielu innych stolicach, np Londynie, Tokio czy Madrycie gdzie nie można zarejestrować pojazdu gdy nie ma się miejsca do jego parkowania czyli prywatnego garażu, albo miejsca postojowego w garażu podziemnym a nie jak u nas gdzie teren publiczny i drogi publiczne stają się miejscem przechowywania prywatnej własności czyli pojazdu. Jak nie masz gdzie go przechowywać to nie powinieneś go mieć i tyle w temacie. Samochód nie jest prawem tylko obowiązkiem obywatela.

REKLAMA

# Alex.

16.05.2024 07:32

Tam notorycznie wszystko jest zastawione pojazdami z tych starych blokowisk, trzeba by wybudować parkingi naziemne wielopoziomowe ay uwolnić drogi

# Gość

16.05.2024 12:28

Budowa P+R ma sens ale na końcowej stacji metra czyli Karolin. Po co te auta mają wjeżdżać do miasta i jeszcze bardziej korkować skoro już na obecną chwilę jest z tym problem?

# jkk

16.05.2024 16:57

Sprawa parkowania pojazdów powinna zostać uporządkowana w skali całego kraju. Kierowcy muszą sobie zdać sprawę z tego, że opłata za parkowanie jest częścią kosztów posiadania samochodu. Samochód nie może być bezdomny, musi mieć swój adres "zamieszkania". Chodniki nie mogą być miejscem parkowania samochodów, one są przeznaczone z definicji do obsługi ruchu pieszego. Parkowanie pojazdów na prywatnym terenie musi być uzgodnione z właścicielem tego terenu.
Władze miasta nie mogą wydawać zgody na parkowanie pojazdów na ulicy, kiedy nie są wykupione od lat wybudowane zgodnie z planem miejscowym miejsca na terenie osiedli przy tych ulicach (np. Coopera). SM powinna reagować każdorazowo w przypadku zauważenia nieprawidłowo parkującego samochodu, wtedy kierowcy nie będą czuć się bezkarnie.
To wszystko winno zostać spełnione aby spełniać minimum niezbędne do spowodowania opłacalności budowy parkingów. Z parkingami przy stacjach metra jest jeszcze dodatkowe "ale", z której kieszeni je finansować - z pieniędzy na budowę metra czy też miasto ma na ten cel przeznaczyć inne środki.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe