P+R Żerań: jak długo i jak drogo można budować parking?
9 marca 2020
Żeby zbudować parking, trzeba zdobyć pozwolenia i ułożyć betonową kratkę. Gdy buduje samorząd, sprawa jest nieskończenie bardziej skomplikowana.
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, parking P+R obok stacji SKM Żerań jest nadal w fazie projektowania. Prace w terenie mają rozpocząć się w drugiej połowie roku bieżącego, a zakończyć w roku przyszłym. O wyjątkowo drogiej inwestycji przy Marywilskiej piszemy regularnie od.
Złoty parking. Jak przepłacić szesnaście razy?
Budżet na budowę nowego parkingu P+R na Białołęce urósł o kolejne miliony.
.. półtora roku.
Kosmiczne pieniądze
P+R Żerań nie będzie konstrukcją piętrową, ale jednopoziomowym parkingiem dla 235 samochodów. Mimo to jego budowa będzie kosztować 10,8 mln zł. Dla porównania: według poradnika "Ile kosztuje miasto?" - przygotowanego dla osób składających projekty do budżetu obywatelskiego - koszt budowy miejsca parkingowego to 4 tys. zł. ZTM zapłaci ponad 11 razy więcej, ponieważ parking - zgodnie z wytycznymi z warszawskiego ratusza - ma być wyposażony nie tylko w dodatkowe elementy będące dzisiaj standardem (jak stojaki rowerowe), ale także ładowarkę dla aut elektrycznych (dlaczego z pieniędzy podatników?) czy panele słoneczne.
W 12 minut na Gdański
P+R Żerań powstanie w rejonie skrzyżowania Płochocińskiej i Marywilskiej. Na terenie parkingu będzie można także skorzystać z punktu ładowania samochodów i rowerów elektrycznych. Na stacji Żerań kierowcy i rowerzyści będą mogli przesiąść się do pociągów SKM (S3 i S9) lub Kolei Mazowieckich. Dojazd do Dworca Gdańskiego zajmuje stąd 12-14 minut, natomiast do Dworca Centralnego - 20 minut.
(dg)
.