REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Złoty parking. Jak przepłacić szesnaście razy?

  31 maja 2019

alt='Złoty parking. Jak przepłacić szesnaście razy?'
źródło: ZTM

Budżet na budowę nowego parkingu P+R na Białołęce urósł o kolejne miliony.

REKLAMA

49 tys. zł za stworzenie miejsca dla jednego auta na parkingu zbudowanym w poziomie terenu? W Warszawie to możliwe. 30 maja Rada Warszawy powiększyła budżet P+R Żerań aż o 2,8 mln zł. W powtórzonym przetargu typu "zaprojektuj i zbuduj" zgłosiły się trzy firmy, przy czym najtańsza oferta to 10,8 mln zł. W uproszczeniu oznacza to, że za stworzenie każdego z 220 miejsc zapłacimy 49.038 zł.

Na bogato

Według poradnika "Ile kosztuje miasto?", przygotowanego dla osób składających projekty do budżetu partycypacyjnego, koszt budowy miejsca parkingowego to 4 tys. zł. Zarząd Transportu Miejskiego zapłaci ponad 12 razy więcej, ponieważ parking - zgodnie z wytycznymi z warszawskiego ratusza - ma być wyposażony nie tylko w dodatkowe elementy będące dzisiaj standardem (jak stojaki rowerowe), ale także ładowarkę dla aut elektrycznych (dlaczego z pieniędzy podatników?) czy panele słoneczne.

Z perspektywy kierowcy P+R Żerań nie będzie różnić się niczym od parkingów zbudowanych przy stacjach SKM-ki przez Urząd Dzielnicy Wawer. Tamtejszy ratusz wydzierżawił od kolejarzy tereny będące rezerwą pod przebudowę linii i bezpośrednio przy torach utworzył miejsca parkingowe z tzw. ekokratki, płacąc za każde... ok. 3 tys. zł. Wyszło zatem szesnaście razy taniej, niż na Żeraniu.

Zapraszamy na zakupy

W 12 minut na Gdański

P+R Żerań powstanie w rejonie skrzyżowania Płochocińskiej i Marywilskiej. Na terenie parkingu będzie można także skorzystać z punktu ładowania samochodów i rowerów elektrycznych. Na stacji Żerań kierowcy i rowerzyści będą mogli przesiąść się do SKM-ki linii S3 i S9 lub pociągu Kolei Mazowieckich. Dojazd do Dworca Gdańskiego zajmuje 12-14 minut, natomiast do Dworca Centralnego - 20 minut.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (2)

# Optymianin

05.06.2019 14:41

...a nie można by w standardzie, w jakim powstał niedawno P+R Młociny (ten w ciągu trasy Mostu SC) ?
Jest tam wszystko to, co potrzeba - dojazd asfaltowy, miejsca postojowe z ekokratki betonowej, krawężniki, obrzeża, trawa, ogrodzenie i oznakowanie.

# Pawe%u0142

29.08.2019 09:39

Nie można, bo będzie za tanio.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe