REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Oszczędzanie na komunikacji, czyli co ciąć na Białołęce?

  20 grudnia 2012

alt='Oszczędzanie na komunikacji, czyli co ciąć na Białołęce?'

Rok 2013 zapowiada się pod względem finansowym dla Warszawy niezwykle krucho. Choć od 1 stycznia znacząco rosną ceny biletów, komunikacja będzie mocno okrajana. Miasto chce oszczędzić w ten sposób 190 milionów złotych, kosztem nocnych kursów metra, likwidacji niektórych linii bądź wycięciem kursów mniej popularnych autobusów. Zagrożony jest także największy sukces ostatnich lat w komunikacji - wspólny bilet na autobusy, tramwaje i koleje, także podmiejskie.

REKLAMA

Taka wizja nie podoba się jednak Stowarzyszeniu Integracji Stołecznej Komunikacji, czyli popularnemu SISKOMowi. To chyba najbardziej kompetentna grupa nieurzędowa, która komentuje posunięcia w stołecznej komunikacji publicznej. Trzeba przyznać, że na ogół niezwykle trafnie. Po informacjach o zamrożeniu środków budżetowych SISKOM przygotował własną koncepcję cięć, która pozwoli na oszczędności, a jednocześnie pozwoli w miarę elastycznie przejść pasażerom przez trudny czas zaciskania pasa. Co proponują dla Białołęki?

503 jako ekspres

Zarząd Transportu Miesjkiego planuje likwidację linii 503. Autobusy kursujące między Tarchominem a Ursynowem są świetnym sposobem na dojazd do pracy czy uczelni dla mieszkańców Białołęki. Ich likwidacja to odcięcie wielkiej liczby pasażerów od Sródmieścia, dlatego SISKOM proponuje przekształcenie tej linii w ekspresową E-3, jeżdżącą w godzinach szczytu. Uzasadnienie? - Funkcją uzupełniającą jest realizacja dowozu do metra. Poza godzinami szczytu autobusy są w niewielkim stopniu zapełnione. Przemawia to za przekształceniem linii w linię okresową. Dodatkowo zalecamy zmianę charakteru linii na ekspresowy w celu podniesienia prędkości komunikacyjnej. Przełoży się to na zmniejszenie zapotrzebowania na tabor, a zatem dodatkowe oszczędności miasta. Jednocześnie skrócenie czasu podróży stanowić będzie poprawę oferty dla większości pasażerów. Linia okresowa może być również zawieszana w okresie letniej przerwy wakacyjnej na Uniwersytecie Warszawskim, stanowiącym cel znacznej liczby podróży linią 503 - pisze w swoim piśmie SISKOM. Oszczędności - 8,5 miliona.

Kup bilet

510 - zlikwidować!

Linia 510 realizuje połączenia Tarchomina i Nowodworów z centrum dublując komunikację szynową: metro oraz komunikację tramwajową. Linia taka jest niezgodna z polityką transportową miasta i powinna być zredukowana w pierwszej kolejności - twierdzi SISKOM. Miasto na likwidacji 510 może zaoszczędzić blisko 6 milionów złotych.

REKLAMA

Koniec Z20?

Ta propozycja SISKOM-u najprawdopodobniej będzie miała bardzo wielu przeciwników na wschodniej Białołęce. Z20 jest tam uważane za jeden z lepszych pomysłów ZTM w ostatnbich latach. Likwidując linię Z20, która powstała na czas zamknięcia ulicy Mochtyńskiej podczas budowy kanalizacji, Warszawa zaoszczędzi 4,3 miliona. ZTM obiecywał, że po zakończeniu prac Z20 zostanie, ale stowarzyszenie widzi w tym zły precedens. - Linia stanowi połączenie zastępcze, którego czas funkcjonowania powinien być ograniczony do niezbędnego okresu. Zwracamy uwagę, że w ogólnym przypadku utrzymywanie zmian okresowych na stałe, na wniosek nielicznych pasażerów, jest działaniem generującym niepotrzebne koszty.

Co sądzą nasi Czytelnicy o propozycjach SISKOM? Czekamy na opinie: echo@gazetaecho.pl

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (39)

# Wioletta

20.12.2012 17:40

Witam
Dlaczego rano jadąc z przystanku Metro Młociny - Nowodwory autobusy linni E8 nie zabierają pasażerów. Ostatnio stałem i czekałem około 20 min na autobus 101. Gdy w miedzyczasie z przystanku odjechało kilka E8 w kierunku Nowodwory.

# Si mx

20.12.2012 17:43

A ja ostatnio jechałem wieczorem linią E6 Młociny- Nowodwory.
Sytuacja jak za czasów dojazdów do Marymontu - ścisk tłok i smród

# Tom v

20.12.2012 17:46

Jeszcze niech nam 510 i 503 zabiorą- KARYGODNE

REKLAMA

# gliis

20.12.2012 22:25

Może SISKOM niech zajmie się czymś innym - mądrzejszym i pożytecznym niż głupkowatym doradztwem bo utrudniać życie to każdy potrafi.

# mieszkanka

20.12.2012 22:53

Ja tam bym zabrała jeszcze 101, przecież można spacerkiem po Północnym dojść do metra. To dopiero byłyby oszczędności!

# smokdiplodok

21.12.2012 08:42

'Poza godzinami szczytu autobusy są w niewielkim stopniu zapełnione.'
Czy jeździć autobusem można już tylko w tłoku? Luz, wygoda i komfort pasażerów - to się ztm nie opłaca?
To ja chciałam założyć na forum białołęka wątek o konieczności podniesienia częstotliwości 503 w godzinach szczytu, a tutaj mowa o likwidacji. Skandal!

REKLAMA

# maniekee

21.12.2012 08:46

Póki co SISKOMu nikt w ZTM dotychczas nie słuchał.
Zobaczymy, jak teraz będzie.

# Alek

21.12.2012 08:53

Pilnie oczekuję informacji o czasie wykonania zdjecia zamieszczonego w poprzednim artykule (kontrola policyjna). Sprawą interesuje się Komenda Stoleczna Policji.

# Komentator

21.12.2012 10:13

Tumasz ze swoimi kolesiami z SISKOM próbują likwidować najważniejsze linie na Tarchominie i wywalczona przez mieszkańców Regat linię na Zielonej.

REKLAMA

# On3

21.12.2012 10:28

A po co kopać drugą linię metra- jak nie ma pieniędzy aby pociągi jeździły pierwszą linią :)

# reg

21.12.2012 10:57

Wybaczcie, ale SISKOM chyba lekcji nie odrobił jeśli chodzi o linię Z20. Przed Z20 kursował autobus o podobnej trasie. Zlikwidowano go tylko na czas remontu mostku na Kanale Żerańskim.

# wadera

21.12.2012 11:25

Ja mam wrażenie, że ZTM poluje na linie, które nie są przepełnione pod sufit, o każdej porze dnia i nocy, jakby wyznacznikiem rentowności linii był ścisk i brak komfortu podróżowania pasażerów. Wstyd.

REKLAMA

# oiuy

21.12.2012 12:10

Popatrzcie sobie na kursowanie linii 326 (Z20) - tylko dla dzieci jadących do szkoły i ludzi, którzy kończą pracę najpóźniej o 18. W weekendy to mieszkańcy mają chyba siedzieć na d. i się nie wychylać poza osiedle.
Linię Kobiałka-Płochocińska-Modlińska obiecywano po wyremontowaniu mostku nad Kanałem, oczywiście obietnicy nie spełniono. Łaskawie dano Z20 jak zamknięto Mochtyńską, teraz już obcięli połowę kursów, 120 znów jeździ z mniejszą częstotliwością, a na Płochocińskiej autobusy też coraz rzadziej. Zresztą na spotkaniu z mieszkańcami przedstawiciele zapewniali, że mieszkańców Olesina i Kobiałki ma nie interesować Płochocińska - dla nich jest Z20 i mają sobie dostosować do potrzeb. No to mamy - potrzeby i autobus, który do nich nie przystaje i niedługo zostanie ograniczony jeszcze bardziej (typowo szkolne kursy). Odkąd tu mieszkam komunikacja autobusowa wygląda coraz gorzej a nie lepiej (poza kursowaniem Z20, nawet jeśli było mało punktualne).

# kam

21.12.2012 16:09

niech zlikwiduja wszystkie linie, przeciez i tak wiekszosc ma auta, a jak nie ma to na bank sasiad ma...

# kris

21.12.2012 20:04

zabieranie 503 to jakaś kpina. w godzinach szczytu rano i wieczorem (17-19) jeździ nim bardzo dużo ludzi. Dla mnie to będzie wielki dramat jak mi go zabiorą bo codzienne dojeżdżam nim do śródmieścia do pracy. A ZTM podwyższa ceny biletów, co to ma być? nie zgadzam się?

# niema tranwaju zabrac 510

27.12.2012 01:06

Rozumiem ze jak powstanie tranwaj to linia tranwajowa będzie biec przez most pólnocny - marymoncka - r. radosława - jana pawła II _ pole mokotowskie
wtedy oczywiscie bedzie słuszne zlikwidowanie 510 lecz na obecną chwilę dlaczego mieszkańcy Tarchomina mają ponosić konsekwencje nieudaczników miasta którzy nie potrafią wybudować linii tranwajowej a teraz chcą zabrać 510!!!!
ps. E3 w okresie szczytu? fajny pomysł Ciekawe od kiedy w godz. szczytu jezdzi się na plac zamkowy? nielicząc osób które korzystają z tej linii (503) w dni robocze linia ta jest niezbędna w weekendy!!!

# niema tranwaju zabrac 510

27.12.2012 01:07

mieszkanka nie używam nazwy MOST PÓŁNOCNY bo jeszcze wladze miasta ci wystosują jakąś karę mimo ze podjeli nazwac most msc mimo przeciwu 90% obywateli, oraz mimo tego ze wybudowali most za pieniądze podatników

 Matka_Sławka_z_Gdańska

27.12.2012 09:34, wpis modyfikowany 5 razy,ostatnio 27.12.2012 10:21

Wydaje się Matce ( ... która generalnie nie korzysta z usług komunikacji miejskiej, niech to będzie jasne ), że to właśnie linia 503 winna być skierowana na trasę i most Marii Curie z domu Skłodowskiej i to właśnie ona ( ta linia, nie Maria ) winna skręcać z tej trasy w Marymoncką. W ten sposób połączyłaby nas z Żoliborzem, szpitalem i uczelnią sportową. Oraz trzema stacjami metra: Marymontem, Placem Komuny Paryskiej i Dworcem Gdańskim. Dalej już swoją trasą, ale koniecznie przez Stare Miasto, obok Uniwersytetu i przez Trakt Królewski...dokąd? To do dyskusji. Plany jej likwidacji uznaje Matka za syfilistyczny wikwit chorych umysłów wsiowego bydła urządzającego się na partyjnych posadach w naszym mieście! Podobnie, jak likwidację bezpośredniej komunikacji Tarchomina z Dworcem Centralnym, podrasowanym picowanym remontem przez cweli z Platformy Obywatelskiej, dysponentów dystrybycji publicznych pieniędzy w prywatne kieszenie spolegliwych im kelnerów polskiego biznesu, czytaj: przekrętu. 510 powinno oczywiscie jeździć Modlińską, tak jak dotychczas. Bajka o tym, że na odcinku Marymont-Dworzec dubluje tramwaje, jest kołysanką dla frajera, od którego (MZA, a docelowo cwele z Platformy) oczekują wydania kolejnych pieniędzy na bilet do przesiadki. Z walizkami na kółkach... ha, ha, ha! Powinniśmy pamiętać, że to partyjne bydło wozi swoje zadki samochodami (podobnie, jak Matka, o czym na początku) z tą tylko różnicą, że nie musi pracować "na benzynę", a zapewne równie często na samochód i jego utrzymanie. Co? Towarzyszu Grzegrzółka?
Co jest naszym rzeczywistym problemem w tej chwili? Sądzą Matka, że nalezyte skomunikowanie Zielonej Białołęki ze stacją Metra Młociny i tylko z tą, bo to stąd najkrótsza trasa do komunikacyjnego nerwu miasta. Naturalnym i oczywistym wydaje się linia łącząca pętlę na Żeraniu z Młocinami. 510,186 i 511 zapewni komunikcję Modlińskiej z Marymontem. Ale co z terenami na wschód? Koniecznie należy wstrzymać pociagi na naszych stacjach i zrobić tam trochę lepsze parkingi niż bezpanskie bagno koło interesu ubeków i prezesa spółdzielni mieszkaniowej przy pawilonach na Mehoffera! Właśnie czyta Matka na portalu pezetperowskiego "kosiarza umysłów", niejakiego Mariusza Wu ( pukającego wymalowaną szmatę żebrzącą zaplutym ryjem ze szklanego ekranu o datki na dzieci?) , że partyjne ścierwa wpadają w histeryczne dygotki, bo linia kolejowa na Okęcie jest deficytowa. Ha, ha, ha, a to się peowskie bydło wybudza ze snu! Czy przejachało kiedyś po carskich i poniemieckich torach rozjazdy wokół Warszawy Zachodniej? By po pół godzinie jazdy z Okęcia popędzić 40 km/h w śmierdzące moczem i rdzą perony ( również odpicowanego na tych zasadach ) Śródmieścia? Pociąg lotniskowy:) Z drugiej strony, decyzja o pominięciu miejskich stacji białołęki przez pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej łaczącej przedmieścia północy miasta z jego południem...?! Drodzy Państwo... ha, ha, ha. Przecież to jest oczywiste, że mamy do czynienia z idiotami!? Nasz problem obecnie, to "Zielona Białołęka". Tak! I tu trzeba radzić, Towarzysze! Aby ją należycie skomunkować z Miastem. I zrobić to mądrze, Waldku, Królu Podziemia :) Ot, jest sztuka!

# konstal

28.12.2012 15:27

Należy także przypomnieć jak siskomik z tumaszem wychwalali idiotyczne rozwiązanie przy wjeździe na most (które niestety zostało zrealizowane). Czyli kolizyjne skrzyżowanie z linią tramwajową i wjazdem na most.

 tarantula01

29.12.2012 20:15

Pewne fakty: http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20071008_zdm-kons-.jpg i http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20080508_siskom-proj.pdf trzeba wcześniej sprawdzić, jak się o nich próbuje pisać, zwłaszcza że są dostępne.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe