REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Oszczędzanie na komunikacji, czyli co ciąć na Białołęce?

  20 grudnia 2012

alt='Oszczędzanie na komunikacji, czyli co ciąć na Białołęce?'

Rok 2013 zapowiada się pod względem finansowym dla Warszawy niezwykle krucho. Choć od 1 stycznia znacząco rosną ceny biletów, komunikacja będzie mocno okrajana. Miasto chce oszczędzić w ten sposób 190 milionów złotych, kosztem nocnych kursów metra, likwidacji niektórych linii bądź wycięciem kursów mniej popularnych autobusów. Zagrożony jest także największy sukces ostatnich lat w komunikacji - wspólny bilet na autobusy, tramwaje i koleje, także podmiejskie.

REKLAMA

Taka wizja nie podoba się jednak Stowarzyszeniu Integracji Stołecznej Komunikacji, czyli popularnemu SISKOMowi. To chyba najbardziej kompetentna grupa nieurzędowa, która komentuje posunięcia w stołecznej komunikacji publicznej. Trzeba przyznać, że na ogół niezwykle trafnie. Po informacjach o zamrożeniu środków budżetowych SISKOM przygotował własną koncepcję cięć, która pozwoli na oszczędności, a jednocześnie pozwoli w miarę elastycznie przejść pasażerom przez trudny czas zaciskania pasa. Co proponują dla Białołęki?

503 jako ekspres

Zarząd Transportu Miesjkiego planuje likwidację linii 503. Autobusy kursujące między Tarchominem a Ursynowem są świetnym sposobem na dojazd do pracy czy uczelni dla mieszkańców Białołęki. Ich likwidacja to odcięcie wielkiej liczby pasażerów od Sródmieścia, dlatego SISKOM proponuje przekształcenie tej linii w ekspresową E-3, jeżdżącą w godzinach szczytu. Uzasadnienie? - Funkcją uzupełniającą jest realizacja dowozu do metra. Poza godzinami szczytu autobusy są w niewielkim stopniu zapełnione. Przemawia to za przekształceniem linii w linię okresową. Dodatkowo zalecamy zmianę charakteru linii na ekspresowy w celu podniesienia prędkości komunikacyjnej. Przełoży się to na zmniejszenie zapotrzebowania na tabor, a zatem dodatkowe oszczędności miasta. Jednocześnie skrócenie czasu podróży stanowić będzie poprawę oferty dla większości pasażerów. Linia okresowa może być również zawieszana w okresie letniej przerwy wakacyjnej na Uniwersytecie Warszawskim, stanowiącym cel znacznej liczby podróży linią 503 - pisze w swoim piśmie SISKOM. Oszczędności - 8,5 miliona.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

510 - zlikwidować!

Linia 510 realizuje połączenia Tarchomina i Nowodworów z centrum dublując komunikację szynową: metro oraz komunikację tramwajową. Linia taka jest niezgodna z polityką transportową miasta i powinna być zredukowana w pierwszej kolejności - twierdzi SISKOM. Miasto na likwidacji 510 może zaoszczędzić blisko 6 milionów złotych.

REKLAMA

Koniec Z20?

Ta propozycja SISKOM-u najprawdopodobniej będzie miała bardzo wielu przeciwników na wschodniej Białołęce. Z20 jest tam uważane za jeden z lepszych pomysłów ZTM w ostatnbich latach. Likwidując linię Z20, która powstała na czas zamknięcia ulicy Mochtyńskiej podczas budowy kanalizacji, Warszawa zaoszczędzi 4,3 miliona. ZTM obiecywał, że po zakończeniu prac Z20 zostanie, ale stowarzyszenie widzi w tym zły precedens. - Linia stanowi połączenie zastępcze, którego czas funkcjonowania powinien być ograniczony do niezbędnego okresu. Zwracamy uwagę, że w ogólnym przypadku utrzymywanie zmian okresowych na stałe, na wniosek nielicznych pasażerów, jest działaniem generującym niepotrzebne koszty.

Co sądzą nasi Czytelnicy o propozycjach SISKOM? Czekamy na opinie: echo@gazetaecho.pl

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (39)

# Wioletta

20.12.2012 17:40

Witam
Dlaczego rano jadąc z przystanku Metro Młociny - Nowodwory autobusy linni E8 nie zabierają pasażerów. Ostatnio stałem i czekałem około 20 min na autobus 101. Gdy w miedzyczasie z przystanku odjechało kilka E8 w kierunku Nowodwory.

# Si mx

20.12.2012 17:43

A ja ostatnio jechałem wieczorem linią E6 Młociny- Nowodwory.
Sytuacja jak za czasów dojazdów do Marymontu - ścisk tłok i smród

# Tom v

20.12.2012 17:46

Jeszcze niech nam 510 i 503 zabiorą- KARYGODNE

REKLAMA

# gliis

20.12.2012 22:25

Może SISKOM niech zajmie się czymś innym - mądrzejszym i pożytecznym niż głupkowatym doradztwem bo utrudniać życie to każdy potrafi.

# mieszkanka

20.12.2012 22:53

Ja tam bym zabrała jeszcze 101, przecież można spacerkiem po Północnym dojść do metra. To dopiero byłyby oszczędności!

# smokdiplodok

21.12.2012 08:42

'Poza godzinami szczytu autobusy są w niewielkim stopniu zapełnione.'
Czy jeździć autobusem można już tylko w tłoku? Luz, wygoda i komfort pasażerów - to się ztm nie opłaca?
To ja chciałam założyć na forum białołęka wątek o konieczności podniesienia częstotliwości 503 w godzinach szczytu, a tutaj mowa o likwidacji. Skandal!

REKLAMA

# maniekee

21.12.2012 08:46

Póki co SISKOMu nikt w ZTM dotychczas nie słuchał.
Zobaczymy, jak teraz będzie.

# Alek

21.12.2012 08:53

Pilnie oczekuję informacji o czasie wykonania zdjecia zamieszczonego w poprzednim artykule (kontrola policyjna). Sprawą interesuje się Komenda Stoleczna Policji.

# Komentator

21.12.2012 10:13

Tumasz ze swoimi kolesiami z SISKOM próbują likwidować najważniejsze linie na Tarchominie i wywalczona przez mieszkańców Regat linię na Zielonej.

REKLAMA

# On3

21.12.2012 10:28

A po co kopać drugą linię metra- jak nie ma pieniędzy aby pociągi jeździły pierwszą linią :)

# reg

21.12.2012 10:57

Wybaczcie, ale SISKOM chyba lekcji nie odrobił jeśli chodzi o linię Z20. Przed Z20 kursował autobus o podobnej trasie. Zlikwidowano go tylko na czas remontu mostku na Kanale Żerańskim.

# wadera

21.12.2012 11:25

Ja mam wrażenie, że ZTM poluje na linie, które nie są przepełnione pod sufit, o każdej porze dnia i nocy, jakby wyznacznikiem rentowności linii był ścisk i brak komfortu podróżowania pasażerów. Wstyd.

REKLAMA

# oiuy

21.12.2012 12:10

Popatrzcie sobie na kursowanie linii 326 (Z20) - tylko dla dzieci jadących do szkoły i ludzi, którzy kończą pracę najpóźniej o 18. W weekendy to mieszkańcy mają chyba siedzieć na d. i się nie wychylać poza osiedle.
Linię Kobiałka-Płochocińska-Modlińska obiecywano po wyremontowaniu mostku nad Kanałem, oczywiście obietnicy nie spełniono. Łaskawie dano Z20 jak zamknięto Mochtyńską, teraz już obcięli połowę kursów, 120 znów jeździ z mniejszą częstotliwością, a na Płochocińskiej autobusy też coraz rzadziej. Zresztą na spotkaniu z mieszkańcami przedstawiciele zapewniali, że mieszkańców Olesina i Kobiałki ma nie interesować Płochocińska - dla nich jest Z20 i mają sobie dostosować do potrzeb. No to mamy - potrzeby i autobus, który do nich nie przystaje i niedługo zostanie ograniczony jeszcze bardziej (typowo szkolne kursy). Odkąd tu mieszkam komunikacja autobusowa wygląda coraz gorzej a nie lepiej (poza kursowaniem Z20, nawet jeśli było mało punktualne).

# kam

21.12.2012 16:09

niech zlikwiduja wszystkie linie, przeciez i tak wiekszosc ma auta, a jak nie ma to na bank sasiad ma...

# kris

21.12.2012 20:04

zabieranie 503 to jakaś kpina. w godzinach szczytu rano i wieczorem (17-19) jeździ nim bardzo dużo ludzi. Dla mnie to będzie wielki dramat jak mi go zabiorą bo codzienne dojeżdżam nim do śródmieścia do pracy. A ZTM podwyższa ceny biletów, co to ma być? nie zgadzam się?

REKLAMA

# niema tranwaju zabrac 510

27.12.2012 01:06

Rozumiem ze jak powstanie tranwaj to linia tranwajowa będzie biec przez most pólnocny - marymoncka - r. radosława - jana pawła II _ pole mokotowskie
wtedy oczywiscie bedzie słuszne zlikwidowanie 510 lecz na obecną chwilę dlaczego mieszkańcy Tarchomina mają ponosić konsekwencje nieudaczników miasta którzy nie potrafią wybudować linii tranwajowej a teraz chcą zabrać 510!!!!
ps. E3 w okresie szczytu? fajny pomysł Ciekawe od kiedy w godz. szczytu jezdzi się na plac zamkowy? nielicząc osób które korzystają z tej linii (503) w dni robocze linia ta jest niezbędna w weekendy!!!

# niema tranwaju zabrac 510

27.12.2012 01:07

mieszkanka nie używam nazwy MOST PÓŁNOCNY bo jeszcze wladze miasta ci wystosują jakąś karę mimo ze podjeli nazwac most msc mimo przeciwu 90% obywateli, oraz mimo tego ze wybudowali most za pieniądze podatników

 Matka_Sławka_z_Gdańska

27.12.2012 09:34, wpis modyfikowany 5 razy,ostatnio 27.12.2012 10:21

Wydaje się Matce ( ... która generalnie nie korzysta z usług komunikacji miejskiej, niech to będzie jasne ), że to właśnie linia 503 winna być skierowana na trasę i most Marii Curie z domu Skłodowskiej i to właśnie ona ( ta linia, nie Maria ) winna skręcać z tej trasy w Marymoncką. W ten sposób połączyłaby nas z Żoliborzem, szpitalem i uczelnią sportową. Oraz trzema stacjami metra: Marymontem, Placem Komuny Paryskiej i Dworcem Gdańskim. Dalej już swoją trasą, ale koniecznie przez Stare Miasto, obok Uniwersytetu i przez Trakt Królewski...dokąd? To do dyskusji. Plany jej likwidacji uznaje Matka za syfilistyczny wikwit chorych umysłów wsiowego bydła urządzającego się na partyjnych posadach w naszym mieście! Podobnie, jak likwidację bezpośredniej komunikacji Tarchomina z Dworcem Centralnym, podrasowanym picowanym remontem przez cweli z Platformy Obywatelskiej, dysponentów dystrybycji publicznych pieniędzy w prywatne kieszenie spolegliwych im kelnerów polskiego biznesu, czytaj: przekrętu. 510 powinno oczywiscie jeździć Modlińską, tak jak dotychczas. Bajka o tym, że na odcinku Marymont-Dworzec dubluje tramwaje, jest kołysanką dla frajera, od którego (MZA, a docelowo cwele z Platformy) oczekują wydania kolejnych pieniędzy na bilet do przesiadki. Z walizkami na kółkach... ha, ha, ha! Powinniśmy pamiętać, że to partyjne bydło wozi swoje zadki samochodami (podobnie, jak Matka, o czym na początku) z tą tylko różnicą, że nie musi pracować "na benzynę", a zapewne równie często na samochód i jego utrzymanie. Co? Towarzyszu Grzegrzółka?
Co jest naszym rzeczywistym problemem w tej chwili? Sądzą Matka, że nalezyte skomunikowanie Zielonej Białołęki ze stacją Metra Młociny i tylko z tą, bo to stąd najkrótsza trasa do komunikacyjnego nerwu miasta. Naturalnym i oczywistym wydaje się linia łącząca pętlę na Żeraniu z Młocinami. 510,186 i 511 zapewni komunikcję Modlińskiej z Marymontem. Ale co z terenami na wschód? Koniecznie należy wstrzymać pociagi na naszych stacjach i zrobić tam trochę lepsze parkingi niż bezpanskie bagno koło interesu ubeków i prezesa spółdzielni mieszkaniowej przy pawilonach na Mehoffera! Właśnie czyta Matka na portalu pezetperowskiego "kosiarza umysłów", niejakiego Mariusza Wu ( pukającego wymalowaną szmatę żebrzącą zaplutym ryjem ze szklanego ekranu o datki na dzieci?) , że partyjne ścierwa wpadają w histeryczne dygotki, bo linia kolejowa na Okęcie jest deficytowa. Ha, ha, ha, a to się peowskie bydło wybudza ze snu! Czy przejachało kiedyś po carskich i poniemieckich torach rozjazdy wokół Warszawy Zachodniej? By po pół godzinie jazdy z Okęcia popędzić 40 km/h w śmierdzące moczem i rdzą perony ( również odpicowanego na tych zasadach ) Śródmieścia? Pociąg lotniskowy:) Z drugiej strony, decyzja o pominięciu miejskich stacji białołęki przez pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej łaczącej przedmieścia północy miasta z jego południem...?! Drodzy Państwo... ha, ha, ha. Przecież to jest oczywiste, że mamy do czynienia z idiotami!? Nasz problem obecnie, to "Zielona Białołęka". Tak! I tu trzeba radzić, Towarzysze! Aby ją należycie skomunkować z Miastem. I zrobić to mądrze, Waldku, Królu Podziemia :) Ot, jest sztuka!

REKLAMA

# konstal

28.12.2012 15:27

Należy także przypomnieć jak siskomik z tumaszem wychwalali idiotyczne rozwiązanie przy wjeździe na most (które niestety zostało zrealizowane). Czyli kolizyjne skrzyżowanie z linią tramwajową i wjazdem na most.

 tarantula01

29.12.2012 20:15

Pewne fakty: http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20071008_zdm-kons-.jpg i http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20080508_siskom-proj.pdf trzeba wcześniej sprawdzić, jak się o nich próbuje pisać, zwłaszcza że są dostępne.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
więcej na forum

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni