# Wioletta 20.12.2012 17:40 |
|
Witam
Dlaczego rano jad±c z przystanku Metro M³ociny - Nowodwory autobusy linni E8 nie zabieraj± pasa¿erów. Ostatnio sta³em i czeka³em oko³o 20 min na autobus 101. Gdy w miedzyczasie z przystanku odjecha³o kilka E8 w kierunku Nowodwory. |
# Si mx 20.12.2012 17:43 |
|
A ja ostatnio jecha³em wieczorem lini± E6 M³ociny- Nowodwory.
Sytuacja jak za czasów dojazdów do Marymontu - ¶cisk t³ok i smród |
# Tom v 20.12.2012 17:46 |
|
Jeszcze niech nam 510 i 503 zabior±- KARYGODNE
|
# gliis 20.12.2012 22:25 |
|
Mo¿e SISKOM niech zajmie siê czym¶ innym - m±drzejszym i po¿ytecznym ni¿ g³upkowatym doradztwem bo utrudniaæ ¿ycie to ka¿dy potrafi.
|
# mieszkanka 20.12.2012 22:53 |
|
Ja tam bym zabra³a jeszcze 101, przecie¿ mo¿na spacerkiem po Pó³nocnym doj¶æ do metra. To dopiero by³yby oszczêdno¶ci!
|
# smokdiplodok 21.12.2012 08:42 |
|
'Poza godzinami szczytu autobusy s± w niewielkim stopniu zape³nione.'
Czy je¼dziæ autobusem mo¿na ju¿ tylko w t³oku? Luz, wygoda i komfort pasa¿erów - to siê ztm nie op³aca? To ja chcia³am za³o¿yæ na forum bia³o³êka w±tek o konieczno¶ci podniesienia czêstotliwo¶ci 503 w godzinach szczytu, a tutaj mowa o likwidacji. Skandal! |
# maniekee 21.12.2012 08:46 |
|
Póki co SISKOMu nikt w ZTM dotychczas nie s³ucha³.
Zobaczymy, jak teraz bêdzie. |
# Alek 21.12.2012 08:53 |
|
Pilnie oczekujê informacji o czasie wykonania zdjecia zamieszczonego w poprzednim artykule (kontrola policyjna). Spraw± interesuje siê Komenda Stoleczna Policji.
|
# Komentator 21.12.2012 10:13 |
|
Tumasz ze swoimi kolesiami z SISKOM próbuj± likwidowaæ najwa¿niejsze linie na Tarchominie i wywalczona przez mieszkañców Regat liniê na Zielonej.
|
# On3 21.12.2012 10:28 |
|
A po co kopaæ drug± liniê metra- jak nie ma pieniêdzy aby poci±gi je¼dzi³y pierwsz± lini± :)
|
# reg 21.12.2012 10:57 |
|
Wybaczcie, ale SISKOM chyba lekcji nie odrobi³ je¶li chodzi o liniê Z20. Przed Z20 kursowa³ autobus o podobnej trasie. Zlikwidowano go tylko na czas remontu mostku na Kanale ¯erañskim.
|
# wadera 21.12.2012 11:25 |
|
Ja mam wra¿enie, ¿e ZTM poluje na linie, które nie s± przepe³nione pod sufit, o ka¿dej porze dnia i nocy, jakby wyznacznikiem rentowno¶ci linii by³ ¶cisk i brak komfortu podró¿owania pasa¿erów. Wstyd.
|
# oiuy 21.12.2012 12:10 |
|
Popatrzcie sobie na kursowanie linii 326 (Z20) - tylko dla dzieci jad±cych do szko³y i ludzi, którzy koñcz± pracê najpó¼niej o 18. W weekendy to mieszkañcy maj± chyba siedzieæ na d. i siê nie wychylaæ poza osiedle.
Liniê Kobia³ka-P³ochociñska-Modliñska obiecywano po wyremontowaniu mostku nad Kana³em, oczywi¶cie obietnicy nie spe³niono. £askawie dano Z20 jak zamkniêto Mochtyñsk±, teraz ju¿ obciêli po³owê kursów, 120 znów je¼dzi z mniejsz± czêstotliwo¶ci±, a na P³ochociñskiej autobusy te¿ coraz rzadziej. Zreszt± na spotkaniu z mieszkañcami przedstawiciele zapewniali, ¿e mieszkañców Olesina i Kobia³ki ma nie interesowaæ P³ochociñska - dla nich jest Z20 i maj± sobie dostosowaæ do potrzeb. No to mamy - potrzeby i autobus, który do nich nie przystaje i nied³ugo zostanie ograniczony jeszcze bardziej (typowo szkolne kursy). Odk±d tu mieszkam komunikacja autobusowa wygl±da coraz gorzej a nie lepiej (poza kursowaniem Z20, nawet je¶li by³o ma³o punktualne). |
# kam 21.12.2012 16:09 |
|
niech zlikwiduja wszystkie linie, przeciez i tak wiekszosc ma auta, a jak nie ma to na bank sasiad ma...
|
# kris 21.12.2012 20:04 |
|
zabieranie 503 to jaka¶ kpina. w godzinach szczytu rano i wieczorem (17-19) je¼dzi nim bardzo du¿o ludzi. Dla mnie to bêdzie wielki dramat jak mi go zabior± bo codzienne doje¿d¿am nim do ¶ródmie¶cia do pracy. A ZTM podwy¿sza ceny biletów, co to ma byæ? nie zgadzam siê?
|
# niema tranwaju zabrac 510 27.12.2012 01:06 |
|
Rozumiem ze jak powstanie tranwaj to linia tranwajowa bêdzie biec przez most pólnocny - marymoncka - r. rados³awa - jana paw³a II _ pole mokotowskie
wtedy oczywiscie bedzie s³uszne zlikwidowanie 510 lecz na obecn± chwilê dlaczego mieszkañcy Tarchomina maj± ponosiæ konsekwencje nieudaczników miasta którzy nie potrafi± wybudowaæ linii tranwajowej a teraz chc± zabraæ 510!!!! ps. E3 w okresie szczytu? fajny pomys³ Ciekawe od kiedy w godz. szczytu jezdzi siê na plac zamkowy? nielicz±c osób które korzystaj± z tej linii (503) w dni robocze linia ta jest niezbêdna w weekendy!!! |
# niema tranwaju zabrac 510 27.12.2012 01:07 |
|
mieszkanka nie u¿ywam nazwy MOST PÓ£NOCNY bo jeszcze wladze miasta ci wystosuj± jak±¶ karê mimo ze podjeli nazwac most msc mimo przeciwu 90% obywateli, oraz mimo tego ze wybudowali most za pieni±dze podatników
|
Matka_S³awka_z_Gdañska 27.12.2012 09:34, wpis modyfikowany 5 razy, |
|
Wydaje siê Matce ( ... która generalnie nie korzysta z us³ug komunikacji miejskiej, niech to bêdzie jasne ), ¿e to w³a¶nie linia 503 winna byæ skierowana na trasê i most Marii Curie z domu Sk³odowskiej i to w³a¶nie ona ( ta linia, nie Maria ) winna skrêcaæ z tej trasy w Marymonck±. W ten sposób po³±czy³aby nas z ¯oliborzem, szpitalem i uczelni± sportow±. Oraz trzema stacjami metra: Marymontem, Placem Komuny Paryskiej i Dworcem Gdañskim. Dalej ju¿ swoj± tras±, ale koniecznie przez Stare Miasto, obok Uniwersytetu i przez Trakt Królewski...dok±d? To do dyskusji. Plany jej likwidacji uznaje Matka za syfilistyczny wikwit chorych umys³ów wsiowego byd³a urz±dzaj±cego siê na partyjnych posadach w naszym mie¶cie! Podobnie, jak likwidacjê bezpo¶redniej komunikacji Tarchomina z Dworcem Centralnym, podrasowanym picowanym remontem przez cweli z Platformy Obywatelskiej, dysponentów dystrybycji publicznych pieniêdzy w prywatne kieszenie spolegliwych im kelnerów polskiego biznesu, czytaj: przekrêtu. 510 powinno oczywiscie je¼dziæ Modliñsk±, tak jak dotychczas. Bajka o tym, ¿e na odcinku Marymont-Dworzec dubluje tramwaje, jest ko³ysank± dla frajera, od którego (MZA, a docelowo cwele z Platformy) oczekuj± wydania kolejnych pieniêdzy na bilet do przesiadki. Z walizkami na kó³kach... ha, ha, ha! Powinni¶my pamiêtaæ, ¿e to partyjne byd³o wozi swoje zadki samochodami (podobnie, jak Matka, o czym na pocz±tku) z t± tylko ró¿nic±, ¿e nie musi pracowaæ "na benzynê", a zapewne równie czêsto na samochód i jego utrzymanie. Co? Towarzyszu Grzegrzó³ka?
Co jest naszym rzeczywistym problemem w tej chwili? S±dz± Matka, ¿e nalezyte skomunikowanie Zielonej Bia³o³êki ze stacj± Metra M³ociny i tylko z t±, bo to st±d najkrótsza trasa do komunikacyjnego nerwu miasta. Naturalnym i oczywistym wydaje siê linia ³±cz±ca pêtlê na ¯eraniu z M³ocinami. 510,186 i 511 zapewni komunikcjê Modliñskiej z Marymontem. Ale co z terenami na wschód? Koniecznie nale¿y wstrzymaæ pociagi na naszych stacjach i zrobiæ tam trochê lepsze parkingi ni¿ bezpanskie bagno ko³o interesu ubeków i prezesa spó³dzielni mieszkaniowej przy pawilonach na Mehoffera! W³a¶nie czyta Matka na portalu pezetperowskiego "kosiarza umys³ów", niejakiego Mariusza Wu ( pukaj±cego wymalowan± szmatê ¿ebrz±c± zaplutym ryjem ze szklanego ekranu o datki na dzieci?) , ¿e partyjne ¶cierwa wpadaj± w histeryczne dygotki, bo linia kolejowa na Okêcie jest deficytowa. Ha, ha, ha, a to siê peowskie byd³o wybudza ze snu! Czy przejacha³o kiedy¶ po carskich i poniemieckich torach rozjazdy wokó³ Warszawy Zachodniej? By po pó³ godzinie jazdy z Okêcia popêdziæ 40 km/h w ¶mierdz±ce moczem i rdz± perony ( równie¿ odpicowanego na tych zasadach ) ¦ródmie¶cia? Poci±g lotniskowy:) Z drugiej strony, decyzja o pominiêciu miejskich stacji bia³o³êki przez poci±gi Szybkiej Kolei Miejskiej ³acz±cej przedmie¶cia pó³nocy miasta z jego po³udniem...?! Drodzy Pañstwo... ha, ha, ha. Przecie¿ to jest oczywiste, ¿e mamy do czynienia z idiotami!? Nasz problem obecnie, to "Zielona Bia³o³êka". Tak! I tu trzeba radziæ, Towarzysze! Aby j± nale¿ycie skomunkowaæ z Miastem. I zrobiæ to m±drze, Waldku, Królu Podziemia :) Ot, jest sztuka! |
# konstal 28.12.2012 15:27 |
|
Nale¿y tak¿e przypomnieæ jak siskomik z tumaszem wychwalali idiotyczne rozwi±zanie przy wje¼dzie na most (które niestety zosta³o zrealizowane). Czyli kolizyjne skrzy¿owanie z lini± tramwajow± i wjazdem na most.
|
tarantula01 29.12.2012 20:15 |
|
Pewne fakty: http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20071008_zdm-kons-.jpg i http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20080508_siskom-proj.pdf trzeba wcze¶niej sprawdziæ, jak siê o nich próbuje pisaæ, zw³aszcza ¿e s± dostêpne.
Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
tarantula01 29.12.2012 20:15 |
|
Pewne fakty: http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20071008_zdm-kons-.jpg i http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm-tmp/zdm-tmp20080508_siskom-proj.pdf trzeba wcze¶niej sprawdziæ, jak siê o nich próbuje pisaæ, zw³aszcza ¿e s± dostêpne.
Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
# £ojciec, praæ? 30.12.2012 13:24 |
|
Zabraæ wszystko. Inwestowaæ w chodaki. Drewniane.
|
# niema tranwaju zabrac 510 08.01.2013 09:01 |
|
Linia 510 realizuje po³±czenia Tarchomina i Nowodworów z centrum dubluj±c komunikacjê szynow±: metro oraz komunikacjê tramwajow±
NIE MAM NIC PRZECIWKO LIKWIDACJI 510! POD WARUNKIEM ZE ZTM W KOÑCU WYBUDUJE TRAMWAJE NA TARCHOMINIE! (TRAMWAJ WZD£U¯ MARYMONCKIEJ, PRZEZ JANA PAW£A II ) DLACZEGO MIESZKAÑCY TARCHOMINA MAJA P£ACIC W£ASNYM KOSZTEM ZA NIEUDACZNIKÓW KTÓRZY NIE POTRAFI¡ WYBUDOWAÆ LINII TRAMWAJOWEJ!!! DOPUKI TRANWAJE S¡ OPÓ¯NIONE TO LINIA 510 MUSI POZOSTAÆ..... |
# niema tranwaju zabrac 510 08.01.2013 09:06 |
|
NAROBILI 115 LINII NA MLOCINY ZAMIAST 101 PÓ¦CIÆ CZÊSCIEJ!!!!!
|
Matka_S³awka_z_Gdañska 08.01.2013 10:02, wpis modyfikowany 1 raz, |
|
101 je¼dzi "koszmarnie"!
Mia³ to byæ podstawowy, ca³odzienny autobus ³±cz±cy nas z metrem. Jest be³t: "widzi mi siê" Kierowcy i bzdur wydumanych przez speców od uk³adania rozk³adów jazdy w MZA. A gdy do tego czytamy o Pana planach, Panie Radny, Wojciechu Tumasz, o uczynienia z tego autobusu linii objazdowej "po osiedlach", to Pan wybaczy...? Ten znak zapytania. Nie mo¿e Matka zrozumieæ tych problemów miasta i decydentów zwi±zanych z tutejsz± komunikacj±. Czy tak trudno poj±æ, ¿e oczekujemy skutecznej i trwa³ej komunikacji ze stacj± metra? ¯e chcemy autobusu ( bo o tramwaju zapomnijmy na d³ugie lata, Pañstwo ju¿ chyba wiedz±, ¿e proteza do Metra M³ociny nie pojedzie! ) kursuj±cego regularnie co 4-10 minut w obie strony!? A nie sezonowo-dobowych wynalazków raz zatrzymuj±cych po jednej, a raz po drugiej stronie ulicy? 101 ma je¼dziæ z tak± czêstotliwo¶ci± od 5 do 23:50 Przedzia³ 10 minuty winien byæ zastosowany co najwy¿ej pomiêdzy 5-6 i 22-23:50. To wszystko. Za 18 minutow± publiczn± przeja¿d¿kê wart± wed³ug "specjalistów" z MZA prawie 1 Euro ( jedna z najdro¿szych komunikacji w Europie - skalkulowana w jednym z najbiedniejszych krajów ) mamy prawo czego¶ oczekiwaæ. To chyba jest jasne? |
# Pankracy 08.01.2013 22:46 |
|
Linia 510 l±czy Nowodwory z Dworcem Centralnym a najlepiej niech wszystko polikwiduj± bo po co komunikacja publiczna przecie¿ Hania Prezydentówna i tak je¿dzi s³u¿bow± limuzyn±- ¶mieszy mie wyswichtane has³o zakochaj siê w Warszawie
|
mateuss 09.01.2013 08:08 |
|
No i ju¿ pewne zmiany....
132 - pozmieniali rozk³ad... Parê miesiêcy temu po zakoñczeniu czê¶ci remontu g³ównego ci±gu S8 poranna czêstotliwo¶æ kursowania autobusów zwiêkszy³a siê do 6 minutowych odstêpów (w godzinach 6-7.30 ). Teraz natomiast dla ZTMu poranny szczyt komunikacyjny to 6.50-7.15 i koniec... Przed 6.50 autobusy je¿d¿± co 20 minut a po 7.15 co 10 ... I znów jest ¶cisk i t³ok ... Brawo! Nie ma to jak po 3 miesi±cach znów zmieniaæ rozk³ad i wkurzaæ pasa¿erów ... |
# Tomek 09.01.2013 16:32 |
|
Dyrektor departamentu rozk³adów jazdy ZTM -u pyta Maæka urzêdnika co bêdziesz robi³ w styczniu 2013 ano bêdê zmienia³ rozk³ad jazdy autobusu 132 a w lutym bêdê modyfikowaæ rozk³ad jazdy 132 i tak na okr±g³o przez 12 miesiêcy za 6 tys z³ miesiêcznie - to tak do komentarza mateussa
|
tarantula01 09.01.2013 23:48 |
|
Matka_S³awka_z_Gdañska napisa³(a) 08.01.2013 10:02 Przejazd po osiedlach dla 101 mia³by odbywaæ siê od przystanku Nowodwory ulicami: H.Ordonówy - Odkryt± - Dzierzgoñsk± i ¦wiatowida do pêtli. Dla 98% obecnych pasa¿erów 101 nie stanowi³by wyd³u¿enia podró¿y, za to dla wielu pasa¿erów jad±cych 516 Odkryt± - Nowodworsk± do Mehoffera, gdzie do metra przesiadaj± siê najczê¶ciej w E-8 (skoro ju¿ musz± wysi±¶æ, to wsiadaj± w autobus je¿d¿±cy szybciej, nawet jak 101 jest na przystanku, a E-8 ma przyjechaæ za 3 minuty), eliminowa³by przesiadkê i tym samym zwiêkszy³ obci±¿enie 101, a zmniejszy³ t³ok w E-8.101 je¼dzi "koszmarnie"! Mia³ to byæ podstawowy, ca³odzienny autobus ³±cz±cy nas z metrem. Jest be³t: "widzi mi siê" Kierowcy i bzdur wydumanych przez speców od uk³adania rozk³adów jazdy w MZA. A gdy do tego czytamy o Pana planach, Panie Radny, Wojciechu Tumasz, o uczynienia z tego autobusu linii objazdowej "po osiedlach", to Pan wybaczy...? Ten znak zapytania. Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
tarantula01 09.01.2013 23:48 |
|
Matka_S³awka_z_Gdañska napisa³(a) 08.01.2013 10:02 Przejazd po osiedlach dla 101 mia³by odbywaæ siê od przystanku Nowodwory ulicami: H.Ordonówy - Odkryt± - Dzierzgoñsk± i ¦wiatowida do pêtli. Dla 98% obecnych pasa¿erów 101 nie stanowi³by wyd³u¿enia podró¿y, za to dla wielu pasa¿erów jad±cych 516 Odkryt± - Nowodworsk± do Mehoffera, gdzie do metra przesiadaj± siê najczê¶ciej w E-8 (skoro ju¿ musz± wysi±¶æ, to wsiadaj± w autobus je¿d¿±cy szybciej, nawet jak 101 jest na przystanku, a E-8 ma przyjechaæ za 3 minuty), eliminowa³by przesiadkê i tym samym zwiêkszy³ obci±¿enie 101, a zmniejszy³ t³ok w E-8.101 je¼dzi "koszmarnie"! Mia³ to byæ podstawowy, ca³odzienny autobus ³±cz±cy nas z metrem. Jest be³t: "widzi mi siê" Kierowcy i bzdur wydumanych przez speców od uk³adania rozk³adów jazdy w MZA. A gdy do tego czytamy o Pana planach, Panie Radny, Wojciechu Tumasz, o uczynienia z tego autobusu linii objazdowej "po osiedlach", to Pan wybaczy...? Ten znak zapytania. Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
Matka_S³awka_z_Gdañska 10.01.2013 09:12 |
|
Sam Pan sobie odpowiada na kluczowe pytanie. Co wybieraj± pasa¿erowie? Szybki dojazd do metra. St±d preferencje dla E4 i E8. Nawet je¿eli musz± doj¶æ do tych linii. Naszym problemem nie jest skuteczne doci±¿enie 101, a uczynienie z niego skutecznego ( czytaj: szybkiego ) autobusu. Oferent daj±cy na niemal tej samej trasie trzy linie, z których ¿adna nie pokrywa wymogów opisanych przez Matkê w po¶cie powy¿ej... to po prostu przyg³up. Cwel godny polskiego sierpnia i partyjnej dziwki z Placu Bankowego. To uwaga do MZA, nie do Pana.
Matka stara siê Pana zrozumieæ. Ale Pan wie, ¿e nasza gmina, to nie Ursynów, skomunikowany z Centrum metrem w czasie "góra" 20 minut. Gdyby Pan mieszka³ na Ursynowie, czy Natolinie, to by Pan wiedzia³, ¿e tam do metra doje¿d¿a siê komunikacj± miejsk± w 5-7 minut. Tam mo¿na puszczaæ autobusy zygzakiem, slalomem wokó³ KEN, osi osiedli i trasy metra. Tu nie. Bo tu sam dojazd do metra tyle zajmuje. Czyli 20 minut. A Pan chce go skutecznie wyd³u¿yæ? Pu¶ciæ ca³odobow± komunikacjê z metrem w osiedlowe uliczki, w dodatkowe przystanki, w spowalniaj±ce jazdê progi im. Korowaja Marcina? Pan wybaczy, w to Matka nie wierz±! |
# Micha³ 10.01.2013 10:08 |
|
id±c tokiem rozumowania hobbysty p. Tumasza to 101 powinien obje¿dzaæ jeszcze Kêpê Tarchomiñska i nastêpnie do pêtli i do ¦wiatowida i panie Tumasz dla 98 procent kientów czas jazdy z pêtli do M³ocin siê nie zmieni - tylko przy planowaniu ograniczeñ 101 bêdzie kursowa³a co 20 minut. Pan pisze te sejmowe wypowiedzi zawsze w godzinach nocnych i jest jak jest, mo¿e pan przemy¶li sprawê rano gdy organizm jest sprawny w 100 procentach i mo¿e co¶ m±drego z tego wyniknie. Pan jest m³ody a my¶li tak jak mój dziadek w latach 80 . Panie aby dojechaæ na tagr koñski a czy w godzinê czy w dwie to obojêtne - aby dojechaæ panie. - no to gratulujê
|
# Micha³ 10.01.2013 10:15 |
|
o dziwo pierwszy raz zgadzam siê z Matk± mimo wielu moich krytycznych uwag za" jêzyk" a odno¶nie hobbysty to i powinienem dodaæ jeszcze " i lobbysty ZTM"-
|
# kto¶ 10.01.2013 16:53 |
|
Mam nadziejê, ¿e dojazd z Regat do metra bêdzie mo¿liwy bezpo¶rednio.
|
tarantula01 10.01.2013 23:03 |
|
Szybki dojazd do metra wybieraj± pasa¿erowie, którzy maj± taki wybór. Mieszkañcy okolic Odkrytej/Sprawnej za szybki dojazd do metra musz± uznaæ jazdê 516 z trwaj±c± kilka minut przesiadk± na Mehoffera w E-8. Dla tych osób 101 jad±ce Dzierzgoñsk± i potem Odkryt± Ordonówny i dalej ¦wiatowida jak obecne 101 by³oby wielkim przy¶pieszeniem jazdy. Kto by chcia³ jeszcze szybciej, móg³by wysi±¶æ i wsi±¶æ do E-8.
Ponadto, gdyby uk³ad ulic pozwala³, to 101 jak najbardziej powinno je¼dziæ tak: Buków - G±siorowskiej - Aluzyjn± (by³y kiedy¶ plany przebicia G±siorowskiej do skrzy¿owania ul. Osiedle/Aluzyjnej) - Marcina z Wrocimowic (tzn. przed³u¿enie Aluzyjnej w kierunku Wis³y i przed³u¿enie obecnej ul. Marcina z Wrocimowic do Aluzyjnej - m.in. taki wniosek z³o¿y³em do projektu wstêpnego mpzp Kêpy Tarchomiñskiej) - Sprawn± - Odkryt± - H.Ordonówny - ¦wiatowida i dalej jak obecne 101. Mo¿e za 15 lat taka trasa bêdzie mo¿liwa. Teraz nie jest i Kêp± Tarchomiñsk± nie bêdzie tak¿e nic je¼dziæ (parametry ulicy!). Co do czêstotliwo¶ci kursowania, to poda¿ kszta³tuje popyt. Czasami ZTM dok³ada dodatkowe kursy dopiero, gdy dotychczasowe s± zape³nione w 85%, a czasem nieco szybciej. Kwestia liczby pasa¿erów. Przy 101 przez Dzierzgoñsk± i Odkryt±, autobus mia³by na tyle du¿o pasa¿erów, ¿e nie grozi³oby mu ¶ciêcie czêstotliwo¶ci. |
tarantula01 10.01.2013 23:03 |
|
Szybki dojazd do metra wybieraj± pasa¿erowie, którzy maj± taki wybór. Mieszkañcy okolic Odkrytej/Sprawnej za szybki dojazd do metra musz± uznaæ jazdê 516 z trwaj±c± kilka minut przesiadk± na Mehoffera w E-8. Dla tych osób 101 jad±ce Dzierzgoñsk± i potem Odkryt± Ordonówny i dalej ¦wiatowida jak obecne 101 by³oby wielkim przy¶pieszeniem jazdy. Kto by chcia³ jeszcze szybciej, móg³by wysi±¶æ i wsi±¶æ do E-8.
Ponadto, gdyby uk³ad ulic pozwala³, to 101 jak najbardziej powinno je¼dziæ tak: Buków - G±siorowskiej - Aluzyjn± (by³y kiedy¶ plany przebicia G±siorowskiej do skrzy¿owania ul. Osiedle/Aluzyjnej) - Marcina z Wrocimowic (tzn. przed³u¿enie Aluzyjnej w kierunku Wis³y i przed³u¿enie obecnej ul. Marcina z Wrocimowic do Aluzyjnej - m.in. taki wniosek z³o¿y³em do projektu wstêpnego mpzp Kêpy Tarchomiñskiej) - Sprawn± - Odkryt± - H.Ordonówny - ¦wiatowida i dalej jak obecne 101. Mo¿e za 15 lat taka trasa bêdzie mo¿liwa. Teraz nie jest i Kêp± Tarchomiñsk± nie bêdzie tak¿e nic je¼dziæ (parametry ulicy!). Co do czêstotliwo¶ci kursowania, to poda¿ kszta³tuje popyt. Czasami ZTM dok³ada dodatkowe kursy dopiero, gdy dotychczasowe s± zape³nione w 85%, a czasem nieco szybciej. Kwestia liczby pasa¿erów. Przy 101 przez Dzierzgoñsk± i Odkryt±, autobus mia³by na tyle du¿o pasa¿erów, ¿e nie grozi³oby mu ¶ciêcie czêstotliwo¶ci. |
# marco 23.01.2013 09:16 |
|
Jak zabiora nam potrzebne linie to proponuje bysmy przez 2 tygodnie nie kupowali zadnych biletow autobusowych.
|
# Winnica 23.01.2013 11:07 |
|
A te co mamy obecnie, np. 30-dniowe oddaæ?
|
# normalno¶æ 24.01.2013 12:40 |
|
Drogi Panie Radny Tumaszu Wojciechu,
Autobusu 101 nie trzeba dodatkowo dope³niaæ pasa¿erami, bo i tak jest zape³niony ju¿ na pierwszym przystanku na Nowodworach. Niech Pan chwilê pos³ucha i przeczyta co pisze wy¿ej Matka S³awka ... "101 nie ma byæ lini± objazdow±", Pana pomys³y niestety tylko mieszaj± w kompleksowej komunikacji na Nowodworach. Pisze pan, ¿e szkoda, ¿e 101 nie mo¿e pojechaæ Aluzyjn±, a gdyby nie Pana utrudnienia w budowie tramwaju do Winnicy nie potrzebny by³by tam ¿aden autobus, bo ludzie mogliby skorzystaæ z nowoczesnego, czystego i cichego tramwaju. Zaraz siê odezw± g³osy, ¿e niby mieszkañcy chc± tramwaju, ale nie trzech pasów ruchu, wystarczy popatrzeæ jak dro¿na jest komunikacja obecnie na jednopasmowych ulicach My¶liborskiej i ¦widerskiej, kiedy dodano autobusy dowo¿±ce do tramwaju 2. G³ówn± o¶ komunikacyjn± stanowi ulica ¦wiatowida i tamtêdy odbywa siê g³ówny i najszybszy ruch autobusowy do innych dzielnic. Dlatego pod ¿adnym pozorem nie wolno kierowaæ autobusów np. 101 w uliczki osiedlowe, bo przestaj± byæ optymalne. Dla u³atwienia dojazdu do g³ównej osi ¦wiatowida z dalszych uliczek wprowadzono m. in. 516, który teraz niestety zlikwidowano, bo widaæ nowa trasa 516 odpowiada³a komu¶ z dycydentów ZTM. |
tarantula01 24.01.2013 23:01 |
|
Nie muszê czytaæ o tym jak 101 jest zape³niony na pierwszym przystanku w Nowodworach, bo codziennie to widzê. I widzê te¿ co dzieje siê w E-8: jest zapchany 2x bardziej. Na Mehoffera ludzie do E-8 nie wchodz±, a do 101 jak najbardziej, a po drodze w³a¶ciwie nikt nie wysiada.
A co do tramwaju, to na pewno wykazywanie urzêdnikom ich b³êdów w dokumentacji jest wielkim utrudnianiem w powstaniu tramwaju. Niestety, ale dla mieszkañców Aluzyjnej jedynie tramwaj w wariancie spo³ecznym spowoduje, ¿e bêd± chcieli z niego chêtnie skorzystaæ. Przyczyna jest bardzo prosta. Bêd± mieli do niego o jakie¶ pó³ kilometra bli¿ej. Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
tarantula01 24.01.2013 23:01 |
|
Nie muszê czytaæ o tym jak 101 jest zape³niony na pierwszym przystanku w Nowodworach, bo codziennie to widzê. I widzê te¿ co dzieje siê w E-8: jest zapchany 2x bardziej. Na Mehoffera ludzie do E-8 nie wchodz±, a do 101 jak najbardziej, a po drodze w³a¶ciwie nikt nie wysiada.
A co do tramwaju, to na pewno wykazywanie urzêdnikom ich b³êdów w dokumentacji jest wielkim utrudnianiem w powstaniu tramwaju. Niestety, ale dla mieszkañców Aluzyjnej jedynie tramwaj w wariancie spo³ecznym spowoduje, ¿e bêd± chcieli z niego chêtnie skorzystaæ. Przyczyna jest bardzo prosta. Bêd± mieli do niego o jakie¶ pó³ kilometra bli¿ej. Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
# POP-ulista 25.01.2013 19:55 |
|
Tarantula. Pana wiedza na temat komunikacji mo¿e ograniczaæ siê do ma³ego miasteczka np. Wyszkowa a nie do kilkumilionowej aglomeracji. Wy¿ej pisze Pan, ¿e wie o tym i¿ 101 jest zape³nione ju¿ na 1 przystanku a wcze¶niej propaguje Pan aby ta linia je¿dzi³a zygzakiem po osiedlach Nowodworów i Tarchomina zbieraj±c i wioz±c ludzi do M³ocin - to co na dachu tego autobusu mamy je¿dziæ pó³ godziny do M³ocin. Wszystko Panu siê wymiesza³o gdy¿ wszystkim wszystko Pan obiecuje. dlatego proszê Pana o bezpo¶redni autobus na Okêcie ¿ebym szybciej dojecha³ do pracy bez dwu przesiadek. Dziêkujê za za³atwienie sprawy - bêdê na Pana g³osowaæ. Serdecznie pozdrawiam i powodzenia. Populistyczn± parti± jest PIS - pan do niej nale¿y?
|
tarantula01 25.01.2013 21:49 |
|
Autobus 101 jedzie z pêtli Nowodwory i pierwszym przystankiem jaki ma jest przystanek Nowodwory. Na wyd³u¿eniu trasy 101 przez ul. Dzierzgoñsk± - Odkryt± - H.Ordonówny, traciliby tylko i wy³±cznie mieszkañcy wsiadaj±cy na pêtli Nowodwory (moi s±siedzi), bo te osoby mia³yby faktycznie d³u¿sz± jazdê z pêtli do przystanku Nowodwory o ok. 4 minuty. Ale jednocze¶nie te osoby, które tak by³yby stratne na zmianie trasy 101 na tym odcinku, bez problemu mog± wsi±¶æ w szczycie na pêtli Nowodwory do E-8. Na pewno bêd± mia³y miejsce siedz±ce, jak teraz w 101, a jak siê siedzi w autobusie, to bez ró¿nicy dla siedz±cego pasa¿era jest liczba kolejnych pasa¿erów wsiadaj±cych do autobusu na nastêpnych przystankach, wiêc argument, ¿e siedz±cemu pasa¿erowi bêdzie ciasno w E-8 odpada. Poza tym E-8 dojedzie co najmniej o 5 minut szybciej do metra ni¿ 101 w obecnej postaci. Obecnie wzd³u¿ Odkrytej / Sprawnej/Marcina z Wrocimowic mieszka tyle osób, ¿e Ci ludzie powinni móc dojechaæ do metra bez przesiadki - chocia¿by z powodu kosztów spo³ecznych. Czas tracony na przesiadkê w tej postaci jak by³a (516 -> E-8/101) w przypadku kilku osób/kurs jest do pominiêcia, ale ju¿ w przypadku kilkunastu do przesz³o 20-stu osób/kurs (a tak czêsto by³o) ju¿ nie. Poza szczytem paradoksalnie pasa¿er z pêtli Nowodwory na zmianie te¿ by móg³ zyskaæ, bo je¶li spó¼ni³by siê na 101 i ten uciek³by mu sprzed nosa, to taka osoba spokojnie dogoni³aby 101 id±c pieszo z pêtli na przystanek Nowodwory.
Finalnie w skali makro wiêcej osób zyska³oby na zmianie trasy 101 ni¿ straci³o. Pozdrawiam |
tarantula01 25.01.2013 21:49 |
|
Autobus 101 jedzie z pêtli Nowodwory i pierwszym przystankiem jaki ma jest przystanek Nowodwory. Na wyd³u¿eniu trasy 101 przez ul. Dzierzgoñsk± - Odkryt± - H.Ordonówny, traciliby tylko i wy³±cznie mieszkañcy wsiadaj±cy na pêtli Nowodwory (moi s±siedzi), bo te osoby mia³yby faktycznie d³u¿sz± jazdê z pêtli do przystanku Nowodwory o ok. 4 minuty. Ale jednocze¶nie te osoby, które tak by³yby stratne na zmianie trasy 101 na tym odcinku, bez problemu mog± wsi±¶æ w szczycie na pêtli Nowodwory do E-8. Na pewno bêd± mia³y miejsce siedz±ce, jak teraz w 101, a jak siê siedzi w autobusie, to bez ró¿nicy dla siedz±cego pasa¿era jest liczba kolejnych pasa¿erów wsiadaj±cych do autobusu na nastêpnych przystankach, wiêc argument, ¿e siedz±cemu pasa¿erowi bêdzie ciasno w E-8 odpada. Poza tym E-8 dojedzie co najmniej o 5 minut szybciej do metra ni¿ 101 w obecnej postaci. Obecnie wzd³u¿ Odkrytej / Sprawnej/Marcina z Wrocimowic mieszka tyle osób, ¿e Ci ludzie powinni móc dojechaæ do metra bez przesiadki - chocia¿by z powodu kosztów spo³ecznych. Czas tracony na przesiadkê w tej postaci jak by³a (516 -> E-8/101) w przypadku kilku osób/kurs jest do pominiêcia, ale ju¿ w przypadku kilkunastu do przesz³o 20-stu osób/kurs (a tak czêsto by³o) ju¿ nie. Poza szczytem paradoksalnie pasa¿er z pêtli Nowodwory na zmianie te¿ by móg³ zyskaæ, bo je¶li spó¼ni³by siê na 101 i ten uciek³by mu sprzed nosa, to taka osoba spokojnie dogoni³aby 101 id±c pieszo z pêtli na przystanek Nowodwory.
Finalnie w skali makro wiêcej osób zyska³oby na zmianie trasy 101 ni¿ straci³o. Pozdrawiam |
LINKI SPONSOROWANE