REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Odkorkować Targówek mostem Krasińskiego!

  11 maja 2007

W dniach tzw. długiego weekendu można było zauważyć, jak zablokowany przez drogowców przejazd przez most Gdański daje się we znaki mieszkańcom naszej dzielnicy.

REKLAMA


Autor jest wiceprzewodniczą-cym rady dzielnicy Targówek.
Być może świeża nawierzchnia i nowa estakada nad rondem Starzyńskiego sprawi, że będziemy się mniej stresować jadąc rano do pracy na drugą stro-nę Wisły. W końcu już mało kto liczy na szybki prze-jazd przez most Śląsko-Dąbrowski, będący przedłu-żeniem ruchliwej trasy białostockiej, gdzie na doda-tek wyremontowany ma zostać niebawem spory od-cinek ul. Radzymińskiej. Zapomnieć należy o łatwym przejeździe przez most Grota-Roweckiego, oblężo-nym przez mieszkańców Białołęki i powiatu legio-nowskiego, którzy wciąż nie mają przeprawy na pół-nocy miasta. Nadal ostatnią "deską" ratunku dla Targówka pozostaje most Gdański i nawet jego krótkotrwałe zamknięcie może spowodować paraliż naszej dzielnicy.

Oczywiście jakiekolwiek remonty dróg i mostów nie są rozwiązaniem dla ko-munikacji miejskiej w tej części Warszawy. Potrzebujemy nowego mostu, który zapewni sprawne połączenie z Żoliborzem, a stamtąd dotarcie do centrum. Taką funkcję ma pełnić most Krasińskiego, który figurował już w dawnych, przedwojen-nych planach jako przedłużenie ulicy Krasińskiego. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli jechać wzdłuż cmentarza Bródnowskiego przez ul. Budowlaną prosto, wiaduktem nad ul. Jagiellońską i terenami FSO, dalej nad Wisłą, następnie przez teren KS Spójnia, pod Wisłostradą, gdzie ma nastąpić połączenie z ul. Krasińskiego. W ten sposób w kilka minut znajdziemy się na placu Wilsona. Nowy most ma za-pewnić również przejazd dla tramwajów, stanowiąc tzw. małą obwodnicę tramwa-jową, a także będzie na nim wydzielona ścieżka rowerowa. Wielu ekspertów twier-dzi, że przeprawa ta może powstać zdecydowanie szybciej niż planowany most Północny.

Niestety, to co jest tak ważne i oczywiste dla Targówka, nie jest już takie jasne dla Żoliborza. Na początku kwietnia radni tej dzielnicy wyrazili obawę przed zbyt-nim natężeniem ruchu na placu Wilsona. Uznali oni, że most Krasińskiego powinien zachować lokalny charakter więc należy opóźnić jego budowę do czasu zbudowania mostu Północnego. Wizja naszego nowego mostu, którego otwarcie zaplanowano na 2010 r., staje się powoli coraz mniej realna w wyznaczonym czasie, tym bardziej, że jeszcze trzeba wykupić działki pod tę inwestycję. W listopadzie 2006 r. miasto co prawda ogłosiło przetarg na projekt przeprawy, do którego zgłosiły się firmy i konsorcja: niemieckie, francuskie oraz polskie. Przetarg z 17 kwietnia wy-łonił jako zwycięzcę niemiecką firmę Schuessler Duesseldorf, która miałaby wyko-nać dokumentację techniczną obiektu za 11 mln zł, ale niestety umowy nie podpi-sano, bowiem protest złożyła francuska pracownia Systra Paris, która przegrała wyceniając projekt na 14,8 mln zł. Jeśli procedura odwołań będzie się przeciągać (co w polskich warunkach jest bardzo prawdopodobne), to może się okazać, że jednak nie zobaczymy otwarcia mostu Krasińskiego w tej kadencji.

Sebastian Kozłowski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024