Obsuwa z rondem na Głębockiej
12 marca 2010
Mieszkańcy wschodniej Białołęki od lat czekają na przebudowę wjazdu na Trasę Toruńską z ul. Głębockiej. I choć przebudowa ta była w programach wszystkich ugrupowań walczących o mandaty w radzie dzielnicy, kierowcy postoją w korkach zapewne do początków kolejnej kadencji.
Rzeczniczka GDDKiA twierdzi, że przebudowa trasy jest realizowana zgodnie z przyjętym planem. - Roboty związane z dostosowaniem Trasy Toruńskiej do para-metrów drogi ekspresowej realizowane są zgodnie z harmonogramem i nie zostały przerwane w okresie zimowym - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - W po-czątkowej fazie realizacji inwestycji dzielnicy Białołęka, czyli budowy ronda, spot-kania koordynacyjne odbywały się co tydzień. Uzgadniano wtedy poszczególne pra-ce, jakie powinny być realizowane przez firmy wykonawcze obu inwestorów, by umożliwić nieprzerwalność prac. Inwestycja dzielnicy Białołęka została tak zapro-jektowana, że wpisuje się w urządzenia i geometrię przebudowywanej Trasy Toruń-skiej. Ponieważ różnica w datach zakończenia obu inwestycji jest znaczna, bo wy-nosi dwa lata, strony podjęły działania w celu wykonania rozwiązań tymczasowych - podsumowuje rzeczniczka GDDKiA.
- Prace przy budowie drogi ekspresowej S8 są prowadzone liniowo, czyli na całym 7-kilometrowym odcinku od Modlińskiej do Marek. Przebudowa uzbrojenia i mediów wymaga technologii liniowej - mówi Małgorzata Tarnowska. - Ma znaczenie też większy zakres robót oraz to, że są bardziej skomplikowane, w związku z tym wymagają dłuższego czasu wykonania (na przykład w tym rejonie wykonawca GDDKiA musi ułożyć ok. 1200 m kabla wysokiego napięcia oraz wybudować sieć kanalizacji deszczowej wraz z separatorami, przepompownią i głęboką studnią (ok. 8 m poniżej terenu), a także zbiornik retencyjny i regulację rowów melioracyjnych, natomiast wykonawca dzielnicy Białołęka musi wykonać krótki odcinek kanalizacji, by włączyć się do wykonanej przez nas sieci - dodaje Małgorzata Tarnowska.
- Prace będą prowadzone na bieżąco, odwodnienie ronda będzie skoordynowa-ne z inwestycją GDDKiA - mówi Ireneusz Gajewski, naczelnik wydziału infrastruk-tury białołęckiego urzędu. - Późniejsze połączenie kanalizacji deszczowej nie ma wpływu na termin budowy ronda.
bk