REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Szybka Kolej Miejska Warszawa
REKLAMA

źródło: SKM


Nowe pociągi dla SKM. Testy na Dolnym Śląsku przebiegają pomyślnie

Zbudowany przez firmę Newag pięcioczłonowy Impuls 2 rozpoczął jazdy testowe na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

REKLAMA

Zanim pojazd zostanie dopuszczony do ruchu, musi przejść szereg szczegółowych testów m.in. w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w okolicy Żmigrodu na Dolnym Śląsku. To jedyny tego typu obiekt w Polsce, jeden z sześciu w Europie i ośmiu na świecie. Pętla, po której jeździ pociąg, ma długość 7725 metrów.



REKLAMA

Nowe pociągi SKM

- Nasz nowy pojazd musi przejść badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych - mówi Alan Beroud, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. - Będzie także sprawdzany pod kątem dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zanim zostanie odebrany, musimy mieć absolutną pewność, że jest sprawny technicznie i bezpieczny dla naszych pasażerów i pracowników.

Jak informuje SKM, realizacja kontraktu przebiega zgodnie z harmonogramem. Nowosądecki Newag dostarczy pierwsze pojazdy wiosną.



REKLAMA

21 pociągów w drodze

- Kolejne pudła pojazdów Impuls drugiej generacji są przygotowywane do naniesienia odpowiednich powłok lakierniczych, a następnie zabudowy i montażu wnętrza - wyjaśnia Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. - Jestem pewny, że podróżni i pracownicy SKM docenią komfort i bezpieczeństwo jazdy sprawdzonymi pojazdami z platformy Impuls.

Należący do warszawskiego samorządu przewoźnik zamówił 21 pociągów: piętnaście pięcioczłonowych i sześć czteroczłonowych. Dzięki temu będzie możliwe zestawianie pociągów w różne konfiguracje, pozwalające np. wydłużyć skład na czas godzin szczytu. W tandemie złożonym z ośmiu członów, który w lecie przyszłego roku jako pierwszy zabierze pasażerów na pokład, usiądzie 288 osób. Najdłuższy Impuls 2, składający się z dwóch zestawów i dziesięciu członów, będzie mieć 372 miejsca siedzące.

SKM zapłaci za zakup pociągów, siedmioletnie serwisowanie i przeszkolenie pracowników prawie 668 mln zł brutto.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





03.09.2021 00:28 #Leon
Szybka Kolej Miejska - ta nazwa to raczej kpina.
Falenica - Śródmieście pół godziny - 16km. I jeszcze do stacji trzeba dottzeć. To oferta Trzaska komunikacji miejskiej. 30km/h. O częstotliwości kursowania nie wspomnę.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA