Nowe inwestycje rowerowe dla Wawra. Co w przyszłym roku?
6 września 2022
Już w przyszłym roku Wawer powinien zyskać kilka kluczowych dla mieszkańców ścieżek rowerowych, pojawią się też inne udogodnienia dla rowerzystów.
Wszystko za sprawą budżetu obywatelskiego, dzięki któremu wybudowana zostanie ścieżka rowerowa przy ul. Panny Wodnej. Odcinek na Panny Wodnej
Mateusz Deryło za ponad pół miliona złotych zaproponował w tegorocznej edycji projekt budowy ścieżki na odcinku od ronda im.
Nieco bezpieczniej na ruchliwych ulicach Wawra
W wakacje ZDM zakończył prace na Trakcie Lubelskim w rejonie skrzyżowania z ulicami Kadetów i Lucerny. W tym samym czasie ruszyła budowa rond na sąsiedniej ulicy Kadetów.
Zegarmistrza Gałeckiego (skrzyżowanie ulic Mozaikowej, Panny Wodnej i Mrówczej) do skrzyżowania z ul. Powojową, tj. około 450 metrów ścieżki asfaltowej o szerokości 2,5 m. Nowa infrastruktura przedłuży ścieżkę rowerową biegnąca wzdłuż ul. Mozaikowej.
- Inwestycja znacząco poprawi bezpieczeństwo wśród uczestników ruchu drogowego na dosyć ruchliwej ulicy Panny Wodnej. Umożliwi bezpieczny dojazd rowerem do stacji kolejowej Warszawa Radość - argumentuje autor projektu i dodaje, że docelowo chciałby połączyć nową ścieżkę z istniejącą wzdłuż Skalnicowej. "Za" zagłosowało ponad 1300 mieszkańców, co oznacza, że fragment ścieżki przy Panny Wodnej powinien być budowany już w przyszłym roku.
Oznakowanie ścieżek w osiedlu Las
W budżecie dzielnicowym wygrał także mały projekt mający na celu oznakowanie ścieżek rowerowych w osiedlu Las. Za 6 tys. złotych Mariusz Cimiński wraz z Julianą Podporą zaproponowali postawienie tablic informujących o dostępnych ścieżkach rowerowych w najbliższej okolicy oraz ich oznakowaniu. - Informacje takie umożliwią zaplanowanie rodzinnych wycieczek krajoznawczych po wawerskich lasach, brzegiem Wisły oraz najbliższej okolicy. W 10 wyznaczonych miejscach postawione zostaną drogowskazy pokazujące kierunek jazdy, miejsce docelowe i odległość do charakterystycznych miejsc w tym rejonie - wyjaśniają autorzy projektu, na który zagłosowało 846 mieszkańców. Realizacja już w przyszłym roku.
Kontraruch rowerowy
Rowerowy Wawer w przyszłym roku wesprze jeszcze jeden duży projekt dla całej Warszawy o wartości ponad 6 mln złotych. Projekt zakłada umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach (tzw. kontraruch rowerowy) na jednokierunkowych ulicach w Warszawie. Głównym elementem projektu jest dodanie tabliczek "Nie dotyczy rowerów" pod znakami pionowymi, ewentualnie dodanie oznakowania poziomego. Zmiany nie powinny wiązać się z likwidacją możliwości parkowania.
- Dopuszczenie jazdy rowerem w obu kierunkach na jezdniach jednokierunkowych jest rozwiązaniem bezpiecznym i szeroko stosowanym w wielu miastach na świecie, a także w Polsce. Proponowane fragmenty ulic mają status dróg lokalnych, są to zazwyczaj krótkie odcinki, gdzie samochody nie rozwijają dużych prędkości. Rowerzysta jadący w przeciwnym do wyznaczonego kierunku dobrze widzi jadące z naprzeciwka samochody, jednocześnie jest dobrze widoczny dla kierowcy. Jazda w dowolnym kierunku pozwala skrócić trasę przejazdu, a także ominąć jezdnie o dużym natężeniu ruchu. Jest to rozwiązanie tanie, gdyż nie wymaga prac budowlanych, a jedynie modyfikacji oznakowania drogowego - wyjaśnia autor projektu, na który zagłosowało blisko 21,6 tys. warszawiaków. W Wawrze będą to ulice: Michalińska (od Krupniczej do Pożaryskiego), Świebodzińska (od Pożaryskiego do Krupniczej), Pożaryskiego (od Michalińskiej do Świebodzińskiej), Odeska (od Mrówczej do Rogatkowej), Bajkowa (od Klimatycznej do Wielostronnej i od Junaków do Mrówczej) i ul. Junaków (od Mrówczej do Bajkowej).
(db)
.