REKLAMA

Białołęka

bezpieczeństwo »

 

Noga z gazu. Nowe progi na ośmiu ulicach Białołęki

  3 listopada 2020

alt='Noga z gazu. Nowe progi na ośmiu ulicach Białołęki'
źródło: UD Białołęka

Wyniesione skrzyżowania i przejścia oraz progi zwalniające - takie zmiany zaplanowano na ośmiu ulicach Białołęki.

REKLAMA

Cztery lata temu białołęcki ratusz rozpoczął prace nad tzw. strefą Tempo 30 obejmującą Henryków. Na ulicach osiedla pojawiły się wyniesione skrzyżowania i progi, a także zdemontowane po protestach kierowców "esowania" jezdni. W latach 2021-2022 podobne zmiany zostaną wprowadzone na sąsiednim Wiśniewie.

- Na obszarze ograniczonym Kołacińską, Modlińską, Ekspresową, Fleminga, Kątskiego i 15 Sierpnia chcemy wprowadzić strefę ograniczonej prędkości do 30 km/h - zapowiada ratusz. - Przygotowaliśmy koncepcję zmian w organizacji ruchu w tym rejonie. Projekt ten zostanie przekazany do Biura Polityki Mobilności i Transportu, która zatwierdza organizację ruchu na warszawskich ulicach.

W projekcie znajduje się osiem wyniesionych skrzyżowań: Fleminga z Kątskiego oraz Pułaskiego i Szałasa, Pułaskiego z Rozewską, Żywiczną, Weteranów i Wiklinową oraz Kątskiego z Żywiczną i Weteranów. Przejścia na Fleminga (przy numerach 2 i 46) mają zostać przeniesione na progi zwalniające. Osobne spowalniacze zaprojektowano na Szałwiowej (11 i 27) oraz Weteranów (11A i 24A).

Ulice bez chodników

- Lokalizacje progów zwalniających zaproponowaliśmy w miejscach, gdzie zachodzi istotna potrzeba poprawy bezpieczeństwa dzieci - pisze urząd dzielnicy. - Takie miejsca to ulice bezpośrednio przylegające do placówek oświatowych, parków, placów zabaw, oraz te, gdzie brak jest chodnika i piesi poruszają się po jezdni. Obie ulice nie mają chodników.

Jeśli warszawski ratusz zaakceptuje projekt, zmiany będą wprowadzane stopniowo w ciągu najbliższych dwóch lat. Wyniesione skrzyżowania i progi mają powstawać w ramach budżetu na remonty, więc nie powinno być problemu z finansowaniem.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Marian

04.11.2020 00:01

Kiedy w końcu progi będę spełniać normę że bezpiecznie będzie można przez nie przejechać z deklarowaną szybkością 30km/h?
Ja na razie każdy próg to zwolnienie do 10km/h i potem przyspieszanie. No bo 10km/h to jak tak biegnę 6min/km.
Wracmy powoli do ery człowieka z chorągiewką przed samochodem.
I ostatnia sprawa czy ktoś policzył ile każdy próg generuje pyłu z okładzin hamulcowych?
Moje felgo po paru dniach jazdy są czarne.

# Ejem

04.11.2020 07:35

Byscie wyremontowali te ulice, czyniąc je bezpiecznymi, a nie protezy montujecie, których wszyscy mają już dość. Zobaczcie jak wygląda Kołacińska.

# observer

04.11.2020 11:26

"Jeśli warszawski ratusz zaakceptuje projekt, zmiany będą wprowadzane stopniowo w ciągu najbliższych dwóch lat."
No ładnie - 8 ulic i 2 lata.
Warszawa ma 5182 ulice; gdyby okazało się, że będzie to trend obowiązujący w całym mieście, to jego finalizacja w tym tempie miałaby miejsce w roku 3315.

REKLAMA

# Xxx

04.11.2020 12:43

Na szczęście motocyklem można ominąć taki próg bez problemu.

# Sly

04.11.2020 13:44

Akurat tu te progi są potrzebne, bo niektórzy jeżdżą jak wariaci, nie zważając często na równorzędne skrzyżowania, które są wszędzie na Henrykowie. Progi murowane, budowane tutaj pozwalają z reguły przejechać je z prędkością 30 km/h, grunt żeby nie stanęły plastikowe, jak np Podleśnej na Bielanach, gdzie bez zwolnienia do 10 km/h ciężko przejechać bez wstrząsu mózgu.

# Kloce na drodze

04.11.2020 15:10

Najgorzej wykonane spowalniacze są zamontowane na Sokratesa, tam nawet 10 km/h powoduje destrukcję zawieszenia, po prostu są źle zamontowane, niedaleko na Kwitnącej te spowalniacze są perfekcyjnie wykonane i niech ktoś nie pomyśli że się tam rozpędzi, ale jadąc zgodnie ze przepisami nie narażamy auta na przedwczesne uszkodzenia

REKLAMA

# ankieter

05.11.2020 10:58

Najgorsze to są na Idzikowskiego. Wysokie i długie. Samochód z niskim zawieszeniem po prostu tam zawiśnie.
Nie rozumiem dlaczego nie ma przepisów, które unormowałby rozmiary spowalniaczy? Albo są tylko albo nie precyzyjne albo wszyscy je olewają...
A nie tak jest teraz. Co ulica to inny.

# Adam1234

05.11.2020 16:29

Od lat obiecują wyremontować chodnik na Wiklinowej ,ulica jest brukowana to jeszcze że dwa progi dołożyć

# Wkurzony

05.11.2020 19:40

Tak jest era słupkozy I teraz nastaje wyspozy I spowalniozy.... Zamiast pomoc ludziom w dojazdach do pracy, szkół kiedy to odwozi się dzieci w korkach i w stresie jedzie do pracy w codziennej walce zdarzę czy nie zdążę do pracy władze miasta i dzielnicy fundują nam strefy 30km/h.....ja się pytam czy ktoś myśli o tym że chamowie i ruszanie samochodem to tlnie tylko wzrost spalania, ale samochody emitują więcej spalin, z klocków chamulcowych lecic więcej pyłu który unosi się, a po przejechaniu trasy w tą i z powrotem przez 5dni w tygodniu x 4tyg w miesiącu x12 miesięcy daje nam taką liczbę w roku że zawieszenie (łączniki stabilizatorów drążki kierownicze, amortyzatory) idzie do remontu nie wspominając o skrzywionych felgach i obtarciach zawieszenia o debilnie zrobione spowalniacze wyspowe. Na ul. Ostródzkiej całe wakacje jakaś chu**owa firma zrobiła takie progi że nie dość że są krzywe to jeszcze trzeba praktycznie do zera chamowac by móc przez nie przejechać. Rezultat mega korki... Dlaczego mam rozwalać swój prywatny samochód i jego zawieszenie za którego naprawę place z własnego portfela bo jakieś bałwany usunęly poprzednie progi które były ok i zrobili jakieś samorobki z cegieł? Pytam kto z urzędu Białołęki odebrał taki bubel i czy wogole ktos to sprawdzał??? Może niech wszyscy kierowcy, którzy jeżdżą Ostródzką i podobnymi trasami z dużą ilością garbow róznej maścić skrzykną się i złoża faktury z kosztami naprawy zawieszenia, prostowania felg itp do ratusza z rzadaniem zwrotu pieniędzy za uszkodzenia wynikające ze złych spowalniaczy.!! Jakby dostali dużacilosc wezwań do zapłaty to może w koncu ktoś ruszy głową?!

REKLAMA

# Czytelnik

05.11.2020 21:13

Zapewne następnym etapem będzie zwijanie asfaltu. Urzędnicy to wiedzą i chcąc oszczędzić pieniądze, nie zlecają asfaltowania już innych. Ale co tam, z drogami gruntowymi będzie tak ekologicznie, no i nikt się nie rozpędzi na dołach. Na tym polega koniec cywilizacji - nie potrzeba Hunów - społeczeństwo samo straci instynkt samozachowawczy brnąc w rozmaite bzdury - ludziom na wszelkie sposoby utrudni się dojazd do pracy czy zakupy.

# Piekiełkownik

08.11.2020 20:01

...ale na skrzyżowaniu Ekspresowej z Liczydło układ pierwszeństwa jest OK. Co tam chcecie zmieniać ??? Ulica Liczydło jest znacznie mniej uczęszczana i nie powinna mieć pierwszeństwa. Zostawcie tak jak jest.

# www.kkk

22.11.2020 19:00

Po co budować spowalniacze ? Nie lepiej zrobić nawierzchnię z " kocich łbów " i taniej i ominąć się nie da. A tak poważnie, to wszelkie mechaniczne spowalniacze to potencjalna przyczyna tragedii związana z dojazdem ekip ratunkowych lub brakiem możliwości udzielenia pomocy potrzebującemu np. w podskakującej co 30 metrów karetce, itp. Foto radary w newralgicznych miejscach, w konsekwencji tańsze, zdrowsze i przynoszące ewentualny dochód.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe