Noga z gazu na trasie S8. Ruszył odcinkowy pomiar prędkości
24 listopada 2021
Dwa fragmenty tzw. północnej obwodnicy Warszawy zostały objęte odcinkowym pomiarem prędkości. Montaż kosztował 4 mln zł.
Kontrole na trasie S8 z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości ruszyły we wtorek 23 listopada. Prowadzone są one pomiędzy Łabiszyńską w Warszawie a Szpitalną w Markach oraz między węzłem Warszawa Zachód a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego.
Pomiar prędkości na S8
- Pomiary są prowadzone w obu kierunkach na wszystkich nitkach głównego ciągu trasy S8 - informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego. - Na kontrolowanych odcinkach pojazdy osobowe mogą poruszać się z prędkością do 120 km/h a ciężarowe z prędkością do 80 km/h. Kierowcy nie powinni być zaskoczeni kontrolami. O prowadzonych pomiarach informują ich odpowiednie znaki.
W sumie zainstalowano 30 kamer, które kontrolują łącznie 14 km trasy S8. Na podstawie czasu wjazdu i wyjazdu pojazdu z kontrolowanego odcinka drogi system automatycznie określi jego średnią prędkość. Funkcjonalność systemu umożliwi przyporządkowanie do pojazdu szeregu danych, w tym miejsca, daty i czasu pomiaru, długości odcinka pomiarowego i maksymalnej dozwolonej prędkości. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia będą przesyłane online do systemu centralnego CANARD.
Będzie mniej kolizji?
Po tragicznym wypadku z udziałem autobusu, do którego doszło w ubiegłym roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznała, że na przebudowanej przez nią trasie S8 występuje problem z bezpieczeństwem.
- Należy zauważyć, że na omawianej trasie często rozmieszczone węzły drogowe powodują krzyżowanie się strumieni ruchu - piszą drogowcy. - Nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego, w tym nagminne przekraczanie prędkości, jest główną przyczyną kolizji i wypadków.
Kontrolą prędkości nie został objęty centralny warszawski odcinek trasy S8, na którym regularnie dochodzi do zderzeń. Kierowcy nie są kontrolowali m.in. w rejonie węzłów mostu Grota-Roweckiego z Wisłostradą oraz Modlińską i Jagiellońską. Na razie GITD nie informuje o planach rozszerzenia systemu na kolejne odcinki przebiegające przez Warszawę.
(dg)