Niezapomniana lekcja z symulatorem starości na Bródnie
15 czerwca 2022
Uczniowie jednej z klas Technikum nr 11 przy Zespole Szkół im. Piotra Wysockiego wzięli udział w rewelacyjnych warsztatach. Takie lekcje zdarzają się niezwykle rzadko. Tę uczniowie zapamiętają na całe życie.
Były to warsztaty z zastosowaniem symulatora starości. Zajęcia zostały zorganizowane przez wychowawcę klasy Anetę Kądzielę, przy współpracy z firmą Promedica24 w ramach projektu "Zrozumieć Starość".
Lekcja z wykorzystaniem kombinezonów geriatrycznych miała na celu uwrażliwienie młodych i uświadomienie nastolatkom, z jakimi problemami mierzą się seniorzy na co dzień.
Zielony labirynt w Warszawie? Mieszkańcy zadecydują
Jeden z mieszkańców zaproponował w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego zielony labirynt na Bródnie. Urzędnicy nie widzą przeciwwskazań. Czy mieszkańcy na to zagłosują?
Użycie kombinezonu pozwoliło uczniom lepiej poznać bariery i potrzeby osób starszych oraz zrozumieć ich ograniczenia.
Źle się zachowywali podczas wycieczek
Zajęcia były zorganizowane w odpowiedzi na zachowanie młodzieży podczas wycieczek szkolnych. Zwłaszcza w środkach komunikacji miejskiej młodym ludziom brakowało cierpliwości w stosunku do osób starszych. Widać było ich irytację np. na powolne poruszanie się osób w podeszłym wieku w czasie wsiadania i wysiadania czy idących po chodniku.
Po zakończeniu warsztatów uczniowie wiedzieli już, z jakimi trudnościami zmagają się seniorzy i ilu trudnym sytuacjom na co dzień muszą stawić czoło. Począwszy od mycia zębów, ubierania się, aż do wydzielenia sobie leków, pokonywania schodów, czytania gazety, odliczania pieniędzy (zwłaszcza monet) czy wypełniania druków na poczcie.
Mądrzejsi po lekcji
- Uważam, że założenie kombinezonu, który symuluje to, jak się czuje starsza osoba, było bardzo potrzebnym i interesującym doświadczeniem. Dzięki temu młodzi ludzie mogą być bardziej empatyczni wobec osób starszych oraz czują to, co ich może czekać w przyszłości. Bardzo mi się to podobało - powiedział po zajęciach Wiktor, jeden z uczniów. - Nie spodziewałem się, że osoby starsze mają aż tak trudno. Najbardziej przeszkadzały mi problemy ze wzrokiem i ograniczenia ruchu stawów - dodał Krzysztof.
Patrycja: Gdy założyłam kombinezon, poczułam ciężar. To doświadczenie otworzyło mi oczy na trudną sytuację, z którą zmaga się duża część społeczeństwa.
Szymon: Dużym problemem było założenie i zasznurowanie butów. Poruszanie się i codzienne czynności były zdecydowanie trudniejsze.
(red)
.