REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Na Wolską wraca życie

  21 grudnia 2018

alt='Na Wolską wraca życie'
Pomiędzy biurowcami ukrywa się ogólnodostępny skwer.

Fragment ulicy obok Kercelaka czekał na zabudowę kilkadziesiąt lat. Teraz powstają tam sklepy i kawiarnie.

REKLAMA

Aż do powstania warszawskiego duży teren między Wolską a dzisiejszą al. "Solidarności" był normalnym kwartałem miejskiej zabudowy, wypełnionym kamienicami. Po wojnie pozostały tylko pojedyncze domy i trawnik, później przekształcony w parking i miejsce do rozstawiania cyrków. Wieżowce rosną. Wola nie do poznania Wieżowce rosną. Wola nie do poznania
Jedna dzielnica i aż osiem budynków przekraczających magiczną granicę 100 metrów w budowie. Najwyższy z nich jest reklamowany jako nowa ikona Warszawy, znacznie przewyższająca Pałac Kultury.
Kilka lat temu teren przeszedł w ręce szwedzkiej firmy Skanska, która rozpoczęła budowę kompleksu biurowców Spark. Kamień węgielny wmurowano w maju ubiegłego roku w obecności wiceprezydent Warszawy Renaty Kaznowskiej. Dziś dwa budynki budynki są już gotowe.

Kawałek miasta

Spark całkowicie zmienia krajobraz zarówno Wolskiej, jak i al. "Solidarności". Skromne, 8-piętrowe, modernistyczne biurowce zaprojektowała jedna z najbardziej znanych pracowni architektonicznych w Polsce - Kuryłowicz & Associates z Warszawy. Budynek stojący bliżej Karolkowej zdążył już dostać nagrodę Prime Property Prize w kategorii "architektura", ale kompleksem powinni zainteresować się nim nie tylko koneserzy. Na parterze otwarto już sklep Żabka, kawiarnię Costa oraz paczkomat InPost, a pomiędzy budynkami znajdziemy ogólnodostępny skwer z siłownią plenerową i samoobsługową stacją naprawy rowerów.

Ostatnim budynkiem Spark będzie 130-metrowa wieża, górująca nad Kercelakiem. W sumie w kompleksie powstanie ponad 70 tys. m2 powierzchni biurowych. Powinno to przyciągnąć na Wolę kolejne firmy, chcące stworzyć miejsca pracy z dobrym dojazdem komunikacją miejską - tuż obok zatrzymuje się dziesięć linii tramwajowych i trzy autobusowe.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Max

26.12.2018 10:14

Tak, szczególnie Żabka jest czymś niezwykłym - najdroższa sieć sklepów. Dajcie spokój z tą reklamą.

# qvertz

29.12.2018 06:24

Jak zwykle związane pytanie: kiedy w tamtym rejonie zacznie się jakaś porządna inwestycja infrastrukturalna? Węzeł drogowy Leszno-Wolska-Okopowa-Towarowa to prawdziwy węzeł gordyjski warszawskiej komunikacji. Po przywróceniu ruchu na ul. Górczewskiej z powrotem zaczną się tam sceny rodem z sajgonu. A może by tak jednak jakaś przebudowa ulic albo nitka metra?

# sasa

03.01.2019 09:40

#qvertz napisał(a) 29.12.2018 06:24
Jak zwykle związane pytanie: kiedy w tamtym rejonie zacznie się jakaś porządna inwestycja infrastrukturalna? Węzeł drogowy Leszno-Wolska-Okopowa-Towarowa to prawdziwy węzeł gordyjski warszawskiej komunikacji. Po przywróceniu ruchu na ul. Górczewskiej z powrotem zaczną się tam sceny rodem z sajgonu. A może by tak jednak jakaś przebudowa ulic albo nitka metra?

skoro tak piszesz, to dziwne, że ludzie się tamtędy pchają, powinno się rozłożyć częśc Wolską, cześć Okopową część innymi drogami i powinno być przejezdnie. Np jadąc z Obozowej wolałbym jechać Młynarską i dopiero skręcić w Wolską, a nie od razu w Leszno i potem wbijać się na siłę w Okopową.

REKLAMA

# qvertz

14.01.2019 19:38

@ #sasa 03.01.2019 09:40
"powinno się rozłożyć częśc Wolską, cześć Okopową część innymi drogami i powinno być przejezdnie"
Teoretycznie tak, ale co to w ogóle znaczy "powinno się rozłożyć"? Ruch pojazdów, to są dziesiątki tysięcy indywidualnych decyzji, które nie dadzą się w ten ani w żaden inny sposób "rozłożyć". Już sam widok mapy tej części Warszawy pokazuje, że tu jednak będzie w godzinach szczytu komunikacyjny "sajgon", "meksyk", czy inny "bombaj". Jedynym ratunkiem dla poprawy sytuacji jest projekt jakiegoś w miarę bezkolizyjnego skrzyżowania w miejscu tzw. Kercelaka, który usprawni połączenia z kierunku Bemowa. Ale z uwagi na problemy pieniężne, taki projekt jest moim zdaniem nierealny. Co innego metro w osi tzw. małej obwodnicy, od pl. Zawiszy do Ronda Radosława. Tu są nawet postulowane ciekawe koncepcje. Na razie przewagę ma lobby tramwajowe, ale to droga donikąd. Tramwaje nie sprawdzają się w centrach metropolii i to widać gołym okiem. Prostych rozwiązań brak.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA