REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Na Wolską wraca życie

  21 grudnia 2018

alt='Na Wolską wraca życie'
Pomiędzy biurowcami ukrywa się ogólnodostępny skwer.

Fragment ulicy obok Kercelaka czekał na zabudowę kilkadziesiąt lat. Teraz powstają tam sklepy i kawiarnie.

REKLAMA

Aż do powstania warszawskiego duży teren między Wolską a dzisiejszą al. "Solidarności" był normalnym kwartałem miejskiej zabudowy, wypełnionym kamienicami. Po wojnie pozostały tylko pojedyncze domy i trawnik, później przekształcony w parking i miejsce do rozstawiania cyrków. Wieżowce rosną. Wola nie do poznania Wieżowce rosną. Wola nie do poznania
Jedna dzielnica i aż osiem budynków przekraczających magiczną granicę 100 metrów w budowie. Najwyższy z nich jest reklamowany jako nowa ikona Warszawy, znacznie przewyższająca Pałac Kultury.
Kilka lat temu teren przeszedł w ręce szwedzkiej firmy Skanska, która rozpoczęła budowę kompleksu biurowców Spark. Kamień węgielny wmurowano w maju ubiegłego roku w obecności wiceprezydent Warszawy Renaty Kaznowskiej. Dziś dwa budynki budynki są już gotowe.

Kawałek miasta

Spark całkowicie zmienia krajobraz zarówno Wolskiej, jak i al. "Solidarności". Skromne, 8-piętrowe, modernistyczne biurowce zaprojektowała jedna z najbardziej znanych pracowni architektonicznych w Polsce - Kuryłowicz & Associates z Warszawy. Budynek stojący bliżej Karolkowej zdążył już dostać nagrodę Prime Property Prize w kategorii "architektura", ale kompleksem powinni zainteresować się nim nie tylko koneserzy. Na parterze otwarto już sklep Żabka, kawiarnię Costa oraz paczkomat InPost, a pomiędzy budynkami znajdziemy ogólnodostępny skwer z siłownią plenerową i samoobsługową stacją naprawy rowerów.

Ostatnim budynkiem Spark będzie 130-metrowa wieża, górująca nad Kercelakiem. W sumie w kompleksie powstanie ponad 70 tys. m2 powierzchni biurowych. Powinno to przyciągnąć na Wolę kolejne firmy, chcące stworzyć miejsca pracy z dobrym dojazdem komunikacją miejską - tuż obok zatrzymuje się dziesięć linii tramwajowych i trzy autobusowe.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Max

26.12.2018 10:14

Tak, szczególnie Żabka jest czymś niezwykłym - najdroższa sieć sklepów. Dajcie spokój z tą reklamą.

# qvertz

29.12.2018 06:24

Jak zwykle związane pytanie: kiedy w tamtym rejonie zacznie się jakaś porządna inwestycja infrastrukturalna? Węzeł drogowy Leszno-Wolska-Okopowa-Towarowa to prawdziwy węzeł gordyjski warszawskiej komunikacji. Po przywróceniu ruchu na ul. Górczewskiej z powrotem zaczną się tam sceny rodem z sajgonu. A może by tak jednak jakaś przebudowa ulic albo nitka metra?

# sasa

03.01.2019 09:40

#qvertz napisał(a) 29.12.2018 06:24
Jak zwykle związane pytanie: kiedy w tamtym rejonie zacznie się jakaś porządna inwestycja infrastrukturalna? Węzeł drogowy Leszno-Wolska-Okopowa-Towarowa to prawdziwy węzeł gordyjski warszawskiej komunikacji. Po przywróceniu ruchu na ul. Górczewskiej z powrotem zaczną się tam sceny rodem z sajgonu. A może by tak jednak jakaś przebudowa ulic albo nitka metra?

skoro tak piszesz, to dziwne, że ludzie się tamtędy pchają, powinno się rozłożyć częśc Wolską, cześć Okopową część innymi drogami i powinno być przejezdnie. Np jadąc z Obozowej wolałbym jechać Młynarską i dopiero skręcić w Wolską, a nie od razu w Leszno i potem wbijać się na siłę w Okopową.

REKLAMA

# qvertz

14.01.2019 19:38

@ #sasa 03.01.2019 09:40
"powinno się rozłożyć częśc Wolską, cześć Okopową część innymi drogami i powinno być przejezdnie"
Teoretycznie tak, ale co to w ogóle znaczy "powinno się rozłożyć"? Ruch pojazdów, to są dziesiątki tysięcy indywidualnych decyzji, które nie dadzą się w ten ani w żaden inny sposób "rozłożyć". Już sam widok mapy tej części Warszawy pokazuje, że tu jednak będzie w godzinach szczytu komunikacyjny "sajgon", "meksyk", czy inny "bombaj". Jedynym ratunkiem dla poprawy sytuacji jest projekt jakiegoś w miarę bezkolizyjnego skrzyżowania w miejscu tzw. Kercelaka, który usprawni połączenia z kierunku Bemowa. Ale z uwagi na problemy pieniężne, taki projekt jest moim zdaniem nierealny. Co innego metro w osi tzw. małej obwodnicy, od pl. Zawiszy do Ronda Radosława. Tu są nawet postulowane ciekawe koncepcje. Na razie przewagę ma lobby tramwajowe, ale to droga donikąd. Tramwaje nie sprawdzają się w centrach metropolii i to widać gołym okiem. Prostych rozwiązań brak.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy