REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Na co poszło 87 milionów? Na Dworcu Głównym nie ma nawet zadaszenia
REKLAMA

źródło: PKP PLK


Na co poszło 87 milionów? Na Dworcu Głównym nie ma nawet zadaszenia

Oczekiwana od 24 lat reaktywacja Warszawy Głównej zmieniła się w farsę. Efekty opóźniającej się przebudowy są wręcz śmieszne, zważywszy na jej ogromne koszty.

REKLAMA

Nowoczesna stacja kolejowa blisko centrum Warszawy, z budynkiem pełnym punktów usługowych - tak wyobrażaliśmy sobie przywrócony na komunikacyjną mapę miasta Dworzec Główny przy pl. Zawiszy. Po przedłużającej się przebudowie za 87 mln zł możemy pochwalić stację właściwie tylko za to, co się nie zmieniło: lokalizację blisko centrum Warszawy i wieżowców wokół ronda Daszyńskiego.



REKLAMA

Dworzec Główny wraca

- Podróżni będą mogli korzystać z Warszawy Głównej od 14 marca - zapowiada PKP PLK. - Przebudowana całkowicie stacja znów będzie czynna po ponad 20 latach. Z Warszawy Głównej przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej oraz Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna, Łowicza i Sochaczewa.

Na reaktywowanej stacji znajdziemy dwa perony, na które można dostać się tylko od strony Towarowej. Jak piszą kolejarze, "wykonawca przygotował oświetlenie oraz wiaty". Zdaniem PKP PLK na jednym z najważniejszych dworców w Warszawie powinny wystarczyć pasażerom krótkie zadaszenia, które nie osłaniają całych peronów a ich architektura przywodzi na myśl raczej podrzędną stację na prowincji.



REKLAMA

Znów niewygodne przesiadki

Perony znajdują się w oddaleniu od Towarowej, co znacznie wydłuża czas przesiadki pasażerom chcącym pojechać z Głównego tramwajem w głąb Woli, do Śródmieścia albo na Ochotę. Kładka, mająca umożliwić przejście w kierunku osiedla 19. Dzielnica i biurowców w Al. Jerozolimskich, jest wciąż na bardzo wczesnym etapie budowy a pasażerowie poczekają na nią co najmniej do lipca.

Co ciekawe, na Dworcu Głównym wciąż stoją - i niszczeją pod gołym niebem - zabytkowe pociągi, będące częścią wystawy Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa). Kolejarze mieli przenieść je do nowego muzeum na Odolanach, ale koszty budowy multimedialnej ekspozycji okazały się zaporowe.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





03.03.2021 20:39 #pekapek
Na PKP to naprawdę szkoda słów... i to niezależnie kto rządzi. Aczkolwiek przy obecnych pisowskich rządach to jest już zupełna zapaść. To jest już trup, który kosztuje nas podatników ogromne pieniądze.
03.03.2021 23:47 #facio aligacio
co za chore bzdury! może warszawa główna powinna być na okęciu, żeby były lepsze przesiadki do samolotów?
04.03.2021 08:12 #Madbutcher
Państwowe pieniądze, to znaczy, że niczyje. Kto by się przejmował tym, ile ich poszło i na co. W prywatnej spółce już dawno by się ktoś zainteresował tą sytuacją, jak nie rada nadzorcza, to akcjonariusze i prezes by się pożegnał ze stołkiem. A na państwowym? Eee tam... kto by się tym martwił...
04.03.2021 12:52 #wykolejnica wąskotorowa
#pekapek napisał(a) 03.03.2021 20:39

Aczkolwiek przy obecnych pisowskich rządach to jest już zupełna zapaść. To jest już trup, który kosztuje nas podatników ogromne pieniądze.
Akurat mam odmienne zdanie - przybywa połączeń i przewoźników. Równie dobrze można napisać że Warszawa mimo długotrwałych rządów popaprańców nie ma nadal żadnej stacji metra przy żadnym z dworców pociągów dalekobieżnych mimo ze metro kosztuje nas podatników miliardy.
I dlatego reaktywacja Głównego jest bez sensu - za daleko od metra , za daleko od tramwaju. Chyba że to ma być zapasowa stacja końcowa na czas remontu linii średnicowej - jeśli tak to wiaty wystarczą , a ta kładka zawsze się przyda - może nie nie osiągnie rekordu czasu budowy kładki przy Prądzyńskiego...
04.03.2021 18:34 #Pp47
Dworzec w mieście powinien mieć przede wszystkim dobre i wygodne połączenia z siecią komunikacji miejskiej. A tam nawet SKM nie staje! Brak tego od razu dyskwalifikuje Dworzec Główny. Co zresztą mnie nie martwi, bo nie widzę sensu tworzenia 3 dworca w niewielkiej odległości od Dworca Centrum i modernizowanego Dworca Zachodniego. Jaki jest sens tworzenia tego ego dworca, nie wypełniającego żadnej! nowej funkcji, której z powodzeniem nie realizują już z powodzeniem nieodległe, istniejące dworce!?
09.03.2021 18:43 #Zhydajtek
Pieniądze zupełnie nieadekwatne do zakresu i efektu prac. Równowartość postawienia i wykończenia pod klucz 100 domów wolnostojących - wcale nie najtańszych i najmniejszych. Założę się, że kilkadziesiąt milionów przy okazji rozkradzione przez sitwę systemowych dygnitarzy i ich znajomków

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA