REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Mostu Na Zaporze nie będzie. Studium wykonalności do kosza

  28 września 2020

alt='Mostu Na Zaporze nie będzie. Studium wykonalności do kosza'
Drugi most między Wawrem a Wilanowem miał być podobny do Świętokrzyskiego.
źródło: Wikimedia Commons / Mister No

Kryzys gospodarczy nie tylko opóźni wiele ważnych inwestycji, ale też na wiele lat zakończy dywagacje o budowie mostu Na Zaporze.

REKLAMA

Budowa pierwszego mostu między Wawrem a Wilanowem, powstającego w ciągu trasy S2, powinna zakończyć się już w przyszłym miesiącu. Zgodnie z dawnymi planami na północ od niego, na wysokości ulicy Zwoleńskiej, mogłaby powstać jeszcze jedna przeprawa - tzw. most Na Zaporze, oryginalnie planowany na wiślanym stopniu wodnym. Zapory najprawdopodobniej nigdy nie będzie, ale most wciąż jest marzeniem wielu mieszkańców i samorządowców. W 2007 roku powstało nawet studium wykonalności. Zgodnie z nim nowy wawersko-wilanowski most miałby konstrukcję wantową i 115-metrowy pylon. Byłby zatem bardzo podobny do mostu Świętokrzyskiego, ale wyższy od niego o 25 metrów.

Ówczesny burmistrz, a dzisiejszy wiceburmistrz Łukasz Jeziorski próbował przywrócić temat budowy mostu w 2016 roku, na fali żoliborskich protestów przeciwko mostowi Krasińskiego. Pomysł był prosty: skoro Rada Warszawy jest gotowa wydać ponad miliard a Targówek i Żoliborz się spierają, niech skorzystają na tym zgodne Wawer i Wilanów. Ostatecznie wygrała opcja zerowa i budowa nie ruszyła ani na Żoliborzu, ani w Wawrze. Jak szacował wówczas radny Michał Żebrowski, most kosztowałby ok. 460 mln zł, ale konieczna byłaby budowa także dróg dojazdowych. Wiceprezydent Michał Olszewski obiecał wtedy, że ratusz przeanalizuje sens i możliwości powstania przeprawy.

- Obecnie priorytetem jest budowa mostu na trasie S2, który jest jedyną brakującą przeprawą w ciągu naszych obwodnic - mówił na spotkaniu z radnymi Wawra i Wilanowa. - O budowie mostu Na Zaporze zdecyduje szkiełko i oko, a nie serce, bo sztuką nie jest budowa ulicy od punktu A do B, ale skuteczne rozwiązanie problemów transportowych i rozprowadzenie ruchu.

W sprawie mostu Na Zaporze zapadła jednak cisza, a w tym roku nadszedł kryzys gospodarczy, który wyciął - a w oficjalnej narracji warszawskiego ratusza: opóźnił - tak istotne inwestycje, jak obwodnica Pragi. Decyzja o budowie przeprawy miała zapaść po otwarciu mostu w ciągu S2 i sprawdzeniu, jak rozkłada się ruch po ukończeniu południowej obwodnicy Warszawy. W obecnej sytuacji finansowej wydaje się jednak, że sprawa budowy została odłożona na całe dziesięciolecia a studium wykonalności, za które warszawiacy zapłacili 13 lat temu, trafi do kosza.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Antek

30.09.2020 10:44

To jest właśnie polska specjalność.

# toron

02.10.2020 20:32

ważne, że prezydent nie z pis ...
uf było by strasznie, a tak zapłacimy trochę więcej, nic nie będzie z tych pieniędzy ale ch..., mógł byc dramat jak by Trza nie wygrał.
buhaha lemingi !!!

# Wawa

17.11.2020 11:32

Z takim burmistrzem Wawra (filozof) i jego naczelnikiem wydziału infrastruktury (z Łosic) nic dobrego w Wawrze się nie wydarzy. Potrafią tylko wymyślać nieistniejące przepisy aby jak najbardziej zniechęcać mieszkańców do czegokolwiek. Przykład tępoty, arogancji, indolencji urzędniczej. Kiedy ktoś im wreszcie zrobi porządna kontrolę i skieruje akt oskarżenia za łamanie prawa, bezczynność i zaniechania?

REKLAMA

# obywatele

21.12.2020 14:30

Chcemy mostu w Józefowie albo w łomiankach
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni