REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Mostu Na Zaporze nie będzie. Studium wykonalności do kosza

  28 września 2020

alt='Mostu Na Zaporze nie będzie. Studium wykonalności do kosza'
Drugi most między Wawrem a Wilanowem miał być podobny do Świętokrzyskiego.
źródło: Wikimedia Commons / Mister No

Kryzys gospodarczy nie tylko opóźni wiele ważnych inwestycji, ale też na wiele lat zakończy dywagacje o budowie mostu Na Zaporze.

REKLAMA

Budowa pierwszego mostu między Wawrem a Wilanowem, powstającego w ciągu trasy S2, powinna zakończyć się już w przyszłym miesiącu. Zgodnie z dawnymi planami na północ od niego, na wysokości ulicy Zwoleńskiej, mogłaby powstać jeszcze jedna przeprawa - tzw. most Na Zaporze, oryginalnie planowany na wiślanym stopniu wodnym. Zapory najprawdopodobniej nigdy nie będzie, ale most wciąż jest marzeniem wielu mieszkańców i samorządowców. W 2007 roku powstało nawet studium wykonalności. Zgodnie z nim nowy wawersko-wilanowski most miałby konstrukcję wantową i 115-metrowy pylon. Byłby zatem bardzo podobny do mostu Świętokrzyskiego, ale wyższy od niego o 25 metrów.

Ówczesny burmistrz, a dzisiejszy wiceburmistrz Łukasz Jeziorski próbował przywrócić temat budowy mostu w 2016 roku, na fali żoliborskich protestów przeciwko mostowi Krasińskiego. Pomysł był prosty: skoro Rada Warszawy jest gotowa wydać ponad miliard a Targówek i Żoliborz się spierają, niech skorzystają na tym zgodne Wawer i Wilanów. Ostatecznie wygrała opcja zerowa i budowa nie ruszyła ani na Żoliborzu, ani w Wawrze. Jak szacował wówczas radny Michał Żebrowski, most kosztowałby ok. 460 mln zł, ale konieczna byłaby budowa także dróg dojazdowych. Wiceprezydent Michał Olszewski obiecał wtedy, że ratusz przeanalizuje sens i możliwości powstania przeprawy.

- Obecnie priorytetem jest budowa mostu na trasie S2, który jest jedyną brakującą przeprawą w ciągu naszych obwodnic - mówił na spotkaniu z radnymi Wawra i Wilanowa. - O budowie mostu Na Zaporze zdecyduje szkiełko i oko, a nie serce, bo sztuką nie jest budowa ulicy od punktu A do B, ale skuteczne rozwiązanie problemów transportowych i rozprowadzenie ruchu.

W sprawie mostu Na Zaporze zapadła jednak cisza, a w tym roku nadszedł kryzys gospodarczy, który wyciął - a w oficjalnej narracji warszawskiego ratusza: opóźnił - tak istotne inwestycje, jak obwodnica Pragi. Decyzja o budowie przeprawy miała zapaść po otwarciu mostu w ciągu S2 i sprawdzeniu, jak rozkłada się ruch po ukończeniu południowej obwodnicy Warszawy. W obecnej sytuacji finansowej wydaje się jednak, że sprawa budowy została odłożona na całe dziesięciolecia a studium wykonalności, za które warszawiacy zapłacili 13 lat temu, trafi do kosza.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Antek

30.09.2020 10:44

To jest właśnie polska specjalność.

# toron

02.10.2020 20:32

ważne, że prezydent nie z pis ...
uf było by strasznie, a tak zapłacimy trochę więcej, nic nie będzie z tych pieniędzy ale ch..., mógł byc dramat jak by Trza nie wygrał.
buhaha lemingi !!!

# Wawa

17.11.2020 11:32

Z takim burmistrzem Wawra (filozof) i jego naczelnikiem wydziału infrastruktury (z Łosic) nic dobrego w Wawrze się nie wydarzy. Potrafią tylko wymyślać nieistniejące przepisy aby jak najbardziej zniechęcać mieszkańców do czegokolwiek. Przykład tępoty, arogancji, indolencji urzędniczej. Kiedy ktoś im wreszcie zrobi porządna kontrolę i skieruje akt oskarżenia za łamanie prawa, bezczynność i zaniechania?

REKLAMA

# obywatele

21.12.2020 14:30

Chcemy mostu w Józefowie albo w łomiankach
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024