REKLAMA

Wola

różne »

 

Mieszkańcy zdecydowali: Strąkowa zostaje dwukierunkowa

  20 marca 2012

alt='Mieszkańcy zdecydowali: Strąkowa zostaje dwukierunkowa'

O zmianę organizacji ruchu na ul. Strąkowej od prawie 10 lat bój toczy Samorządowa Grupa Obywatelska nr 009 Jelonki Międzyprzemysłami, domagając się od władz dzielnicy wprowadzenia na osiedlu ruchu jednokierunkowego. Aby dowiedzieć się, co o takim pomyśle sądzą wszyscy mieszkańcy osiedla, radni z komisji polityki gospodarczej i komunalnej postanowili zorganizować konsultacje społeczne. Ich wynik potwierdził to, o czym pisaliśmy już wielokrotnie. Nikt, oprócz garstki mieszkańców ul. Strąkowej, zmian w organizacji ruchu nie chce.

REKLAMA

W latach 1997-2008 dzielnica przebudowała Strąkową, Człuchowską, Znaną, Olgi Boznańskiej oraz Wincentego Pola. Ówczesna komisja gospodarki mieszkaniowej i komunalnej ustaliła, że nie należy wprowadzać zmian w organizacji ruchu na terenie Jelonek Międzyprzemysłami. Pomysł wprowadzenia jednokierunkowego ruchu na ul. Strąkowej pojawił się w 2003 r. Inicjatorem zmiany był Leszek Ners z Samorządowej Grupy Obywatelskiej nr 009 Jelonki Międzyprzemysłami. Przez siedem lat gromadził potrzebną do tego celu dokumentację. Opracowany w dwóch wariantach projekt został w 2004 r. pozytywnie zaopiniowany przez stołecznego inżyniera ruchu oraz Biuro Planowania Rozwoju Warszawy. Wariant I zakładał przeprowadzenie ruchu z Woli na Bemowo ulicami: Olbrachta, Pola i Strąkową, zaś z Bemowa na Wolę po dotychczasowej trasie: Strąkowa, Boznańskiej, Olbrachta. Natomiast według wariantu II ruch z Woli na Bemowo pozostawał bez zmian: Olbrachta, Stroma, Strąkowa, natomiast jadący z Bemowa na Wolę od przejazdu kolejowego na ul. Strąkowej mieli poruszać się ulicami: Pola, Człuchowską, Boznańskiej i Olbrachta. Z uwagi na korzyści dla większości mieszkańców, władze dzielnicy pozytywnie zaopiniowały tylko pierwszy wariant. Jego realizacja wiązała się jednak z kosztowną przebudową podziemnej sieci kanalizacyjnej na odcinku łączącym Olbrachta z ul. Pola. Na to nie było pieniędzy. Wówczas w roku 2010 Leszek Ners zaproponował, aby zrealizować wariant II, który wymagał jedynie ustawienia znaków drogowych. Niestety, w tym przypadku na wprowadzonych zmianach skorzystaliby tylko mieszkańcy Strąkowej. Pomysł ten natychmiast oprotestowali mieszkańcy Wincentego Pola, Stromej, Olgi Boznańskiej, Znanej, jak i samej Strąkowej, opowiadając się za pozostawieniem na ul. Strąkowej ruchu dwukierunkowego.

Okolice nie dadzą rady

Konsultacje społeczne po raz kolejny pokazały, że zdecydowana większość mieszkańców osiedla Jelonki Międzyprzemysłami o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul. Strąkowej nawet nie chce słyszeć. Pomysł uważa za absurdalny, przynoszący więcej szkody niż pożytku. Mieszkańcy podkreślają, że ulice, na które skierowane miałyby zostać auta po wyłączeniu jednego pasa na ul. Strąkowej, nie są przygotowane na przyjęcie tak dużego ruchu. Chodzi przede wszystkim o Wincentego Pola, Człuchowską i Olgi Boznańskiej. Ta ostatnia już teraz obciążona jest ruchem z nowego osiedla Olbrachta 2. Znajduje się tam również przedszkole, do którego jeżdżą dwa razy dziennie rodzice uczęszczających tam dzieci. - Dla mieszkańców kilku posesji ul. Strąkowej proponuje się utrudnienie życia i znaczne zmniejszenie bezpieczeństwa mieszkańców kilkudziesięciu posesji przy ul. Pola, Człuchowskiej i Boznańskiej.

Podczas realizacji takiej inwestycji trzeba byłoby zdemontować niedawno ułożone spowalniacze na jezdniach Wincentego Pola i Człuchowskiej.
Ulica Boznańskiej jest i tak bardzo wąska, brakuje tam poboczy. Wystarczy kilka zaparkowanych samochodów i trzeba nią jechać slalomem - pisze na forum poświęconym konsultacjom społecznym mieszkaniec.

- Proponowana zmiana organizacji ruchu nie jest dobrym pomysłem. Spowoduje wydłużenie drogi pomiędzy dzielnicą Bemowo a Wolą. Trzeba zauważyć, że ulica Strąkowa jest jedynym traktem łączącym osiedla po dwóch stronach torowiska. Nie wyobrażam sobie przeniesienia ruchu o znacznym natężeniu - zwłaszcza w godzinach szczytu - na boczne, wąskie i nieprzystosowane do tego uliczki. Bądźmy realistami: kierowcy będą nagminnie łamać przepisy. Już dziś nie ma dnia, żeby ktoś nie jechał pod prąd ulicą Stromą, chociaż od wielu lat jest jednokierunkowa. Logiczne jest, że drogę należy skracać, a nie wydłużać. Nowa propozycja nie ma racji bytu - pisze kolejny forumowicz. Mieszkańcy zwracają również uwagę na fakt, iż podczas realizacji takiej inwestycji trzeba byłoby zdemontować niedawno ułożone spowalniacze na jezdniach Wincentego Pola i Człuchowskiej. - To może zamknijmy Marszałkowską i przenieśmy cały ruch na Królewską i Trakt Królewski - to jest właśnie pomysł analogiczny do tego ze Strąkowej - ironizuje inny forumowicz.

Władze dzielnicy zapewniają, że nigdy nie zamierzały forsować takiego pomysłu wbrew woli mieszkańców. - Stąd wzięły się właśnie konsultacje społeczne w tej sprawie. Jeśli ich ostateczny wynik będzie taki, że organizacja ruchu ma pozostać bez zmian, to tak pozostanie - twierdzi Monika Beuth-Lutyk, rzeczniczka urzędu dzielnicy Wola.

Mieszkańcy będą mogli osobiście przedstawić swoje "za" lub "przeciw" na spotkaniu podsumowującym konsultacje społeczne w sprawie wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na Strąkowej, 27 marca o godz. 17.00 w wolskim ratuszu przy al. Solidarności 90.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024