REKLAMA

Wola

Warszawa. Nie wszyscy lubią metro. "Drgania w kamienicach, huk, spękane ściany"

 

Nie wszyscy lubią metro. "Drgania w kamienicach, huk, spękane ściany"

  11 kwietnia 2023

alt='Nie wszyscy lubią metro. "Drgania w kamienicach, huk, spękane ściany"'
źródło: Metro Warszawskie

Mieszkańcy kamienic przy Płockiej na Woli od lat uskarżają się na drgania i hałas, a także pękające tynki. To skutki sąsiedztwa tuneli drugiej linii metra.

REKLAMA

- W związku z prośbami wielu mieszkańców bloku przy ul. Płockiej 37A, spotkaniem z przedstawicielami mieszkańców i zarządcy nieruchomości, otrzymaniem zgłoszenia z tego budynku odnośnie niedogodności spowodowanych przejazdem metra pod budynkiem, prosimy o przedstawienie wyników pomiarów drgań i hałasu w tej lokalizacji - piszą wolscy radni Karol Jankowski, Aleksandra Prorok i Patryk Wyczółkowski.

Ściany pękają przez metro

Jak wspominają radni, wykonawca budowy metra wystąpił w ubiegłym roku do wspólnoty mieszkaniowej o udostępnienie lokali w celu wykonania pomiarów dotyczących uciążliwości metra. Kolejny etap prac na Kasprzaka. Wejdą na skrzyżowanie z Płocką Kolejny etap prac na Kasprzaka. Wejdą na skrzyżowanie z Płocką
Na warszawskiej Woli trwają prace przy odbudowie trasy tramwajowej wzdłuż Kasprzaka, która połączy Odolany ze stacją metra Rondo ONZ. W sobotę 18 lutego wykonawca zajmie środek skrzyżowania z Płocką. Kierowcy i rowerzyści muszą liczyć się z utrudnieniami. Autobusy linii 103, N45 i N95 zmienią trasy.
Lokale zostały udostępnione, a mieszkańcy mówię, że do dzisiaj nie otrzymali odpowiedzi na pisma ani wyników ekspertyzy.

Problem drgań w budynkach przy Płockiej nie jest nowy. Jeszcze w 2020 roku wykonawca drugiej linii metra otrzymał od Metra Warszawskiego formularz zgłoszeniowy mieszkańców dotyczący uciążliwości związanych z funkcjonowaniem podziemnej kolei.

- Mieszkańcy wskazywali wielokrotnie firmie Gulermak i miastu, że funkcjonowanie metra stało się dużo bardziej inwazyjne niż na samym początku, kiedy firma wykonywała pomiar drgań i hałasu. Są one dużo bardziej odczuwalne (różnicę widać chociażby po trzęsących się przedmiotach na meblach, czego rok temu nie było) oraz przez permanentny stłumiony huk świadczący o przejeżdżającej kolejce. Sąsiedzi z budynku przy ul. Płockiej 35 również się skarżą na niedogodności oraz liczne spękania budynku. W związku z tym wspólnota wielokrotnie prosiła o wykonanie ponownych pomiarów przy ul. Płockiej 37A oraz w sąsiednich budynkach - przypominają radni.

Kup bilet

Zrobili pomiary i cisza

W 2021 roku mieszkańcy dostali maila z informacją, że na etapie eksploatacji metra wykonawca nie jest odpowiedzialny za dotrzymanie warunków dotyczących odczuwalności drgań od ruchu pociągów. W związku z tym Gulermak skierował mieszkańców do Metra Warszawskiego.

- Na całym etapie kontaktu z Metrem Warszawskim w 2020 roku nie chciano mieszkańcom udostępnić wyników twierdząc, że normy zachowano - wskazują radni dodając, że w ubiegłym roku mieszkańcy otrzymali od administratora budynku przy Płockiej 37A informację, że Gulermak chciałby wykonać pomiar drgań i hałasu w lokalach. Jednak do tej pory nie przeprowadzono pomiarów.

REKLAMA

Metro odpowiada

- W 2022 roku Metro Warszawskie nie zlecało wykonania pomiarów drgań i hałasu budynków przy ulicy Płockiej 35 i 37a. Jednocześnie pragnę nadmienić, że na odcinku pomiędzy stacjami Płocka i Młynów znajdują się stałe punkty pomiarowe (na wysokości budynków Płocka 18 i Płocka 37), których zadaniem jest monitoring drgań przejeżdżających składów. W przypadku stwierdzenia wyższych odczytów dokonywane są pomiary geometrii kół wybranych składów i w razie stwierdzenia nieprawidłowości wykonywana jest reprofilacja zestawów kołowych, aby zminimalizować wzajemne oddziaływanie koło-szyna - wyjaśnia nam rzeczniczka Anna Bartoń.

Rzeczniczka dodaje, że pracownicy metra na skutek zgłoszeń przez mieszkańców uciążliwości przeprowadzili kontrolę przy ul. Płockiej 31.

- Stwierdzono drobne zużycie główek szyn wynikające z naturalnej eksploatacji torów w warunkach dużego ruchu pociągów metra. Jest to zjawisko normalne dla torów kolejowych silnie eksploatowanych i o dużym natężeniu ruchu, jak ma to miejsce w przypadku warszawskiego metra - informuje Anna Bartoń.

W związku z tym w połowie tego roku zostanie wykonane prewencyjne szlifowanie szyn.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Nikomu nie dogodzisz

12.04.2023 17:37

Zgredy zamiast cieszyć się że mają metro pod domem (również dosłownie), dzięki któremu wartość ich nieruchomości dwukrotnie wzrosła, to marudzą.

# Chłopak z Woli

13.04.2023 00:30

Mieszkam na Płockiej 8. Pod moim domem skręca metro.. Widocznie jestem szczęśliwcem bo nic nie pęka nic nie odpada z sufitu

# dziewczyna Zwoli

19.04.2023 14:10

Metro najbardziej jest uciążliwe na Płockiej pomiędzy Wolską a Rabsztyńską. Tunel leży 5 metrów pod ziemią pod bardzo wąską na tym odcinku ulicą i częściowo znajduje się pod budynkami. Występują drgania i czasami nieznośny hałas (pobudka 5.20 wraz z pierwszym pociągiem). Specjalista od zgredów i cen nieruchomości - zapewne pracownik metra - dobrze wie, jaka jest głebokość tunelu np. na stacji Świętokrzyska, a na stacji Płocka. Jeśli nie wie, to niech sobie łaskawie ruchmymi schodami pojeździ i porówna. Pozew zbiorowy, milionowe odszkodowania dla mieszkańców i szybko skończą się takie uwagi jak powyżej.

REKLAMA

# Ktoś

26.05.2023 10:10

Ściany pękają nie z powodu metra,ale ze starości-to nie są nowoczesne budynki ot co

 jack_smith278

08.07.2023 14:15, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 08.07.2023 14:17

hello https://www.pelican
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe